Élőben LA-ből: íme a Stelvio! VIDEÓVAL

2016-11-16  Alfa Amore
Bemutatta az Alfa Romeo történelme első SUV-ját, a Stelviót a Los Angeles-i Autókiállításon.
Hírek >> 2016  

A tavaly debütált Giulia műszaki alapjaira épített Stelvio az X3-as BMW, a Porsche Macan, és a Q5-ös Audi ellenfele kíván lenni. Ehhez az Alfánál elég sok mindent elkövettek, első meglepetésként nem az alapmodellek, hanem a 280 lóerős, sornégyes benzines motorral szerelt Veloce lép a piacra, de lesz Quadrifoglio verzió is, amely a szűkebb szegmens legerősebbje és leggyorsabbja lesz a maga 505 lóerejével. Meglepetés viszont, hogy a Stelvio csak nyolcsebességes ZF automatával lesz elérhető.

Az autót Reid Bigland, az Alfa Romeo vezérigazgatója mutatta be a Los Angeles-i Autószalonon. Az Alfa Amore a helyszínről tudósított.

Videónk a bemutató után néhány perccel készült:

 A Giulia QV-ről, a TI-változatról és a Stelvióról még részletesebben:

 
Reid Bigland, az Alfa Romeo vezérigazgatója Los Angelesben. (Fotó: Alfa Amore)

A tervezésnél az Alfa Romeo ügyelt arra, hogy megtartsa a Giulia vezetési élményét, teljesítményét és persze mindeközben jól is nézzen ki. Ezeket helyezi a gyártó a középpontba a marketing során is: azt mondják, páratlan vezetési élményt, olasz stílust, kifinomult technológiát, és kényelmet kínál majd a Stelvio.

A biztonsági berendezések sora is szép hosszú: sávelhagyásra figyelmeztető rendszer ugyanúgy megtalálható a Stelvióban, mint az automata vészfékező, a holttérfigyelő, az adaptív sebességtartó, vagy az integrált fékrendszer.

A vezetési élményről gondoskodik majd a kategória legközvetlenebb kormányzása, az 50-50 százalékos súlyelosztás, a könnyű önsúly, a Q4 összkerék-meghajtási rendszer, és az alumínium motorok is. A Stelvióban ugyanúgy lesz aktív futómű és menetstabilizáló, mint a Giuliában.

A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a QV a leggyorsabb alsó-közepes SUV lesz, legalábbis összes ellenfelénél jobb időt, 7.59-et ment a Nürburgringen.

 

Ha már a motorok szóba jöttek: a Giuliához képest nincs változás, mivel ugyanazokat az erőforrásokat használják csak kicsit máshogy: benzinesből például csak a 280 és az 505 lóerős egység lesz elérhető. Bár Reid Bigland nem beszélt róla, de úgy tudjuk, hogy dízelfronton a 2.2-es motor 150, 180 és 210 lóerős verziója kérhető az SUV-ba. A 210 lóerős dízel, valamiont a két benzines összerkék-meghajtást kap, a többi modell hátul kapar majd.

A Stelvio 4,6 méter hosszú, 1,6 méter magas és 1,9 méter széles tükrök nélkül, az X3-ashoz képest mintegy 3 centivel hosszabb, 2-vel szélesebb, viszont 1 centivel alacsonyabb. Az Alfa standján lévő színpaletta szerint az összes ma futó színben rendelhető a Stelvio a többféle szürkétől a pirosokon át a Misano kékig, amely a Giulia Velocéval debütált.

A beltérben rendelhető lesz a piros és fekete mellett krémszínű bőrülés és műszerfalbetét, sőt, egy nagyon világos, már-már fehér színű kárpit is elérhető lesz. Hogy csak az amerikai piacon, vagy Európában is, az egyelőre rejtély.

A beltér nem sokban különbözik a Giuliáétól, szavatott szem elsőre nem sok eltérést vesz észre. Az egyik legszembetűnőbb, hogy a kijelzőt egy éllel elválasztották a szellőzőktől és nincs annyira a középkonzolba integrálva. Emellett a műszerfal felső íve tér még el első blikkre a Giuliáétől, a Stelvióban jobban kiadja a két kerek műszer felső ívét.

A felszereltségi szintekben sem lesz eltérés a Giuliától: Stelvio, Super (az amerikai piacon Ti) és QV lesz, az alaphoz és a Superhez sport és luxus csomag választható.

A jelenlegi tervek szerint a Stelvio 2017 tavaszán kerül a szalonokba, a QV-ra a következő év végig várni kell, árazása az X3 környékére, egy kicsivel alá várható.

 
Köszönjük az Air France-KLM, az Olasz Autók Háza és az Elaforg támogatását!
Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Stelvio

Az utolsó 3 hozzászólás:

Bali1592017-10-06 14:43:33 // 448
Nekem is hasonló érzéseim voltak, mikor láttam az említett tesztet. Rosszat nem nagyon tudott mondani, de hogy bármit elismerjen benne, az nem igazán ment neki. A Giulia ugyanezen vonalon lett "értékelve"...Bezzeg a BMW teszteknél...Egy időben szinte minden adást megnéztem náluk, de már nem igazán teszem. Párom mondta mindig közben, hogy őt idegesíti ez a srác, mert nem tud objektív lenni, csak azt hajtja neki mi tetszik, ami neki nem tetszik nem is lehet jó, stb...és akkor nem is Alfa teszteket néztem...Anno a köridő rovatban a Giulietta QV-t is eléggé lefitymálták elsőre, de azért nem mozgott rosszul, vagy valami hasonló is elhangzott utána...Valamiért nem igazán ismerik el az Alfákat...Na ilyenkor kell elolvasni pár Csikós cikket, vagy a Bazsó Giulia Veloce tesztjét, hogy helyreálljon az ember lelki békéje. :-)
Giuntini2017-10-06 14:29:37 // 447
Láttam a Garázsban a Stelvio tesztjét Vida tolmácsolásában. Igazából nem mondott rosszat, de végig az látszott, hogy savanyú a szőlő. Például a fabetétek, amire azt mondta, hogy nagyon szépek, de lehet hogy csak utámzat. Azért mert az imádott BMW-nél utánzat dívik, az Alfánál nem. Azt mondta, hogy kényelmes, a motor (280 lovas), jól megy, de több is lehetne benne. A másik, a motor túl halk. Ha meg csinálnak egy hörgő, csattogóst, akkor meg az lenne a baj. Azt mondta korrektül össze van rakva, de végig jött belőle a BMW imádat érzése, és a szenvedés, hogy képtelen bevallani, hogy az Alfa lelépte a BMW-t. Várja az erősebb motorok érkezését. Kedves Vida, az már rég készen van, és kategóriájában a legerősebb SUV. Amúgy a legerősebb X3 teljesítménye ott van, ahol a Stelvio 280 lovas benzinese van. Én nem tudom, hogy lehet így autót tesztelni, hogy odamegy az autóhoz, és "kizárt hogy jobb legyen a BMW-nél"... Vicc kategória ez az egész, annak ellenére, hogy rossz szava nem volt a Stelvióra. Ja meg az volt a baja, hgy magas az üléshelyzet. Ez egy SUV. Vagy most meg mi kell helyette?
Giuntini2017-10-03 21:37:05 // 446
Nagyon jó a beszámoló! A QV-val majd veletek megyek...!