Frankfurt: Több Giulia, kevesebb Alfa Romeo

2015-09-15  Alfa Amore
A Giulia QV lett az Alfa Romeo elsőszámú és egyetlen sztárja a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon.
+ VIDEÓ!
Hírek >> 2015  

Olyannyira, hogy másnak nem is engedett semennyit a rivaldafényből.

A korábbi híresztelésekkel ellentétben a Giulia "alapváltozatát" itt Frankfurtban nem mutatták meg, ehelyett a QV-t többféle felszereltségi szintben és színben hozták el.

Harald Wester, az Alfa Romeo vezérigazgatója sajtótájékoztatón megerősítette a korábbi pletykákat: a Giulia QV 7 perc 39 másodperc alatt futott végig a zöld pokolként is emlegetett Nordschleifén, ezzel az összes riválisát, sőt, szupersportautókat is megelőzve.

Hangsúlyozta még, hogy az autó a vezetőt helyezi a középpontba, majd ismertette, hogy az 1529 kilogrammos, 510 lóerős QV 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, légellenállási együtthatója 0,25, a 90 fokos V6-os erőforrás 600 Newtonméter nyomatékot ad le, végsebessége pedig 307 kilométer óránként.

A motor érdekessége, hogy igény szerint lekapcsolható az egyik hengersor, így átlagfogyasztása 8,5 liter, co-kibocsátása pedig 200 gramm száz kilométerenként.

A QV - amelyre Németországban már le lehet adni rendelést - ára felszereltségtől függően 72 ezer és 90 ezer euro között lesz a német piacon, a "fullos" QV háromrétegű fényezést, karbon-kerámia fékeket, Harman Kardon hangrendszert és alcantara bőrt kap. Az értékesítést a QV-val kezdik, a többi modellt csak később vezetik be a piacra.

Személyes tapasztalatunk, hogy a beltér nagyon minőségire sikerült, a kapcsolók nagyon finoman járnak és jó minőségűek, a kormány kicsi és nagyon jó fogású, a kaligráfia nagyon szép, az összeszerelés minőségére sem lehet panasz első ránézésre. A váltó a legjobb japán egységekkel vetekszik, a fék- és kuplung pedál Alfa-pajzsot formáz, a gázpedál pedig alsó felfüggesztésű. Hátul a QV-kban csak két embernek van a hely a kagylósított ülések miatt, amikből kiszállni kicsit ugyan kényelmetlen, cserébe viszont nagyon jól tartanak, a fej- és lábtér pedig jó, bár utóbbi attól is függ, hogy elöl bőr-, vagy karbon ülések vannak-e az autóban, utóbbiak hátlapja ugyanis sokkal vékonyabb.

Arról, hogy a többi modell mikor érkezik a piacra Harald Wester nem beszélt, ahogy arról sem, hogy a további modellpaletta hogyan nézhet ki.

Írta:
Alfa Amore