Mutasd

>> Szerviz2016-05-07

A vétel óta kerülgetem ezt a témát.Egy kulccsal kaptam a vasat,és az sem volt a leg fényesebb állapotban.Külseje elég viseltes,a távirányító nem működik.Kutakodtam minden felé,de nem jártam sikerrel.Azt szerettem volna,hogy ez a kulcs nyissa az autót távirányítóval,és kellett volna mégegy tartaléknak.Bárkit megkerestem ezzel a témával vagy nem tudott mit kezdeni az alfával,vagy alaphangon mondott 50000-et.Plusz olvasgattam és azt szürtem le,hogy az ujratanítás sem feltétlen egy hosszútávu dolog.Így született meg a döntés:veszek egy univerzális bicskakulcs szettet.A bicskakulcs.hu-rol már rendeltem,és elégedett vagyok velük.Lehet elsőre nem ők tünnek a legolcsóbbnak,viszont ők adnak az autóhoz való kulcsszárat.Ha ezt külön számolom,akkor már versenyképes az ár.:)Minőségileg is elégedett vagyok velük.A fél offba 8 éve szolgál a náluk rendelt szett.Ez idő alatt kétszer kellett elemet cserélni és eltört egy kulcsszár.Szóval most is tőlük rendeltem.Ha valaki kedvet kapna hozzá a 13-as számú kulcsszár való a 156-oshoz.Ezzel volt némi bibi.Elvittem másoltatni.Az egyik mister minit üzletbe tévedtem be.A kulcsszár azonban kicsit vékonyabb és keskenyebb mint a gyári.A másolós szerint nem is lesz jó,így nem kért pénzt a másolásért.Köszönet Neki.Hazaérve rögtön le is teszteltem.Az ajtót is és a gyujtáskapcsolót is tökéletesen nyitja.Happy.Van mégy egy száram az ebayon rendelt kulcsházbol is.Ennek a tolla is megegyezik a bicskakulcsossal,csak egy kis csőstiftet kell kiütni és kivehető.Ha valaki nagyon precíz rendelhet ilyet is.1500 píz darabja ingyen postával.Az immochip kényelmesen elfér a bicskakulcsos házban.Egy apró bibi van.Nincs kialakított helye.Így kétoldalú ragasztóval rácuppantottam úgy parasztosan a nyákra.A fél offban is így van a kezdetektő és bevált.A dolog mechanikus része ezzel le is van tudva.Jöjjön az elektronika.Sokat vacilláltam,hogy hova is tegyem a vezérlőt.Amit én eddig láttam ott mindenki vagy a bizti táblánál vagy a kesztyűtartó fölött talált neki helyet.Nekem viszont nem nagyon volt kedvem a gyári kötegből keresgélni a megfelelő szálakat.Pluszt minuszt keríteni,no meg az index szálat is elő kelett volna kotorni.Kicsit utána jártam a gyári rf vevőnek.Kiderült ott minden szükséges vezeték elérhető.Ez a szedánban a kalaptartó alatt fészkel,míg az sw-ben ha minden igaz a csomi jobb oldalán.Elég vékony vezetékek mennek oda.A vezérlőt tuti elbírja,de mi a helyzet a nyitás-zárás és csomagtér nyitás funkciókkal.A nyitás-zárásnak csak jel kell,ezzel nem lesz gond.A csomagtér nyitóhoz viszont elég combos vezeték megy a többihez képest.Végigkövettem időt energiát nem sajnálva.Tulajdonképpen szétdúrtam a fél autót.De ami a lényeg,a vezérlőtöl csak jel kell neki.A reléje a gyari vevő mellett van.Így tuti elég lesz a gyári betáp.Ha valaki belevág így elégséges csak a szükséges 1 darab kárpitot levenni,hogy hozzáférjünk a gyári vevőhöz.És akkor jöjjön a lényeg,a bekötés.Én nem vágtam szét a gyári vezetékelést.Kb 20 centi hosszan szétbontottam a köteget.A megfelelő szálat kb 1 centi hosszan megblankoltam,rátekertem az én vezetékemet és leforrasztottam.Utána kapott egy alapos szigetelést.Az egyik képen látható a gyári vevő lábkiosztása.Ezt annyival egészíteném ki,hogy a 10-es láb nálam nem üres.Onnan kap jelet a csomagtér nyitás.Mellékelem az általam vett szett bekötését is.Túl nagy eltérések nincsenek ezek közt sem,de mindenki ellenőrizze le az általa vásárolttal.Néhány szó a bekötésröl.A táp plusz minusz adja magát.Ezzel nem nagyon lehet mellélőni.A gyujtás pozitívot én nem kötöttem be,mivel azokat a funkciókat amikhez kell én nem használom.A nyitás zárás negatív jellel megy.A fehér és fehér-fekete szálakat testre kötjük.A sárgát a 6-os lábra,a sárga-feketét az 5-ösre.A csomagtér nyitásnak is negatív jel kell esetünkben.A rózsaszín vezeték megy a 10-es lábra.Még az index villogtatás van hátra.Szomorúan konstatáltam,hogy gyárilag ennek is negatív jel kell,az én vezérlőm viszont pozitívat ad ki.Épp letettem erről a funkciórol,mikor beugrott,hogy van itthon valahol egy 12 voltos nyákrelém.Gyorsan be is kötöttem.A behúzó tekercse kapott egy testet.A pozitívot a bicskakulcsos vezérlő barna szála adja.Az egyik záró éritkezőre rákötöttem a testet.Ezt adja ki a gyári vevő 1-es lábára.És ezzel meg is van a bekötés.A felesleges vezetékeket én kiszedtem a bicskakulcs szett csatlakozójábol.A köteget szépen összebandázsoltam,és felkötegelőztem a gyári vevő tetejére.Ha valaki valamiben nem biztos sose probálgasson úgy hogy összeérinti a vezetékeket.Mindíg közbe kell iktatni egy fogyasztót.Én egy 12V 5W-os izzót használtam erre.Így nem okozhatunk zárlatot,viszont minden működik az izzón keresztül is.Hát nagyjábol ennyi.Jó kendácsolást a vállalkozó kedvűeknek.