Egy keddi információ szerint - amelynek forrása az Európai Szabadalmi Hivatal honlapja - az autót végül tényleg Giuliának keresztelték el, legalább is az FCA erre a névre szabadalmat jelentett be. Ezt az infót az Alfa Romeo Múzeum hivatalos Facebook-oldala is megerősítette.
Tavaly májusban jelentette be Sergio Marchionne, az FCA vezérigazgatója, hogy 5 milliárd eurós beruházással újraéleszti az Alfa Romeót és 2017 végéig 3 új modellt mutatnak be, köztük a most debütáló Giuliát, majd a D-kategóriás SUV-ot, és a Giulietta utódját, amely szintén hátsókerék-hajtást kap. Erről később Harald Wester, az Alfa Romeo vezérigazgatója azt mondta, izgalmas lesz, hogy az alsó-középkategóriában az Alfáé lesz az egyetlen hátsókerekes modell.
A Giulia fejlesztéséről az első kézzel fogható bizonyítékok tavaly ősszel jelentek meg, amikor elkezdték a Ghibli karosszériája alatt tesztelni a prototípusokat. Aztán nyakra-főre jöttek a mindenféle photoshopolt képek, a gyárból viszont semmi nem szivárgott ki. Információ sem, ezért mi is csak találgatni tudunk a mindenféle pletykákból.
Ami a műszaki tartalmat illeti: a hátsókerék-meghajtás biztosra vehető, már csak az autó arányaiból adódóan is, illetve az új modellt a korábbi tervekkel ellentétben a Maserati Ghibli rövidített padlólemezére építik fel. A felfüggesztésről semmit nem tudni, de gyaníthatóan a padlólemezből adódóan hasonló lehet, mint a Ghiblié, esetleg más hangolással.
A motorpaletta a jelenlegi infók szerint az 1750-es TBi motorral indul, a következő lépcső egy 1.8-as biturbo erőforrás lehet, a sort pedig a Ferrari-Maserati párostól származó 3 literes V6-os zárja a benzines fronton. Utóbbi 510 lóerős lesz, ezt pedig az Alfa múzeum hivatalos Facebook-csoportja kottyintotta el egy bejegyzésben, amit azóta ugyan módosítottak, de a logban benne maradt.
Öngyulladós erőforrásról ennél is kevesebbet tudni, egyelőre egy 2.2 literes Multijetről hallani, amely 210 lóerő leadására képes, de korábban szó volt egy VM Motori által fejlesztett V6-os dízelről is.
Az egyéb műszaki megoldásról annyi szivárgott ki, hogy a súly alacsonyan tartása érdekében több helyen használtak karbont, illetve alumíniumot, a meghajtási rendszerben pedig helyet kaphat egy a KERS-hez hasonló energia-visszanyerő rendszer is.
A többi kiderül holnap...aztán a bemutató után még folytatódnak az utcai tesztek, a gyártás valamikor 2015 végén, vagy 2016 elején indul, a piaci bevezetés pedig jövő tavasszal lesz a mostani tervek szerint.
Az elmaszkírozott autóról az alVolante, a leplezetlenről pedig - amennyiben tényleg a végleges modellről van szó - az ICSPhotography készített képet.