Mutasd

>> Esemény2011-03-29

Érvényessége: 2013.03.29

 
>> Esemény2011-03-22

Megkaptuk a 3 napos útvonal-engedélyt, tehát hétvégén végre kigurul a vas a garázsból. Egyenesen vihetem is műszakira :)

 
>> Esemény2010-12-12

Ismét eljött ez a szomorú pillanat, mikor pár hónapos kényszerpihenőre kell küldjem Alfit, de jobb ez így :) Már alig várom a tavaszt, mert olyankor mikor kiállok a garázsból és ismét vezethetem, nekem olyan mintha 1 új autóm lenne :) Pláne, a sok OFF verda után, amiket télen használok, annyira más érzés a GT-t vezetni....más dimenzió!!!
Ebben az évben 13043 km-t alfáztam, és sok minden történt (Q2, chip, turbó, stb).
Jövőre sem fogunk unatkozni, az szezont olajcserével és műszaki vizsgával kellesz kezdeni, de azt hiszem a kuplung cseréjét sem halogathatom majd tovább.

>> Szerviz2010-09-15

Ma végre megoldódtak a fényszóró gondjaim.
A probléma úgy kezdődött, hogy egy alkalommal Kelet-Pestben cseréltettem ki a helyzetjelző izzóimat. Mielőtt még mindenki leírna, hogy milyen sznob vagyok, hogy ezért is képes vagyok bemenni a szervízbe és nem tudom kicsérélni magamnak, annak fel tudom kínálni bemutatásra milyen egyszerű is hozzáférni a GT-be a xenonos lámpabúrához. A fő gondot az okozza, hogy míg a hagyományos izzós búráknál egy pattintós megoldás van, itt 4 db csavar fogja a búra hátsó részét, és ezért a bal oldalon még csak-csak hozzá lehet férni, de a jobb oldalon sehogy így le kell szedni az első lököst és kivenni az egész lámpatestet. Ennyit erről. :)

A gond az volt, hogy az izzócsere után nem működött az automata fényszóró állításom, de még a 2 fényszóró magassága sem volt szinkronban, hol ott bent azt állították tökéletesen beállították, és még ezen felül a jobb oldali fényszóró ugrált is ahogy mozgott a kocsi. Nagyon idegesítő volt. Én ezt rögtön nem is vettem észre mivel még világosban hoztam el a kocsit.
Kiss Péter autószerelő barátomnak említettem a dolgot, (aki szintén Alfás). Első hallásra elkeserített, vagy inkább megijesztett, mert arra gondolt h tuti eltörték a foncsor állítómat és ezért ugrál a fényszóróm menet közben.
Ma volt időm, elugrottam hozzájuk, hogy járjunk a dolog végére. Hála Istennek nem volt eltörve semmi, csak a motoros állító kütyük voltak lelökve a lámpabúrában, azokat kellett vissza rakni, beállítani a fényszórókat és kész. Most már végre állít magától az automata, és menet közben sem vibrál. :)

Egyébként nagyon tudom ajánlani Pétert, korrekt, gyorsan és megízhatóan dolgozik és nem mellékes az sem, hogy olcsón. Én már többször bíztam rá a GT-met :)

 
>> Szerviz2010-08-30

Amíg mi nyaraltunk, Mazsi új vezérműszíjat és görgőket kapott (Contitech).

>> Esemény2010-07-08

Az idei Alfacity hatalmas előrelépés volt a tavalyihoz képest, tényleg nagyon jól éreztük magunkat. Köszönet érte a szervezőknek!
Szép volt Fiúk ;)

 
>> Tuning és extra2010-04-14

Műszaki ember lévén, pár dolog nem hagyott nyugodni miután a motorvezérlés át lett írva. Mivel józan gondolkodású embernek vallom magam, így nem volt teljes az örömöm, mikor az 1.9-es dízel motorommal, 3 literes gázolajos autókat szégyenítek meg (persze közbe örült a fejem). De folyton ott motoszkált bennem, hogy vajon milyen áron....az egyik, és szemmel látható változás, a 2500 fölötti füstfelhő padlógáznál. A korom mint tudjuk, csak rosszat jelenthet minden autónál. Ahol csak tud, lerakódik: kipufogó, turbó, EGR-szelep.

A tuning után 2 héttel, történt, vmi ami miatt majdnem megingott a bizalmam az ATC iránt. A turbóm feladta a harcot. Fura jelenség volt, mert előző este, elég keményen meghajtottuk a vasakat BeeGee kollégával és semmi nem mutatkozott, talán az h kicsit gyengébbnek éreztem a kocsit. Aznap este hazamentem, beálltam a garázsba, és csak másnap délután indítottam be, mikor már úgy indult, h lehetett hallani ahogy a turbinalapátok beleérnek a házba. Rögtön felhívtam, 1 szerelő ismerősömet, aki mondta, hogy ne reckírozzam, inkább rögötn vigyem el neki, megnézi és ha tényleg a turbó az, akkor van Dunakeszin 1 jó turbósa.
Rövdre fogva, csapágyas volt a turbó. Másik érdekes dolog, hogy gyárilag a Garett 17-es turbó van a kocsiba, de a házba a G15-ös alkatrészei vannak. Lényeg, hogy minden ki lett cserélve a G22-es alaktrészeire.
Féltem, hogy esetleg a turbó nyomás meg lett emelve, a chip által, de ezt sajna ott nem tudták lemérni, mivel a szívó csöveknél nincs sehol bekötési pont ahová be lehetne tenni a mérőt. A tubós kolléga mindenesetre azt mondta ránézésre, hogy nem volt nagy a nyomás, ugyanis több ilyen esettel is találkozott, hogy nagy turbóba kisebb cuccok vannak (opel, saab, stb). Mindenesetre szerettem volna leméretni.

Amire tegnap sor is került az Istvánkó féle szervízben.
A turbó-nyomással minden ok, hozta a gyári adatokat, amivel viszont gond volt az a károsanyag-kibocsájtás. A megengedett értéket, túllépve teljesített, amire persze a füstből is lehetett következtetni. Ezen a padon, csak 168 LE-t és 388 Nm-t mértek az autón, ami azért furcsa mert előtte, BeeGee autójával próbálgattuk egymás mellett a 2 autót és fej-fej mellett mentek, talán alsó fodulatokba az enyém kicsit jobb volt, de csak hajszálnyival, (és az övét 175 LE-re, és 400 Nm-re mérték).
Na most akkor mi van?
Ma visszamentem az ATC-s fiúkhoz, akikkel jó pár beállítást próbáltunk végig padon, ill. jó pár áttétel módosítást is megnéztünk, hátha ott van a kutya elásva, de sehogy se adta azt az alacsony teljesítményt amit az Istvánkóéknál.
Ma ismét írtunk 1 új programot, ami most már szigorúan füst mentes, igaz gyengébb is mint az előző (sajna érezhetően). Ez 186 LE és 403 Nm. Volt 1 kicsit erősebb változat is, kb 5%-al tudna többet, de ott már van 1 kis füst. Majd meg látom mi lesz belőle, egyenlőre higgadtan haladunk előre :) A koromfüstmentes életért :)

>> Tuning és extra2010-04-09

Nagyon szeretem a GT futóművét, és nagyon jókat is lehet vele autózni a kanyargós utakon, de mivel esőbe is nagyon szeretek vezetni, ezért egy olyan autóra vágytam ami nem tolja az orrát. Na ez az alap dízel GT-ről nem mondható el. Gondolkodtam, és rájöttem, hogy ezen csak 1 módon tudok segíteni, mégpedig egy Q2 torsen (mechanikusan önzáró) differenciálművel :)
Az eddigi tapasztalatok nagyon meggyőzőek....az Eibach sportfutóművel nem túlzás ha azt mondom, gokartos érzés :)))
Hihetetlen milyen okos "kis" szerkezet ez, és hogy milyen irgalmatlan nyomatékot bír elviselni.

Ami kuriózum, hogy ha jól tudom, most ez az egyetlen Q2 GT, ebbe a színbe :P

Ha már diffinél tartottunk, kicseréltük a váltóolajat is, természetesen Tutela MATRYX 75W-85 került bele.

>> Szerviz2010-04-07

Megtörtént a tavaszi olaj- (Selenia WR 5W-40), + olajszűrő, üzemanyagszűrő csere.

>> Tuning és extra2010-03-30

Barátnőmtől kaptam névnapomra 1 komoly Novitec pedálszettet plusz a hozzá tartozó lábtartót (ez fontos ha sokat tempomatozik az ember :D ). Ma sikerült feltenni a helyére Gerissimo kollégának köszönhetően.
Szerintem mutatós lett, és passzol a már meglévő enteriőrhöz :P

Köszi Baby, és puszi! :)