Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Autóvásárlás

mopa2017-03-26 20:37:13 // 36307
Eladóvá vált 159 2.4. JTDM.

Friss szervíz, Chip tuning, Alpine Hi-Fi.

Kérlek, tekintsétek meg a hirdetést, amennyiben aktuális valakinek:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive-11311898
Giuntini2017-03-11 22:31:13 // 36306
Az Aisin váltó mechanikailag eléggé strapabíró szerkezet, finoman és simán kapcsol, észrevétlenül dolgozik. Problémásabb része a vezérlő tömbszelence, meghibásodása esetén cseréje 300-350 ezer forintos kiadást jelent. Nem szabad megijedni tőle, mert a kéziváltónál a kettőstömegű cseréje kuplunggal hasonló kiadást jelent.
Ha 2,4-ben gondolkozol, akkor mindenképpen az automatát javasolom. Jobban passzol a motor karakterisztikájához, mellette Sport és Winter állása is van, ami az 1,6-ben nem található meg.
Haddel2017-03-11 19:52:34 // 36305
Enyémben 235000 km van ,de a futómű csak állitva volt,cserélni még nem kellett benne semmit,legalábbis mióta nálam van .(119000km-el vettem.)
Norby2017-03-11 14:55:07 // 36304
Nem tudok rosszat mondani az automatára.
Az előzőmet váltóhiba miatt vettem olcsón, de egy új szoftver megoldotta és 3 évig gondja nem volt(addig volt nálam).

A Ti futómű sokkal jobb mint a sima. Sokszor járok vele rosszabb úton is, de mintha még kényelmesebb is lenne mint az előző. Hang semmi, de sokkal stabilabb.

Egyébként még eladó! :-)
159 SW Ti
Anti642017-03-11 14:03:18 // 36303
A 159-es automata váltói hogyan bírják? Problémásak? Most láttam egy filmet arról, hogy az automatáknál ( hidrodinamikus, bolygóműves-ha igaz ilyen az Alfáé is) nem igazán van kuplung és kettős tömegű lendkerék gond. Van-e helyette automata váltó probléma, vagy szabad előnyben részesíteni a kézi helyett, ami sokaknál aránylag hamar felújításra szorul?
AdamV62017-03-10 14:53:28 // 36302
Sziasztok!

Érdekes lehet valakinek ez az autó? Behozzuk?

Amit tudni kell róla:

Évj: 2008/8
Motor: 1.9 Jtdm
Km:74.900

5.900 Euró körüli ára lehet kb

Üdv.

Ádám

Giuntini2017-03-09 09:25:42 // 36301
Csatlakozom Liquidhez, bírja a futómű. Pedig az övé TI. ültetve, 19-es kerekeken. Én 189 ezer méterrel vettem, két csapágy búgott, ki kellett cserélnem röviddel utána a felső lengőkarokat, és amit nem vettem vásárlásnál észre a hátsó rugókat. Ez főleg SW betegség. Azóta minden tökéletes. Ja meg két stabpálcát is kellett cserélnem. Nemcsak nagyon jó ez a futómű vezethetőség szempontjából, hanem mellette strapabíró. Az a lényeg, hogy cserekor gyári, vagy azzal egyenértékű beszállítótól (szándékosan nem utángyártottat mondok) alkatrész kerüljön bele.
Liquid2017-03-09 07:58:55 // 36300
Tényleg bírja a futómű. Nálam eddig egy felső lengő, két kerékcsapágy, és az alsó lengők nagy szilentjei adták meg magukat, 195e km. Ellenben azért árban is egy nagyságrenddel feljebb van, ha hozzá kell nyúlni.
Amúgy meg ez a rutinos Alfás cserélget nagyon rossz duma :( A 156-é ennél problémásabb volt, de messze nem annyira mint az megéneklik. Azoknak volt folyamatos problémája, akik midenféle silány alkatrészekkel javították, meg csak szilenteket cserélgetett, a rendes gyári minőség helyett.
Anti642017-03-09 06:58:52 // 36299
Még egy kérdésem lenne a 159-el kapcsolatosan. A népitéletet és a fórumokat olvasva, nagyon kevés futómű felújítással találkoztam 200 000 km-ig. Tényleg ennyivel jobb, mint az elődöknél, vagy rutinos Alfásnak természetes, hogy folyamatosan lengőkar szilenteket kell cserélni.és meg sem említik? Csak páran emlegetik fel a felújítás drágaságát. köszi
Zselé2017-03-05 19:58:28 // 36298
Szívemből szóltál. (Tegnapi a téma, OFF, és látom megvolt a végszó, tehát nem szeretném újra nyitni, de én is ugyanezt vallom)

Annyi, hogy én 5 év alatt 200 ezret szeretnék beletenni, és emellett nem szeretnék évi 2-3 kilónál többet fordítani rá :)
Liquid2017-03-04 20:33:51 // 36297
sajna fejőstehenek vagyunk :(
Erre iszom is egyet... bánatomban :)
Piritu2017-03-04 20:29:54 // 36296
Így van :-(
A múltkor már kitárgyaltuk, hogy az autósok csak kikálltott mumusok, akiket sz@p@tni lehet.
Liquid2017-03-04 20:28:07 // 36295
Viszont a szmogot okozó látható dolgok jelentős hányada a szálló por, ami akkor is van ha szimplán fúj a szél, illetve fűtés meg egyebek, gyakorlatilag elhanyagolható hányadát adják az autók, ez már bebizonyosodott. Mondjuk, hogy a BKV mennyivel járul hozzá, arra is kíváncsi volnék.
Piritu2017-03-03 21:37:33 // 36294
A baj az, hogy a szmogot a látható részecskék adják. Azokat a bizonyos kicsiket nem látni...
Zolibácsi2017-03-03 21:33:15 // 36293
Nem akarom teljesen szét offolni ezt a topicot csak még egy dolog.
volt nemrég a szmog riadó, kb feketén fehéren kiderült hogy nem az autók csinálták a szmogot, hanem a házak fűtése, főként a vegyes tüzeléses(fa/szén fűtés) házak.
Elrendelték a szmog riadót kb fele annyi autó ment a városban és majdhogynem rosszabb volt a helyzet. Szóval ehhez egy DPF nélküli autó szerintem fényévekre van...
Piritu2017-03-03 21:22:50 // 36292
A tézis áll.
A dpf a legkisebb részecskék kb 90%-át kiszűri, a nagyobbakból még többet. Egy svájci alagútépítő cég munkavédelmisének a méréseiben találtam anno egy igazi mérési eredményt. Ott ez látszik.
Giuntini2017-03-03 20:00:22 // 36291
Ez a végszó!
Zolibácsi2017-03-03 19:36:33 // 36290
szerintem csak élvezd és ne foglalkozz azzal mi lesz ha. Majd kiderül ha kiderült.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-03 19:14:52 // 36289
Varosozni sose vennék Tibit se. De mindegy. Én ezt most használom ahogy kigondoltam. Nem akarok hangokat hallgatni, klattyogásokat és morgásokat nyomozni, csak autózni. Remélem nekem lesz igazam és 50e-t elmegy gond nélkül. A tizedét már megtette. Ez a terv vele, aztán jön a következő 5 éves autó.
Ha nem jön be, változtatok a terven :-)
Giuntini2017-03-03 19:03:41 // 36288
Egyet ne felejts el, és ez legyen vigasz. Egy 200 lovas benzines autópályán ne 9 l-t eszik 160-nál hanem 12-t. A másik ez a motor fáradhatatlan, soha nem vesz észre semmit csak megy és megy...
Az igazságot mindenesetre jól mutatja, hogy akik általában sokat használják rövid távon az autóikat, átnyergeltek dízelről Tibire. Nincs a nyűg. És sajnos mindegyik mai modern autónál ott az a bizonyos kard...
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-03 18:47:40 // 36287
Szégyen is, hogy a termék korlátozottan használható...de mindegy. Én annyit meg fogok tenni, hogy egy régi PDA-t ráakasztok, fut rajta majd a FES-mobile és így bármikor látom, hogy mi történik. Nyilván valamennyire próbálok alkalmazkodni, odafigyelek. De plusz köröket tuti nem autózok.
Az a baj, hogy nem tudom így őszintén megszeretni ezt az autót. Baromi jó vele menni, elképesztően szép, de ez Damoklész kardja feeling nekem kicsit néha sok.
Giuntini2017-03-03 18:43:42 // 36286
Ez a "fejlődés". De a turbó tönkremenetele erősen használatfüggő! Lehet, hogy elmegy 300 ezer kilométert, de az is lehet, hogy 150 ezernél megadja magát. Ennek a felelőse a változó geometria, letapad, vagy ami nálam történt a vákumlabda ment tönkre. Ha nem lett volna ez a hiba, nem lett volna felújítva a turbó, de mivel ki lett véve, a tengelynek volt lógása, ezért nem akartam 50 ezer kilométer múlva újra kivetetni. Régen a kis turbók elmentek annyit mint a motor, ma ez egyáltalán nem igaz, sőt a turbó hazavágja a Dpf-et is. A turbós azt mondta, hogy a 2,4 KKK turbója sokkal többet bír, mint egy Passaté. Azt mondta, hogy a Passatok turbói a VGT miatt 150 ezer kilométernél megpusztulnak. Egyik turbós autómnál sem volt eddig kivéve a turbó. Ennél igen.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-03 18:37:04 // 36285
Igen. És minél nagyobb a befecskendezési nyomás, annál kisebb a szemcseméret. Éljenek az adagolós dízelek :-) És a szívócsőbe fecskendező szívó benzinesek. És a gázfűtés...
Giuntini2017-03-03 18:35:50 // 36284
Mindenesetre azt tartom szemétségnek, hogy a manuálban egy szó sem esik arról, mi a teendő. Sokan azt sem tudják, hogy részecskeszűrős az autójuk, és az internet és egyebek azt sugallják, hogy a regenerálásnak láthatatlanul kell megtörténnie. Ez a gyakorlatban nem így van, és igen durva folyamatok következnek be regenáráláskor.
Igen, megértem, hogy nem tudsz menni egy plusz kört, de éppen beszélgettem múltkor egy Mercedeses szerelővel a futóműves haveromnál, és ő is mondta, hogy a Mercedesnél még kevésbé van kihegyezve a Dpf téma, minden egyes autó tele van megszakított regenerálással, és egy idő után ott is letilt, nem indítja el a normális regenerálást, ergó eltömődik a Dpf. olajcseréknél meg egy felhígult löttyöt engednek le. Nem hiszem, hogy a gyárak nem tudták volna megoldani, hogy egy piktogram kijelezze a regenerálást. Az egész a gyárak szemétsége, az hogy a regenerálást úgy kell elvégeznie, hogy abból a felhasználó ne vegyen észre semmit az csupán egy marketingfogás. Mert nincs olyan hülye, aki bevallaná, hogy terméke korlátozottan használható. Inkább menjenek tönkre idő előtt az autók, és a kisebb pénzű ember, aki megveszi használtan, az szívjon vele.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-03 18:30:54 // 36283
Ezt sem értem.. Miért kell 200e-nél a turbóhoz hozzányúlni. Ennyit fejlődött vissza a technika? Engem őszintén meglepnek ezek a dolgok. Vettem egy 5 éves, kis futású autót, amit én csak használni szeretnék. Azért áldoztam rá pénzt, és cseréltem le a 17 éves és igen sokat futott autómat, mert azt remélem, hogy egy fiatal, kis futású autón minimális gondokkal kell számolni. Mondjuk eddig pont így van, és igen remélem, hogy így is marad.
Zolibácsi2017-03-03 18:28:42 // 36282
valahol egyszer olvastam, hogy minél kisebb a koromszemcse annál károsabb, mert míg a nagyobbak leülepszenek, addig a kisebbek tovább vannak a levegőben.
Nem tudom, hogy ez a tézis áll e még a mai napig!?
Liquid2017-03-03 18:10:59 // 36281
Ez csak részben igaz. A DPF valóban olcsó ahhoz képest amibe került 4-5 éve. És most már csak 100-150e ft egy 2.4-hez, ami már vállalható, bár egy első generációs példánynál ugyanúgy 10%-t képezi az értékének mint 5 éve, de attól még ugyanaz a nyűgösség megmarad sajna. A különbség annyi az egyéb alkatrészekhez képest, hogy enélkül is működőképes, és műszaki vizsga-képes az autó, még futóműalkatrészt nyilván cserélni kell nincs mese.
A koromból pedig megszűri a láthatókat, meg a láthatatlanok egy részét, de a koromrészecske ártalmassága ha nem is pont fordítottan arányos de közel hasonló kapcsolatban van a méretével, ergo a legkisebbeket nem szűri ki, és azok is igencsak ártalmasak. Hozzáteszem zárójelben, hogy a közvetlen befecskendezésű modern benzinesek (TBI included) ugyanúgy alkotnak kormot, csak zömmel a láthatlan kategóriában teszik...
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-03 17:56:25 // 36280
Nézd, nekem ez munkaautó. Megyek 5-600km-t pályán, 100-at városban, ez az arány egy tank gázolajra. Az előbbit egy nap alatt, az utóbbit 2 hét alatt kb. Tehát nem mondanám, hogy városban nyúzom. És hiába regenerált a pályán is, most megint rájött a regen, olyan 500km-t bír ki a dpf egy pucolással. Vicces lett volna, ha a teherautó 20 percet még vár rám, mert ki kell égetnem a dpf-et. Időre jöttem vissza, egy műszert szállítottunk ki. Ebédelni sem volt időm, nem hogy dpf-et égetgetni.
Nekem az autó arra kell, hogy eljussak bármikor, bárhova. A 146 ha nincs nálam (mint pl. ma), akkor a 159-nek is menni kell városban, mert egy használati tárgy. Azért van, ez a funkciója. Ha ettől motorgenerálozni kell, akkor itt és most eladó ha már ebben a topicban vagyunk.

Abban pedig egyetértek, hogy egy ilyen motor dpf-telenítve károsabb, mint egy sima eu3-mas. A nagyobb nyomás miatt kisebbek a részecske méretek.
Giuntini2017-03-03 17:10:48 // 36279
Tulajdonképpen nagyon sok mindenben egyetértünk, és abban is egyetértek veled, hogy a 2,4-nél sikerült a legkevésbé a Dpf. Sajnos nem csak a 159-eseknél van így, hanem minden dettó ugyanígy jellemző a 3-as BMW-kre, vagy még jobban. És ezek az autók nem azok, amelyiket csak "oszt menjen", és leszarják. Amik most a piacon vannak, nagyrészt olyan autók, hogy megvétel után szinte a az autó árának a felét rá lehet simán költeni. 200 ezernél elkezdik megadni magukat a változó geometriájú turbók. Jó esetben csak egy tisztítás, közép esetben egy felújítás, rossz esetben turbó csere. Ezekről kell tudni, ez ugyanúgy jellemző a BMW-re, Audira, mint az Alfára. Két év alatt zuhant iszonyatosat a 159-esek ára. Ennek megvan a magyarázata. Beérkeztek a szétgányolt, kint eladhatatlan autók, ami könnyebben gazdára talál. "Há mé vennék 2és fél millás ótót, mikor ugyanaz másfélért is van". Csak esetleg abban a két és fél millás autóban valódi méter van, az az autó normálisan volt karbantartva, esetleg fel lett újítva a turbója, futóműve, fékrendszere rendben van. És mikor a másfél millásban kiesik a futómű, széthullik egy hónap múlva turbó, akkor meg jön a szarolaszozás. És ez a szarolaszozás magával fogja rántani a jó állapotú dízeleket, és a most sokba kerülő Tbi-ket is.
Zolibácsi2017-03-03 16:47:29 // 36278
mint mondtam, szerintem senkit nem érdekel, hogy ez az autó 10+ millióba került anno, ez most egy 2millió körüli autó és akik kiválasszák a legolcsóbbakat, nem fogják megkérdezni, hogy mennyi a karbantartása és nem is fognak 100 ezerért DPF-et venni.
Jelenlegi törvényi szabályzás is olyan, hogy autót nem sorolhatnak rosszabb emissziós kategóriába mint amivel gyárilag kijött. Ameddig ezen nem változtatnak lesznek olyanok mint én is, hogy inkább kiszedem a DPF-et mint szenvedjek az életben tartásával.
Zolibácsi2017-03-03 16:37:20 // 36277
én nagyon szkeptikus vagyok ezzel a légszennyezés dologgal, mert semmi kézzelfogható t nem láttam még erről. Hogy melyik autó mennyire szennyező. Persze vannak adatok, amit egyszer cáfolnak máskor meg megerősítenek. Igazad adok abban, hogy nem csak DPF és EGR-ből áll az autó, természetesen más esetben én sem a legolcsóbbat veszem meg, hanem amit optimális az én használatomnak. Használt fő alkatrészt én is kerülöm, de biztos van olyan akinek van ilyen autója és szereti imádja, de nem engedheti meg, hogy vegyen egy új lendkereket, hanem vesz egy jó állapotú bontottat és ő boldog lesz vele. Ezek az autók jelenleg a piacon 2 millió forint körül mennek nem 12 millióért.
Tehát azok az emberek veszik meg akinek pont van 2 milliója rá, majd amikor szerelni kell akkor meg jön a megdöbbenés. Szerintem túlságosan egyoldalúan gondolkozol ez esetben és nem mindenki olyan szerencsés mint te vagy én, hogy ki tudok fizetni egy 300 ezer forintos javítást az autón, ha úgy adódna. És sajnos amilyen a használt 159-esek állapota ez a dolog csak romlani fog, mert olcsóbbak lesznek a 159-k és egyre több szakadt is lesz köztük az úton.
Józan ésszel gondolkozva és nyitott szemmel járva te is látni fogod, hogy sajnos erre fele halad a 159-s széria is. Míg mi Alfaamórésok megpróbáljuk a legtöbbet megadni a kocsinknak ésszerű keretek között, addig ezen csoporton kívüliek meg pont leszarják, csak menjen az autó aztán majd eladják. Már láttunk ilyet itt a fórumon is.
Ne érts félre, tisztelem benned, hogy ennyire kitartasz a kocsi és a gyári állapot mellett, de lassan elfogynak mellőled is az emberek és nem is olyanok lesznek mint én, hanem olyanok mint akikről fentebb írtam.
Piritu2017-03-03 16:27:00 // 36276
A Cartársat a 2.0-ra próbáltuk rábeszélni (ami fiatalabb, jobb a dpf/egr szitu) nem a másikról le.
A kiszerelt dpf-el pont azokat a koromszemcséket engeded szabadon, ami a legártalmasabb. Főleg ha mellette még némi csippelés is van, mint általában (mert arra van pénz).
Nem boszorkányüldözésnek azt, ha valaki szóvá teszi, hogy egy 10 millás autó fenntartása idős korban se olcsó. Ráadásul már - minden egyéb alkatrésszel együtt - olcsóbb is a dpf, mint korábban.
Giuntini2017-03-03 16:20:10 // 36275
Nincs igazad! Ezt bizton mondhatom! Az Euro 3-as dízel jóval kevésbé szennyezi a környezetet, mint egy herélt Euro 4-es vagy Euro 5-ös. Egyébként abból a szempontból igazat adok Neked, hogy nem lehet boszorkányüldözést csinálni, hiszen vannak köztünk olyanok, aki eleve herélten vették, és egy visszaépítés több százezres költséggel járna. Viszont a tízéves autó hasonlatod nem jó. Ehhez az autóhoz tízéves korában is annyiba kerülnek az alkatrészek mint az újba. A Dpf-et "büntetlenül" ki lehet iktatni, de egy lengőkart, és más alkatrészeket pótolni kell. Nem lehet mindent kiiktatni, és ledugózni. Váltófelújítás több százezer, kuplungcsere kettőstömegűvel szintén több százezer, nem lehet mindent bontóból pótolni, mert attól hamar az egész autó a bontóban találja magát. Ez az autó nem csak DPF-ből és EGR-ből áll.
Zolibácsi2017-03-03 16:04:46 // 36274
Amikor a DPF téma feljön egy 10 éves autónál mindig ilyen boszorkány üldözés érzésem van. Azért mert egy DPF nélküli autó közlekedik az nem azt jelenti hogy fekete füst jelzi az útját. Nem lesz rosszabb sem mint egy eur 3-as autó véleményem szerint. Azt sem értem, egészen, hogy egy nagy köbcentis dízel miért nem való városba? Mi baja lesz? BKV buszok is mennek egy ideje már...
Az hogy regen közben leállítjuk az autót az természetesen előidézhet idővel hibákat, de nem 2-3 ilyen eset után.
azt meg már múltkor is leírtam, hogy semmi értelme elítélni azokat akik egy 10 éves dízel autónál kiszedik a DPF-et, ha ezzel megszűnnek a szervizbe járások. Szerintem nagyon kevés az az ember aki minden körülmények között a gyári állapotot akarja megörizni még egy 10 éves autónál is. Működjön ez a lényeg, én nem fizetnék semmiért dupla-tripla árat csak azért mert gyári, ha az utángyártott ugyan olyan jó.
Az hogy mit kezdenek a herélt dízelekkel? kb ugyan annyit mint a dízelekkel...semmit!
ez az autó generáció van most az úton, majd talán 10 év múlva más lesz már a helyzet.
Te ápolod még 10 évig a DPF,EGR - et ? Te vagy az autóért vagy ő érted?

Kicsit unalmasnak tartom már ezt a boszorkány üldözést a DPF miatt. Tanácsot lehet adni, véleményt lehet írni. De sajnos vagy nem sajnos egyre kevesebben lesznek akik 2.4 -nél meghagyják a DPF-t egyszerűen az autók kora miatt. Fölösleges széllel szembe hugyozni, de meg lehet próbálni, akinek van kedve, türelme és pénze ehhez.
De más kedvét nem kell elvenni egy jó állapotú 2.4 vásárlásától csak azért mert lehet nem kíván több száz ezret a DPF-re fordítani.
üdv.
Giuntini2017-03-03 13:59:33 // 36273
Tudom, és egyetértek Veled. Nekem az a szetencsém, hogy általában pályán megcsinálja a regent. A dízel sajnos elvesztette előnyét. Ha mostvennék autót, nem vennék dízelt. Csak a 159 a dízelre volt kihegyezve, Tibi későn jött, és drága.
Liquid2017-03-03 13:42:38 // 36272
Az emberek nagy része azért vesz dízelt, mert egyrészt abból van megfelelő választék (gyakorlatilag márka és típusfüggetlenül, ha nem a kisautókat nézzük), másrészt agymosás, harmadrészt ezzel összefüggően a kis fogyasztás miatt.
Véleményem szerint egy napi hazsnálatban lévő autónál ilyen szintű kompromisszum nem nagyon lehetséges. Nem tud mindenki tartani 2-3-4 autót, hogy mindig a megfelelő helyzethez vegyek elő a megfelelőt. Nagyon nem életszerű az, hogy hazérek este éhesen, fáradtan, vár a család vacsorával, én meg megyek még egy 20km-es/félórás kört mert éppen most jött úri kedve kormolni kicsit. Gondolj bele, ez azért erős :)
Tudom, hogy ez a konstrukcióból ered, de ettől függetlenül nem örülünk neki.
Giuntini2017-03-03 12:28:03 // 36271
Abban egyetértünk, hogy a 2,4 nagyon nem városi autó. Abban is, hogy a Dpf kompromisszumokat igényel. Az viszont nagyon nagy hiba, hogy leállítod regen közben. Egyik baj, hogy regen közben leállított motorban hígul a motorolaj. Amikor egyáltalán nem fogyaszt olajat, vagy a nívópálcán több az olaj, az motorhígulást jelent. Ez motorkárosodást okozhat, vagy legalábbis erősen csökkentheti a motor élettartamát. Nem szabad regen közben leállítani, ezzel nagyon komolyat teszel ehy motorfelújítás minél közelebbé hozatalára. A herélés sem megoldás. Nagyon kívámcsi leszek, hogy mit tesznek majd a herélt dízelekkel, ha komolyan fogják mérni a légszennyezés mértékét, és ennek forgalomból kivonás lesz a vége. A visszaépítés, és a visszaírás meg nem két fillér. Szóval csak az vegyen dízelt, aki képes a kompromisszumokra, és ne csak a fogyasztás legyen az elsőrendű szempont. És ne próbálják megmagyarázni azt, hogy a Dpf károsabb az egészségre. Ez csak önigazolás a Dpf hiányának megmagyarázására.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-03 08:53:11 // 36270
Azért gondold át, hogy akarsz e "nem kiherélt" dízellel szenvedni városban. A dpf elpusztításának legjobb módja a városi használat. Én látom a sajátomon hogy nem szereti. Pedig nem napi szinten városozok vele. Heti egy nap körbeszaladok a könyvelésre, anyagot venni, szerszám üzletbe, ide-oda. Lehetetlen megoldani, hogy ne pont regenerálás közben kelljen leállítani. Tegnap is pont így jártam. Elszaladtam intézni pár dolgot, mikor jöttem haza, az utcánkban kezdte a befűtést a dpf-nek. Dolgom volt, nem kevés, úgyhogy tojtam rá, betolattam, leállítottam. Na ezt hosszú távon nem értékeli.
És ma is így fog járni, mert 11-kor elindulok majd, megtankolom, elszaladok a könyvelésre és rohanok vissza. Borítékolt hogy megint nem sikerül neki a dpf kinlódás.
Én ezt egy kicsit erős kompromisszumnak érzem bármilyen modern dízelnél.
Valójában maga a kategória nem való városba. A dízelek kínlódnak (vagy kiherélteted a dpf-et, lefalazod az egr-t), a benzinesek lezabálják a hajadat is :-)
MIndenes használatra kb egy 1.4T Giulietta-t tudok elképzelni, ha nagyon muszáj az Alfánál maradni (amit amúgy megértek :-)).
Piritu2017-03-03 06:54:37 // 36269
Az okot nem értem, miért kell?
87-óta kocsikázok, sose öntöttem semmiféle adalékot a kocsiba, sose volt gond.
Az a baj az ilyen cuccokkal, hogy a hosszú távú viselkedését nem tudni. (Rövid távon a gépzsír is segít a zúgó Lada difin.) A kérdés, hogy mi lesz 100e km múlva.
Saját tapasztalat, hogy a TS motor bőven 300e felett elmegy a gyári olajjal mindenféle adalék nélkül. A 2.0-ás 200e után még 0 korrekcióval megy. Milyen javulást várunk az adalékoktól?
Ha meg sok a pénzünk, akkor inkább néhanapján nyúljunk a prémium üzemanyag pisztolyához.
Liquid2017-03-03 00:15:53 // 36268
Semmilyen adalékra nincs szükség, ha a motor fizikailag rendben van, ha meg nincs akkor max. rövidtávon lehet elmaszkolni az ilyen csodákkal.
rodolfo752017-03-03 00:09:22 // 36267
Azt nem... de nem gondoltam volna hogy annyira gagyi 😤😐. A metabond viszont tutira mehet, én 1 éve adalékolom és minden ok.
Atesz1592017-03-02 16:52:54 // 36266
Szia!Bő egy éve és kb. 10000km óta használok 2.0-át.Én nagyon megszerettem ezt a motort,bár más motorral (2.4 és Tbi) csak rövid próbautam volt.Eddig nekem semmilyen rossz tapasztalatom nem volt,az ereje is elegendő az én igényeimnek,ha nyomjàk neki,tud azért szépen lépni.Sokat olvasgattam a fórumot mielőtt eldöntöttem milyen legyen a 159-em,kifejezetten 2.0-át kerestem.Javarészt autópályázok,így nem tudom mennyire szereti a sok városozàst.
yani2017-03-02 14:37:25 // 36265
Jól teszed, várjuk!
Anti642017-03-02 13:41:24 // 36264
Köszi a segítséget. Még a végén elszánom magam egy 2.0-ás jtdm-re. Ha meglesz, majd jelzem.
Piritu2017-03-02 07:05:32 // 36263
Ha nagyon akarsz "töltögetni", akkor 2T (mondjuk én sose tettem), csak annak utána kell nézni, hogy milyet.
GTPeti utánajárt, leírt mindent, aztán törölte a blogját, mert mindenki egyszerűsített (minek ilyen-olyan olaj, jó ez is, mert az drága, stb.) és nem akarta, hogy az ő blogjára hivatkozva tegyék tökre az autót...
Piritu2017-03-02 06:48:55 // 36262
Gondolom te is olvastad itt anno annak a Cartársnak a hsz-eit, aki a spuri által hazavágott motorok rendbetételéből kereste a napi betevőt...
Ha normális helyen tankolsz teljesen felesleges bármit beleönteni. Minden cucc nélkül 200e-nél még 0-ás a befecskendezési korrekció.
rodolfo752017-03-02 00:07:06 // 36261
Szia! Szerintem az 1.9 16v is oké, annyi hogy ne 30000 km-t menj az olajjal és adalékold magad az üzemanyagot (pl. Spuri vagy metabond). Egyébként a szívósort és a turbót elég volt kitakarítani, nem kellett költségekbe verni magam.
D75
Zolibácsi2017-03-01 21:14:55 // 36260
Száguldásból nem nagyon lehet kiöregedni.... főleg ha egy 200+ lóerős kocsi van alattad.
Igazából, ha a 159-re ráköltik amit megkíván, akkor nem nagyon lehet mellé nyúlni és kb mindegy milyen motorral...
Zselé2017-03-01 21:01:39 // 36259
Inkább vidd messzebb, de jó szerelőhöz, mert akkor csak tervezetten jársz... ;)

Egyébként nekem pénteken lesz 1 hónapja, hogy megvan a 2.0, és bár még csak 5000km-et tettem bele, illetve vezettem előtte 1.9 8 és 16V változatokat is, azt mondom jó alternatívát találtam benne, pedig ez csak a 136 lovas változat...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak