Fórum >> Típusok >> 75-90

Gábor(figi75)2007-04-14 20:01:15 // 17978
Aha,a perforált alatt mit értessz,rétegelt? :-O De azt valahogyan rögzíteni is kell benne,mert kiköhögi!:-/
Hari2007-04-14 19:14:46 // 17977
Mint a szita. VAgyis, perforált lemez kell bele amibe minnél sürűbben vannak a lyukak. Fogod a lemez csíkot és hosszába beledugod. Kész, ennyi. (Ifjú titán korunkba ez volt a menő a Szovjet FIAT-okba -ezelőtt 20 éve!)
[k i z z o]2007-04-14 17:50:09 // 17976
Hi, gondolom Lambda szondás, nem open loop - os a TS. Igy, hogy lehet a CO -ja rossz? Ha lambdas akkor nezzd meg a lambda szabályozását. Ha open loopos üzemben van a Motronic akkor elvileg CO potis légtömegáram mérő van rajta. Ez a poti gyarilag 2.5V ra van állitva, az AFM pin5 az idle mixture output. Ha pl. 2V fesz. allitasz be, akkor a CO csökken. Se csak addig tekerd lefelé amig a motor "begin to hunt" azaz nekiáll szabálytalanul járni. 1V alá ne menj, és mindig nézz gyertyaképet. Ja, Alexis oldalán jó cuccok vannak, találsz méf .bin file -kat a Yahoo Groups Alfa 75 files szekciójában is. Ott van fent egy diassemblált TS is:)
Gábor(figi75)2007-04-14 17:40:09 // 17975
Ez a lemezt a kipufogóban amitől füttyent rajzold már le nekem és,hogy pontosan hová és milyen szögben gondoltad,mert ma kisérleteztem vele,de semmi eredmény,jah és milyen sürün legyen kilyuggatva!!!:-O
Tocsa2007-04-14 10:25:23 // 17974
Nagyon tenx a sok jótanácsot és infót!:-) Keresgélés közben azthiszem megtaláltam a motronik forráskódot bár kissé hiányos az angol és programozói tudásom de szerintem az lessz!:)) Ja és linux alá a fordítót is aszthiszem!:-) Amúgy van direktszűrőm bár lehet hogy az ócsóbbik fajtából EUFAB a tipusa Olajozni szoktam hivatalos filteroillal!:) A co-ot mérték vizsga előtt és elég xar volt de szerintem nem állítottak semmit csak átrugdosták a vizsgán!!!!
ell2007-04-14 06:48:10 // 17973
figi a turbo nyomással csak ovatosan mert a vm szelepek nem sokáig birják és nyakban leszakadnak.
ell2007-04-14 06:44:48 // 17972
bemész egy csapágyboltba a porlasztoddal és ott adnak rá méretre,csak utána lágyitsd ki
Gabi1592007-04-14 05:40:31 // 17971
Oksi,akkor viszont jó munkát és sok boldog km-t a 90 es hez.Minden tiszteletem azoké akik neki mernek állni saját kezüleg javítani.Én besz..nék,:)
[k i z z o]2007-04-14 01:31:08 // 17970
Hi, az alfabb.com - on van egy topic: Jim Kartalamakis new book, ott tudni mikor jelent meg azthiszem az ujabb kiadas. Amugy az is Veloce Publishing. AFM ügyben itt okosodhatsz: http://apavlov.club.fr/index.html Itt meg van sok manual:) http://www.users.on.net/~craigf/ ha igen benzinszagu: Mertetek rajta CO -t? Milyen a gyertyakép? Milyen gyertyával jár? Jelöld meg most hol áll az AFM. Mondjuk kemenyits 2 fogat. majd jarj vele és nézz fogyasztást, gázreakciót, benzinszagot:) A BMW 735i v. 740i AFM -et szoktak berakni, de inkabbb a régi L-Jet en segit - 2.5V6. Az alfabb.com on sokat keresgélj, ott installáltak be ilyet, de szerintem keresztmetszetileg ha mondjuk a teljes szivórendszert végigméregeted - AFM torok keresztmetszet, szivócső, pillangószelep keresztmetszet, majd az 1 a 4 be szivocsonk, látni fogod, bőven elég a standard. Ehelyett rakhatsz be direktszűrőt, ami a gázreakción egy kicsit hoz - lehet már van is :). Akkor bocsi. Jobban nem fog menni a kocsi tőle, de amikor leléped a motor levegőigényét jobban kiszolgálja, nagyobb gázlengést enged, ami jobban meghúzza az AFM -et is és a többlet levegővel több benzint fog adni a Motronic az AFM pillanatnyi mért értéke alapján. Ez azonban eltűnik, ha a szivóoldali gázáramlás ismét normális lesz - pl. már 4000 -en haladsz tartósan. Azaz pl. 3000 -ről padlóra van hatása az elején a mutatványnak. Azonban 1 olcsó szűrőt sem ajánlok, pl. Simota, Magnum meg egyéb Hasimoto/4 szűrőt ne rakj bele a gépbe. Azaz ami 20e alatt van az NOK. Ami OK az BMC, K&N, esetleg Piper, Green. Mindíg mosd el. kb. 3000 km -ént, bárki bármit is mond. Az, hogy betét v. direkt az mindegy. Hogy milyen lesz direktszürővel, ugy tudod kipróbalni, hogy kiveszed a gyári szűrőt egy padlóig. De ne tovább:) Ha tetszik, érdemes áldozni.
Gábor(figi75)2007-04-13 23:37:41 // 17969
Csapjon össze 1 villás reggelit!:-))) Utánna ha szépen vöröslik b@ssza bele hidegvizbe és kész,mehet a csúcs alá,sokkal tartosabb ha lágyabb!:-)
Kazes☻2007-04-13 23:34:59 // 17968
Fogó+gázrezsó!:-) És utána mit csináljon? :-)
Gábor(figi75)2007-04-13 23:26:38 // 17967
Abszolút nem egyedi méretű,minden csavarboltban kapni lehet,vidd el a régit és tudni fogják!:-) Tipp: ha igazán tartósat akarsz előtte melegicsd fel vörösre,azaz lágyicsd ki szépen,biztos passzolni fog a csúcs alá!:-) Fogó+gázrezsó!:-)
Laci 146 1.9 jtd2007-04-13 21:06:50 // 17966
Szasztok! Nem tudjátok a tűzkarika és a porlasztó csúcs közti vörösréz alátét egyedi méretű, mert sehol nem kapok ilyenméretet?
Tocsa2007-04-13 21:03:04 // 17965
Jaa jó nagy marha vagyok !!:DD Az AFM = Air Flow Meter = légtömegmérő! :DDD NA az van mégegy de az sokkal rosszabb !! jót meg a környéken nem tudok ! De marad a méricske! Tenx!:DD
Tocsa2007-04-13 20:43:29 // 17964
Előbb ahoz még be kéne ugranom a bankba egy kis lóvéért mondjuk egy vizipisztollyal!:))) De valószínű hogy építek egyet az tuti főleg ha összejön a külföldi meló!!:) 100 euró/nap!! :-)
Gábor(figi75)2007-04-13 20:40:00 // 17963
A moci már nagy,csak az"elem" kicsi,meg 1 nagy túróóó kéne rá!:-) Kedessz félni mi? :-)))) Ahogy hallom,éppen valami űberbrutál TS készülődik nállad???
Tocsa2007-04-13 20:36:18 // 17962
Na má te is tuningolni akarsz testvér? Kezdek félni! Így nem ér én szériával leszek , neked meg nagy adagoló nagy turbó + füttyűllő !!!:DDD Berakatlak nagyob kategóriába a v6 osok közé!!:DD
Tocsa2007-04-13 20:16:36 // 17961
Pill a dvm et vágom de az AFM = freki mérő akar lenni, vagy szkóp ? Mert sajna az nincs !:( Láttam hogy valaki kiherélt egy nagyobb légtömegmérőt és belerakta a gyárijából a potit meg a szenzort ! Ezzel mit lehet elérni? Vagy oltári nagy marhaság? Amúgy nagyon benzinszagú a kipufogógáz valószínűleg túl dús a keverék! A könyvet mármint az újjabb kiadást honnan tudom beszerezni / megrendelni?
Gábor(figi75)2007-04-13 20:04:32 // 17960
Aha,akkor most azon vagyok,hogy nagyobb elem kerüljön bele!:-) A lemezt úgy képzeljem el,mint 1 nagylyukú reszelőt,és azt hosszában belekell dugni a cső végénél? :-O
Hari2007-04-13 19:28:55 // 17959
Kicsit másképpen gondolkodj! A nagy turbó + 1,2bar töltő nyomás --> nagyon sok levegő A nagy adagoló elem + üa. menyiség--> a kető végeredménye 60-70% teljesítmény növekedés!!! (A füstcsavarral igaz, hogy növeled a mennyiséget de akkor is amikor nemkéne!!! Ezért Jobb a nagyobb elem a megfelelő szállítási karakterhez. A füty az marha egyszerű : - tegyél a kipufogoba egy perforált lemezt állítva. A lemezen max. 3-4mm-es lyukak legyenek, és olyan 10-12cm hosszú. Csak bele kell dugni, de bele is heggesztheted.
Gábor(figi75)2007-04-13 18:58:39 // 17958
Aha,de akkor valamit nem értek,ha nem a nyomás a cél hanem a mennyiség,azt a hagyományos módon is lehet növelni"füstcsavar",de nem nagyon érdemes,mert nem égeti el,hanem kikormolja,kicsit nő a teljesítmény és a fogyasztás!:-/ A kipuff füttyöt ki tudja definiálni,hogy lehet varázsolni,mostanában nagy divat az erős fütty,főleg a TD góóóFOS -oknál,én sem akarok lemaradni!:-)
Hari2007-04-13 18:51:41 // 17957
Az elem cserével nem a nyomás növelése a cél, hanem a nagyobb átmérövel a mennyiséget lehet nővelni, de nagyon brutálisan. Egyébként az adagoló (mechanikus és az elektronikával vezérelt is) max. nyomása eléri a 650-800 bar-t, mindegy milyen az átmérő. Tisztázandó: A 155 és a 164 '96-tól gyártott modelein elektronikusan vezérelt az adagoló - ECU, elektronikus gázpedál, kopogás érzékelő, légmenyiség mérő, vízhőfok szenzor, porlasztó piezó érzékelő - , de ez teljesen ua. a müködési elven mükszik mint a régi mechanikus. Ezek nem nagynyomású punpával müködnek mint az új JTD, MJTD.
Gábor(figi75)2007-04-13 16:17:24 // 17956
Ma bekelett préselnem magamat a vas alá ugyanis fellazult a kipufogó tartó bilincsem,és hidegen 800-on berezonált,persze érztem,hogy lemez hang és nem kardán ,gy nem nagyon idegesítettem magam,de már zavart! Eszem a kezét a kis szerelőmnek! ;-)
Gábor(figi75)2007-04-13 15:59:00 // 17955
Aha,és ez persze mechanikus adagolónál történik? :-O De a porlasztási nyomás növelésével nem kellenek nagyobb csúcsok bele? :-O Ha jól emléxem 155 bar,a gyári!
[k i z z o]2007-04-13 15:20:56 // 17954
Hi, tipikus beállitás nincs. Ha a gyári helye nem lett bejelölve, akkor neki kell állni méregetni. Azaz, DVM ráakaszt a kimenőjelre, ami pin4 és pin 2 a GND. A DVM et utasterbe kell persze tenni. A jelet lehet ezert egyszerubb levenni a Motronicrol. Itt pin 7 a signal és pin6 a GND. A lényeg, hogy pl. 3 -ban tartod 3000 -en, és ha leléped fullra akkor ki tudjon térni 5V közelébe, majd szépen esik vissza ahogyan a motorterhelés csökken, azaz ahogyan a fordulatod nő. Segit még a gyertyakép, meg az alapjárati benzin kb. 2.5 - 2.7ms kell lenni. ha igen el van lágyitva az AFM akkor a benzin több, és a gyertyakép + alap CO sm OK. Ezt a feszültség összehasonlitast megteheted egy kölcsön AFM -el is alapjáraton leméred, és a tiedet oda állitod rugóerőben, hogy ugyanazt a jelet adja mint egy gyári. Persze közben turaztasd:) Hogy a rugó mindig átlagra álljon be. kizzo kizzo
[k i z z o]2007-04-13 15:11:48 // 17953
Ja, meg alfabb.com
[k i z z o]2007-04-13 15:10:28 // 17952
Hi, a jobb oldalit:) De, annak is van 1 újabb kiadása, amiben van több TS. Az elsö kiadás inkább NORD. kizzo
Hari2007-04-13 13:42:05 // 17951
STIM!!!
Hari2007-04-13 13:41:20 // 17950
Az a bizonyos "12mm-es elem" az az adagoló elem amibből az adagolóban van 1db és ez állítja elő a nyomást a porlasztók számára.
Vudi2007-04-13 13:40:21 // 17949
Szóval azt mondod, hogy a 2.4-es és 2.5-ös blokk magassága teljesen ugyanaz?
Gábor(figi75)2007-04-13 13:37:13 // 17948
A turbót értem,de milyen elemről beszélsz ami 12mm? :-O Csak mert az előző tulaj szerint az enyém is 2.5 nek lett összefűzve,de még a manuális adagolóval!!!:-/ Jah,és te tudod hogyan lehet,fütyültetni a turbó hangot,állítolag valami lemezt tesznek a kéménybe,vagy rácsot vagy mit? :-O
Hari2007-04-13 13:36:49 // 17947
A 2,4-esbe simán belefűzheted a 2,5-öst - mondjuk a régebbi mechanikus adagolost - azon szinte semmit nem kell alakítani. ( persze, ha át akarod fűzní )
Hari2007-04-13 13:31:32 // 17946
Az első ami segített ebben az egy GARRET T04-es turbó, és + egy állítható nyomásszabályzó (levegő töltő nyomás), a másik pedig az adagoló 10mm-es eleme kicserélve IVECO 12mm-esre. - az elektronika átalakítása ....ja majd elfelejtettem az eredeti dugokkal nagyon rövid volt a pájafutása - a hajtókarok kicsit elvanak vékonyítva az újtip motorban és nembírták a csapszegek. De én most nem lebeszélni akkarok senkit, csak nem muszáj ezt a teljesítményt kicsalogatni. Nem erre van kitalálva ez a moci.
Vudi2007-04-13 13:29:03 // 17945
Hát én még mindig a 90-es gyári blokkjába akarom belepakolni a 2.5-ös cuccokat. :) Viszont korábban már póruljártam egy 1.7D Unoval, amiből szerettem volna 1.9D-t csinálni. Akkor derült ki az eltérés, amikor már ki volt véve a motor és darabokra volt szedve teljesen feleslegesen. Az Alfával a probléma csak az, hogy elég kevés az esély arra, hogy ugyanazon bontóban találok 2.4-es és 2.5-ös üres blokkot, amit egymás mellé tehetnék...
Hari2007-04-13 13:17:56 // 17944
Az elöző hsz-om főkép az átpakolásra értendő ugyanis, ha bele akarjátok pakolni a 2000-es blokba a 2500-ös cucost ezekre (hidrótöke) számolni kell egy kis gépimunkát, egyébkén minden megoldható!
ghosty92007-04-13 13:10:49 // 17943
"Mióta én ismerlek,még soha nem tudtad mit is akarsz!:-)" Dehogynem, mindig tok hatarozottan akartam valamit. Csak minden masodik heten mast. ;-) "KK köz este,itthon leszel?" Nem, de tan jovo heten...
Vudi2007-04-13 13:01:51 // 17942
Nem, már megvan az autó, egy 2.4-es TD 90. (Willy korábbi verdája) Mivel fogalmam sincs a valódi állapotáról, ezért puhatolózom most előre, szereteném elkerülni azt, hogy szétszedem az autót és utána állok neki alkatrészeket keresgélni, mert akkor nagy valószínűséggel úgy fog maradni. :) A következő verziók vannak: - minden oké a motorral, egy adagoló felújítással és beállítással megúszom az egészet. Nyilván erre van a legkevesebb esély... :) - Kopott a motor, de nagy válla nincs a hengernek: új gyűrűk stb. Viszont, ha már szét van szedve és véletlenül egyforma a blokkja a 164/155-össel, akkor a gyári blokkba kerül a 164/155 főtengely-hajtókar-dugó trió. - a motor KO -> ekkor komplett csere, lehetőleg akkor már egy 2.5-ös. Én azért bízom az elsőben, mert semmi jel nem utal arra, hogy nagy gáz lenne vele, nehezen indul és füstöl, de ezt betudom az adagolónak, amiből nem csöpög a gázolaj, hanem folyik. Tehát ennek cseréje lesz az első lépés, utána jön a kompressziómérés. Szombaton nekiállok, bár lassan fog menni, mert csak hétvégenként van időm foglalkozni vele. Ha mutatkozik némi érdeklődés a folyamatra, akkor szívesen beszámolok részletesen itt. :)
Gábor(figi75)2007-04-13 12:57:15 // 17941
Milyet raktál bele,elektromos adagolóst? :-) 192 LE miből jött össze? :-O
Hari2007-04-13 12:51:41 // 17940
Nem teljesen ua. a két motorblok, a következő két nagyon lényeges eltérés van: - az első az a vízszívatyú - a 90-esen elöl van, a 155 és 164-en pedig oldalt - mondjuk ettöl még beszerelhető. - a másik (ha a '96 utáni elektromos adagolosrol van szó - az már hidrótökés és teljesen más ezen része a motorbloknak. (Egyébként már építettem át ilyet, meg lehet csinálni és nagyon korrekt lett.) Alfa 75 2000 TD ==> Alfa 75 2500 TD + még egyéb finomságok = 192 LE; 385 Nm
Gábor(figi75)2007-04-13 12:36:51 // 17939
Mióta én ismerlek,még soha nem tudtad mit is akarsz!:-) KK köz este,itthon leszel?
ghosty92007-04-13 12:28:53 // 17938
Szerintem meg akarja hagyni az eredeti blokkot, de semmi mast nem, hogy ne kelljen papirozni. De ez csak tipp, en mindenesetre ezt akarnam. ;-)
Gábor(figi75)2007-04-13 12:15:21 // 17937
Passzentos! Kompletten akarsz cserélni blokkot? :-O
Gabi1592007-04-13 12:00:24 // 17936
Ne haragudj hogy belekotnyeleskedek de ha jól veszem ki a szavaidból autót keresel és dieselt.Ha tévedek bocs.Keresd meg a tagok listáján Hajni155 öt.Ő a feleségem,és a 2,5 td eladó,nemigen reklámozzuk,nem akarjuk elkótyavetyélni,elég tuti a gép,na persze ha érdekel.
Vudi2007-04-13 11:30:57 // 17935
Kösz, pont ezt szerettem volna megúszni. :)
Wickey2007-04-13 11:29:28 // 17934
Passz. El kell slattyogni egy bontóba, és megméregetni a blokkját egy 155 vagy 164 elektromos adagolós TD-nek. Nemértek a dízelekhez :P
Vudi2007-04-13 11:06:41 // 17933
Akkor a következő kérdésem már csak az, hogy a 90-es 2.4-es blokkja vajon megegyezik-e a 164 2.5-ösével? Mondjuk egy szerkezeti- vagy géprajz, esetleg egy metszet tökéletesen megfelel. :)
Saughassy2007-04-13 10:50:59 // 17932
Nemtom, en elvittem egy utba eso klimashoz, feltoltottek oszt jol van. A szezont vegigdolgozta, bar en nem vagyok nagy klimafanatikus, de majd Pec referal hogy most hogy all. Nyomjelzoset kapott, ugyhogy ha szivarog is vhol akkor most meglesz a helye.
Wickey2007-04-13 10:07:22 // 17931
jól sejted. Valami trükk szokott vele lenni. De amúgy ha valaki ezt tudja hogy ez a régifajta és újfajta gáz miért nem kompatibilis egymással, ossza már meg velem. A hőcserélő az hőcserélő, annak tökmindegy kéne hogy legyen. A klímakompresszor más? Mert ha igen, akkor felrakom a 147-es klímakompresszorát, abból úgyis van egy itthon :-)
silversurfer2007-04-13 10:02:13 // 17930
Sziasztok 75-nél a légkondit fel lehet tölteni? Mármint úgy értem, hogy a régi fajta gáz van benne? Mert azt már állítólag nem lehet kapni.
Wickey2007-04-13 09:19:43 // 17929
Ebay-en lőjj egy unverblaster-tet. Én vettem egy gyári 2.5 légtömegmérőt egy 110ezret futott autóból, kicseréltem, azóta van alapjáratom, és 1000-6000ig húz a motor egyenletesen. El is csodálkoztam :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak