Fórum >> Típusok >> 75-90

Gábor(figi75)2007-05-08 21:40:33 // 18278
Nekem aztán nem sürgős,én elvagyok,a fehér elefánt nem felejt!!! Különben is minek szervezni talit,ha te úgysem érsz rá a sok munka miatt? Még a végén megvádolnál,hogy direkt kihagytalak!:-) Amúgy jó,hogy megy a szekér,végül befutottál látom,3-rom éve még csak megjósoltam,de igazam lett,"várólista"!:-))) A Balatoni tali nagyon kecsektető,szeretnék meghívót rá majd,de gondolom nem oda tervezed a Transaxlét,úgy 40-50 vasat?
Wickey2007-05-08 21:18:11 // 18277
Marek magyarázott valami olyasmit hogy ismeri ott a placcot. Rá kéne melegíteni a projektre.
Zsót2007-05-08 21:16:49 // 18276
Igen!És utána gyorsan eltűnnek újból!:) Most ezt gyakorolom:DD
Zsót2007-05-08 21:15:18 // 18275
Nem sajátakaratúlag!Kényszerítettek!!!:) Osztom mindenfelé,amikor van mit,de most nincs.Totál laza vaok.:) Különben is tartalékolni kell az Újvidéki talira.Remélem Te is jössz!!!???!
Robi2007-05-08 20:18:40 // 18274
Senki nem mondta, hogy ne szevezz talit. Sőt, ha sürgős neked a dolog, akkor mindenképp te szervezd meg, mert nekem az elkövetkezendő hónapban nem valószínű, hogy ilyesmikre lesz időm. Kicsit túl hosszú a várólista, mert suli mellett nem volt időm. Ma pl Pec 90-ese volt a program, már jó rég várt a sorára. :/ De ahogy lesz időm, szervezek Wick közreműködésével egy balatoni kempingezős találkozót.
Robi2007-05-08 20:11:15 // 18273
"A lengőkarok ütlegeléssel le szoktak jönni, még a gyárilag felrakottak is..." Lehet, hogy én vagyok peches, de én még olyannal nem találkoztam, amit ne kellett volna legalább fél órán keresztül ütlegelnem nagykalapáccsal. Többször előfordult olyan is, hogy torziós rúddal együtt jött le a lengőkar, mert inkább hátul csúszott szét.
Robi2007-05-08 20:04:31 // 18272
Akkor azért tűnt el mostanában ennyire... :/
Gábor(figi75)2007-05-08 19:19:47 // 18271
Ja lehetőleg igen,a tetőn kívül is cserélni kell ezt-azt,sajna felborult!:-/ Elment a féke talán,vagy csak sokat ivott! DD..:-))) Jah,piros szinű!!!
Ali762007-05-08 18:14:45 // 18270
Nekem lengőkarral kapcsolatban inkább a berohadt két 10/12 csavar okozott gondot. Már nem egyszer volt olyan, hogy a hossztartóba totál belerohadt, de annyira, hogy vasuti váltó átkapcsoló pajszer és láng segített csak. A hossztartóban van egy "távtartó", azért, hogy meg lehessen alaposan tépni, illetve, hogy masszívabb legyen, ergo hiába fújja az ember tele wd40-nel nem jut oda, ahová kellene. A lengőkarok ütlegeléssel le szoktak jönni, még a gyárilag felrakottak is, a rugó hátsó része azonban szintén okozott már meglepit, le kellett venni az egész keretet és annak is csak a láng használt, persze ezt 75-ön nem lehet...
Hari2007-05-08 18:03:49 // 18269
Figyu, kompleten kéne kaszni? (nekem is van egy pár. 1-et most daraboltam össze.) Milyen szinű?
ell2007-05-08 17:49:43 // 18268
holnapra mondom az árát és mikorra van meg.
ell2007-05-08 17:48:38 // 18267
na erre én is elmennék.
Gábor(figi75)2007-05-08 17:31:49 // 18266
Aha! Engem anno megkértek finoman,hogy ne szervezzek semmilyen talit,így várom Robi mikor szervezi meg,azé remélem meghívtok még rá!:-O
Gábor(figi75)2007-05-08 17:20:07 // 18265
prooF,megvan még a dizel kasztnid,nagyon kéne Tommiboynak SOS-ba!!! Ha jól emléxem neked már nem kell, fizetne 1 rekesz sört érte amit még ott helyben megiszunk a 7vg-n,oké!:-) Neked van jó kasznisod,ott a közelben, a tetőt kell átrakni nagyából!!!
prooF_752007-05-08 17:16:57 // 18264
Figi, ez nem a mónika show! Még anno szerintem Te is azért nyitottad a topikot, hogy okosodjunk, megosszuk a tapasztalatokat, tanuljunk az okosabbaktól (miota kizzo ide irogat, ezt elég gyakran megtehetjük:)). Na persze kéne szervezni a Transaxle talit, csak ahhoz ki kéne találni 1 időpontot amikor a társaság nagy hányada ráérne...
Gábor(figi75)2007-05-08 17:03:23 // 18263
Ja-ja,műxik a machina!:-))) Csak épp azt feszegetem,olyan nagy szigor lett itt,semmi barátkozás,csak szerelőműhely az egész topick! :-/
ell2007-05-08 15:56:39 // 18262
nem én még életembe nem látam ilyet
Hari2007-05-08 10:30:13 // 18261
Rendben. Én elhiszem. Akkor keríts nekem 1-t, de izibe!
(Tuti, hogy ez a fajta-> 12?!!!)
ell2007-05-08 07:58:37 // 18260
de hogy nincs csak rosz helyen keresed!!!!
Hari2007-05-08 07:11:38 // 18259
Na az jó lanne, mert én már néztem és a gyári már nem szálítható, utgy. meg ebböl tudtommal nincs!?
Tocsa2007-05-08 00:35:29 // 18258
Mivan testvér !! Működik még a masina ? :)
Tocsa2007-05-08 00:34:11 // 18257
Elveszett emberek néha megkerülnek! :)
[k i z z o]2007-05-07 23:57:54 // 18256
Amugy surumenet, szerintem. Van egy oldal. ahol irnak valami tool - t:

Csinálsz egy menetes dolgot a torzióba aszthiszem, pl csavart belehajtasz, és egy villás erőkar szerű dologgal feszited a torziót kifele. A baratunk a képen belehajtotta a csavart, majd a kasznihoz képest fesziti az anyával.

Ha elöl meg van rohadva, azért nézd meg elöször, akkor lehet egy ilyen lehuzót ha gyártasz akkor elobb kiszeded a torziót előről.

Probalok attacholni kepet a toolrol, azert el is kuldom.

Azért mondtam. Előről. Neked ott semmi keresnivalód.

kizzo



[k i z z o]2007-05-07 23:48:09 // 18255
Hi, Ha szilentet akarsz elol cserélni miért a nehezebbik végén akarod szétszedni a torziot? Amúgy én ott még soha nem szedtem ki, az a lyuk nem szimpatikus:) Előről, nézz a szemébe. kizzo
Gábor(figi75)2007-05-07 23:06:30 // 18254
Szevasz span! Te beszélsz,te is saját közösséget alkottál,hitetlen!:-)))) Mostmár máshol osztod azt a nagy észt,azért lehetett tanulni belölle! DD.. .-)))
Zsót2007-05-07 22:59:23 // 18253
Szerintemis...:( Beszéljünk a nagy T betűkről:))
Wickey2007-05-07 22:57:09 // 18252
ja? A gtv-jeimen is ilyesmi van. Ez a standard nagy középső hardy. Legalábbis számomra standard. Eddig csak ilyet láttam :-)) Ebben szinte biztos vagyok hogy lehet még kapni. Ha nem felejtem el, utánakérdezek.
Wickey2007-05-07 22:55:28 // 18251
A TS 500 fölött fog elmenni, a 3.0 pedig 1500 fölött. És még nagyon óvatossan saccoltam.
Gábor(figi75)2007-05-07 22:53:08 // 18250
Na ide is írok valamit,szevasztok! Olyan szigorú szakmai lett a topick mostanában,semmi "családias" ömlengés,lelkizés csak a lényeg!:-)))
Kazes☻2007-05-07 22:40:41 // 18249
Most már Ok. :-)
prooF_752007-05-07 22:31:17 // 18248
jó-jó, de gondolom nem lesz még árában se egyik se... várjuk ki a végét. 500€-nál nem hiszem h többet adnának a 3.0-ért. a ts-ért meg...jó ha vki megadja az 50-et:)
Kazes☻2007-05-07 22:29:35 // 18247
Köszi! :-)
Kazes☻2007-05-07 22:24:39 // 18246
Tyűha, ez jó rongyos! :-/
Hari2007-05-07 21:11:13 // 18245
Na igy néz ki ez a bizonyos középső hardi.

azt hiszem ez alaposan szétment, és igencsak dübörgött is.
Wickey2007-05-07 20:56:36 // 18244
majd akkor szólj, ha lejárat előtt öt perccel is ennyi, köszi. Ezek kurvára nem ennyiért fognak elmenni, azt remélem te is tudod.
prooF_752007-05-07 19:42:05 // 18243
különböző csemegék német ebay-ről: 3.0V6 America 6000ft-ért:D, TS 13000-ért... de jó lenne ilyenkor egy vonóhorgos olajkájha meg egy utánfutó
ALFA75td2007-05-07 19:31:54 // 18242
Köszönöm először is az e mailt amit küldtél.A rajzon is látszik,hogy elméletileg ugy kell kivenni,hogy a lengőkarral átellenben a torzón van egy menetes furat amibe ha beletekered a megfelelő csavart egy nagy alátétet és egy anyát akkor ki lehet huzni a torziót.vajon milyen csavar lehet amivel ezt meg lehet tenni és normál vagy sürü menetes lehet
[k i z z o]2007-05-07 19:02:11 // 18241
Először nekem is hasonlóképpen jött le. Bár nem ily mértékű erővel, mint azt leirtad. Kalapáccsal 3-4 kisebb ütés volt. Ettől függetlenül, lehet, sot biztos, hogy valamelyik jobban rá van gyógyúlva. Ezek után már zsirral kell felrakni, és egyszerüen fel le jár kedvére ha valami miatt ki kell venni. Eddig kb. 5x vettem le. De pl. haveromnak 1xre lejott mindenféle lángok nélkül, kézzel, és ez a normális, nem zsugorral van felrakva. Pedig Alfetta 2.0 volt, nem mai darab. De alatta látszott a zsír, valszinu elozo gazdája - olasz - gondosan rakta össze miután szétszedte szilentezni ill. stb. Tegyük hozzá, ha 20 éves korában van elöször levéve akkor már odarohadhat, foleg ha elotte még nem volt levéve. De akkor melyik csavar lazul meg konnyen. Az enyém 10évig volt anno olaszban, mikor bejött kapott teljes alvázvédelmet, a torziok is le lettek alapozva, szerintem ezért viz nem ment bele, a torziószár + lengőkar közé. Mikor a tiedet szétszedtétek, megzsiroztátok osszerakás elott a torzióstagot? Bocs, én abból indultam ki, hogy normálisan jön le. Trükk nincs. max. Láng. De a saját példáddal ne szomoritsd el a kollégát. Mert mint irtam van amikor egyszerüen lejön. Amugy is le kell neki vennie:) Valahogy:) neki kell állni:) kizzo
Marek2007-05-07 18:01:15 // 18240
A lengőkart lehuzod a torzióról. Tied:) Kb. kizzo milyen szerényen fogalmazol "lehuzod" lehuzod=nagykalapáccsal 10-végtelen perc között ütöd,vágod,melegíted, ütöd,vágod,melegíted..... ! :))) Vagy ha lengőkar már nem kell, 1xűen leflexeled, mint Robi annó! 3-an nem tudtuk 2 óra alatt leverni azt a sz@rt a rugóról! Pedig itt még nagymester ell közellenség is aktívan besegített!! Vagy kizzo neked van valami más technikád rá?? Sokunk életét megkönnyítenéd vele...!
[k i z z o]2007-05-07 17:56:29 // 18239
Hi, ezeknek keverék képzési algoritmusoknál van szerepe. Open loop amikor a kipufogógáz oxigéntartalma nincs figyelembe véve, azaz nem figyelünk a tökéletes égés meglétére. Feltételezzük, hogy lambda 1 --14.7 levegő 1 benzin - értékkel ég el minden. Motorvezérlő ekkor nem szabályozott módban van, azaz nincs kipufogó oldalról visszacsatolás. Closed loop módban a Lambda 1 értékre törekszünk, üzemanyag ill. gyújtásoldali beavatkozással. A visszacsatolt jel a Lambda szenzor kimenete amely mai autóknál Euro 4-ig igen - nem állapotra vezethető vissza, azaz ha elégetlen szénhidrogének vannak a kipufogógázban akkor mivel az oigéntartalma kicsi, üanyagot vesz el a rendszer, ill. próbálja előbb begyújtani kopogáshatárig,,, ha ha szegény a keverék akkor dúsit. Stb. Szóval azért closed loop, mivel részterhelési szakaszokban mindig arra törekszik, hogy az üzemanyag tökéletesen elégjen. És ez egy closed - zárt - loop - hurok - azaz van visszcsatolás arról, hogy mit csinál a balkéz a befecskendező pl. Teljes terhelésen persze a closed loopos rendszert is kingedik open loopba, kivéve pár EURO4. Igaz ez elég primitiv, Euro5 esetén már UEGO szenzokat alkalmaznak, amely pontosan megmondja a kipuff. gáz oxigéntartalmát, mig a lambda - cirkónium sensor - igen meredeken válszol az O2 tartalomra - ezért mondtam igen -- nem szabályzás. Mig az UEGO lineáris szabályzást enged meg, és finomabb felbontásban lehet beavatkozni a befecskendezési időkbe pl. Vagy nincs is kipufogógáz figyelés pl. az új EURO5 Renault DCi -n ami 2008 -ban jelenik meg. Ott már rájöttek valamire:) Azaz, ha open loopban van pl. a Motronic akkor meg lehet etetni manuálisan - katalizátort ki kell venni! . Ha closed loop akkor ugyis visszabeszél, törekszik az ideálisra. kizzo
[k i z z o]2007-05-07 17:39:38 // 18238
Igen, alul a lower end azaz alsó ford. szám tartomány, benzinesnél mondjuk 2500-ig, felül azaz upper end 5000 felett. Ezért jó a változtatható hosszú szivócső. kizzo
Robi2007-05-07 10:07:11 // 18237
Konkrétan mit jelent ez az "open loop" és "closed loop"?
Hari2007-05-07 07:33:17 // 18236
Na ez nem talált.... Ez a tipusú középső hardi nincs csak gyáriba :-((( - azpedig 13660 HFt - ha lenne!!! de nincs !!!

A 12-vel jelzett ami kell, és általába a 13-as van a vasakon. Egyébként ezt lehetkapni!
prooF_752007-05-07 00:43:01 // 18235
szerintem alsó- és felső fordulatszám tartományra vonatkozik
Kazes☻2007-05-06 23:32:12 // 18234
Köszi ezt mostmár értem. Már csak a következőt nem vágom:"Alul jobb a hosszabb szivocso, felül a rövidebb."-mi az hogy alul, fölül? Egy sorban vannak, nem?
Kazes☻2007-05-06 23:29:17 // 18233
Szép kis leírás! :-)))
[k i z z o]2007-05-06 22:39:07 // 18232
Hi, a TS gyári szivócsonkra ami a hengerfejen van, csak gumicsövekkel lehet karbit felrakni. Ahhoz, hogy ne kelljen gumicső, kell egy átalakitó a TS hfej meg a karbisor közé. Legegyszerűbben igy lehet megoldani. Szoval a karbitalpakat nem lehet csak úgy a TS hengerfejre szoritani:) Kell közdarab. Amugy teged a hosszabb szivocső izgat szerintem, legalabb is ezt latod a gumicsovekben:) Alul jobb a hosszabb szivocso, felül a rövidebb. kizzo
[k i z z o]2007-05-06 22:33:11 // 18231
Ja, most is darabja 7-8e a szilentnek, és 4 kell:(
[k i z z o]2007-05-06 22:24:43 // 18230
Hi, szerintem lengőkarlevétel. Akkor satuban nyugodtan tudsz szilenteket cserélni. Szóval, kerék le, alsó gömbfej ki. Stabilizátor le. Megpucolni a lengőkar torzió felöli végét - drótkefe, és egy finom jelölést rakni a torzióhelyzetre. Éles finom vágóval összevonalazod a lengőkart a torzióval. Ezt ki ne hagyd. Meglazitod, a 2db 19 fejű csavart ami a lengőkart fogja a kasznihoz. Leveszed az anyákat róla. A lengőkart egy csővel pl. lefeszited. hogy a csavarokat át tudd húzni a kaszniból. Figyelj a 2db hézagológyűrűre, meg - legyenek. A lengőkart lehuzod a torzióról. Tied:) Kb. Lepucolod kivulrol. Be a satuba. Első nagy. kb.56 -os anyát meglazitod, kihajtod az első zárókupakot. Alatta anya, meglazitod, leveszed. Hátsó anyát torzió oldalon is kiceszed. Alkatrészsorrendre figyelni, van ott egy plasztik darab. Ezek után már csak a szilenteket kell kikönyörögni a rudazattal együtt. Új szilent be, nyomatékkal összehúz kb. 30Nm, berak. Amikor feltolod a lengőkart figyelj a vágózott markeredre, uoda jerüljön, mert csámpás lesz. A front suspension manualt ha letöltöd, képek is vannak benne. Ja, zsirozz ahol kell. Tuti zsirral. küldtem képet emailre, jobban el tudod képzelni. rajta vannak a lehuzási ny. is. kizzo
Kazes☻2007-05-06 20:04:27 // 18229
Komplett leszereltem az egész első futóművet, mivel körbe akartam csiszolni és újra lefesteni. A rugót nem is akartam kivenni a lengőkarból, nehogy visszarakáskor elállítsam. A torziószilenteket úgy szedtem ki, hogy gázlámpával kívülről felhevítettem a vasat aztán vasrúd és kalapács segítségével kiütöttem. Muszáj volt, mert az akkor 21 éves autóból még a berohadt eredeti szilenteket vettem ki. Az összerakás sokkal könnyebb volt. A új szilentek eredeti gyáriak voltak, akkor 6000Ft/db körüli áron vettem őket, számla nélkül. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak