Marchionne Ferrari fiókcsapatot csinálna az F1-ben az Alfából

2016-12-21  Tedi
Sergio Marchionne a Ferrari fiókcsapatának tenné meg az Alfa Romeót, mindehhez egy dolog kell: jól menő eladások.
Hírek >> 2016  

Sergio Marchionne a La Republica olasz napilapnak nyilatkozott terveiről. Az eddigi feltételezések után most a Fiat Chrysler vezérigazgatója is kimondta, hogy az Alfa Romeónak helye van a versenypályán és mindent meg is tesznek azért, hogy visszakerüljön oda.

 
Grafika: Thisisf1.com

Elmondása szerint a Ferrari fejlsztői csapatának szánják az Alfa Romeót, amelyre nemcsak műszaki, de humán-erőforrás téren is számíthat a maranellói gárda. Ez nagyjából azt jelentené, hogy olyan fiókcsapatot alakítanának ki, mint a Red Bull a Toro Rossóval, leánykori nevén Minardival. Itt a különbség annyi lenne, hogy az Alfa is megkapna bizonyos fejlesztéseket, hogy osztozni tudjanak a fejlesztési költségeken.

Az Alfa F1-es csapata elsősorban olasz fiatal és tehetséges pilótáknak akarja megadni a lehetőséget, és Marchionne példaként említette Antonio Giovinazzit, aki a napokban igazolt le a Ferrarihoz harmadik számú pilótaként.


Az Alfa Romeo, és az F1 első világbajnok autója, az Alfa 159

Mindehhez Marchionne szerint egyetlen dolog szükséges: pénz. Elmondása szerint az F1-es jelenlétet csak akkor engedhetik meg maguknak, ha a Giulia és a Stelvio eladásaiból lesz annyi pénze a gyártónak, hogy fenntarthassa sportprogramját. Konkrét időpontot azonban Marchionne nem mondott. Annyit közölt: "nem most".

Sajnos a Ferrarinak nincsenek túl jó emlékei az olasz pilótákkal, legutóbb versenykörülmények között az amúgy rutinos Giancarlo Fisichella bukdácsolt a maranellói márka autójának volánjánál, de versenyhelyzetben az egyébként kiváló tesztpilóta, Luca Badoer sem alkotott maradandót.

 
A 80-as évek legsikeresebb Alfája a 183T volt V8-as turbómotorral. A nem rég elhunyt Andrea de Cesaris két ezüstérmet is szerzett vele.

Az Alfa Romeo volt az első konstruktőr, aki F1-es világbajnokságot nyert: az első két évadban, 1950-ben és 1951-ben is a milánói márka nyerte meg a címet előbb Giuseppe "Nino" Farinával, majd Juan Manuel Fangioval. Ez után kiszálltak a Formula-1-ből, majd 1979-ben tértek vissza és 1985-ig maradtak, de ebben a korszakban nem sok babér termett az Alfáknak: két második és két harmadik helyet tudtak felmutatni, legjobb helyezésük éves összevetésben a hatodik pozíció volt a konstruktőröknél, 1983-ban. De szinte minden évben több versenyen estek ki, mint ahányat befejeztek.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Forma-1

Az utolsó 3 hozzászólás:

Zsolt1552025-11-26 04:25:17 // 115104
"... Jövőre meg majd meglátjuk... ahogy szoktuk volt mondani! ..."

Igen, ezt szokták mondani. Meg, hogy mi már a jövő évi fejlesztésekre koncentrálunk.
Kazes☻2025-11-25 22:43:06 // 115103
Az, hogy a kis csapatoknál jól mentek és RB-nél nem, azt nem is nagyon kell(ene) vizsgálgatni szvsz... az viszont zavar, hogy kb. egyfolytában bizgetik a másod pilótákat, ami se nekik, se a csapatnak nem jó... főleg, hogy a naaagy szagértők választják ki őket! :D

Ham azé' most nagyon odateszi magát... mint legutóbb is, ennyit még szegény mélyvízbe dobott Badoer is tudott nulla VB címmel a zsebéban! :P
:D

Amúgy, meg ha Lec-re lenne hegyezve a verda, szvsz Ő is jobban menne vele... talán csak annyi a helyzet, „mondom” csak talán, hogy a Ferrari összerakott egy autót (mint általában), amit közben még szögelgetnek, aztán az vagy jól bejön a versenyzőkne - legalább az egyiknek -, vagy nem... ki tudja, innen Bp-ről nehéz ezt megmondani! XD

Jövőre meg majd meglátjuk... ahogy szoktuk volt mondani! :D
Kazes☻2025-11-25 22:35:03 // 115102
Igen, hát persze, hogy balf...ok, de ezt már tavaly is bemutatták, amikor Nor VB esélyét teljesen eltolták a nagy egyenlőségükkel... meg Pia kedvéért. Mindegy Ver majd biztos megköszöni nekik! :D