Az alumíniumból készülő padlólemez elsősorban a transaxle elrendezés befogadására lesz alkalmas, de a hírek szerint készül egy olyan változat is, amely az összkerék-meghajtás rendszereit is támogatja.
Az első modell, amely az új padlólemezre épülhet, a 2-3 éven belül bemutatkozó új Quattroporte lehet, de a Gran Cabriót és az Alfa Romeo 8C Competizione és 8C Spider modelljeinek következő generációi is megkaphatják. Az autoblog.it értesülései szerint azonban a Pebble Beachen bemutatkozó Alfa 4C is ezt a padlólemezt kaphatja.
Az Alfa Romeo és a Maserati együttműködéséről már korábban, 2005-ben is voltak hírek, akkor többek között a 166-os utódjának, illetve a Maserati akkor még tervben lévő SUV-jának, a Kubangnak a műszaki megoldásait tervezték és használták volna közösen. Az Alfának viszont azóta sincs felső-közép kategóriás modellje, a Maseratinak pedig SUV-ja. A helyzet annyiban változott, hogy jelenleg Harald J. Wester, az Alfa új vezérigazgatója egyben a Maserati első embere is, Marchionne pont azért nevezte ki, hogy szorosabbra vegyék a két márka kapcsolatát.
Luca Cordero di Montezemolo, a Fiat vezérigazgatója 2005-ben, amikor a Maserati tulajdonjoga visszakerült a Fiathoz azt mondta: "ez egy rendkívül jelentős előrelépést jelent úgy a Maserati, mint az Alfa Romeo számára. A két márka között létrejövő együttműködés mindkét fél számára előnyökkel jár és lehetővé teszi számunkra, hogy a sportautók piacán megerősítsük termékkínálatunkat” – mondta akkor Montezemolo.