Mutasd

>> Szerviz2007-08-28

A használatbavétel előtt elvégeztem a kötelező szervízt.
Egészen pontosan a 90.000 km-eset.

Ahogy az a gtv6.org és társai oldalakról letölthető nagykönyvekben meg van írva, amit kellett, lecseréltem. Még a gépkönyv szerinti ajtózsanér zsírozásokat is elvégeztem, de a legnagyobb okosság a vezérmű terén történt!

Vezérműszíjat (elvileg) úgy cserélünk, hogy cseréljük a görgőket is.
A GTV-nél sincs ez másképp, a görgő egy óriási SKF csapágy, ami szerintem cikkszám alapján még atalógusból is kiválasztható. A probléma nem itt, hanem az ezt mozgató hidraulikus szíjfeszítőn, azaz szíjlazítón (!) van. Ez egy hidraulikus munkahenger, amit a motor olajnyomása vezérel, és bármennyire is furcsán hangzik, a fordulatszám növekedésével lazítja a szíjat. (Logikus).
Nos a V6-osoknál ez a szíjfeszítő komoly problémák forrása, mert azon túl, hogy orrán-száján ereszti az olajat, nem működik megfelelően és rendszeres vezérlésátugráshoz, vagy szíjszakadáshoz vezet.

Okos kis szerkezet, és újonnan biztos jó, csakhát az ára ugye....90.000 Ft környékén mozgott.:-(
A külhoni fórumok ódákat zengenek a kései 164-esek thermomechanikus szíjfeszítőiről, és kanadából beszerezhető is lett volna 30-40 ezer forintnyi összegért, amire már majdnem megalkudtm, mikor rám mosolygott a szerencse!

Egy téves rendelésből visszamaradt vadonatúj(!) hidraulikus egységhez sikerült hozzájutnom egy elképzelhetetlen 35.000 Ft-os áron. Ezt nem hagyhattam ki, és így gyakorlatilag teljesen autentikus gyári alkatrészekből építkeztem. A sok rendesség és kedvezmény forrása Onofrej Karcsi az Elaforg Kft-től.

Egyedül az olajam nem került forinba, mert a 2002-es Selénia Rally második helyezettjének járó 20k for Alfa Romeoval töltöttem fel a teknőt.;-)

Költségként felemrült a szíjak, feszítő, fagyálló, deszvíz, légszűő, gyertyák (szigorúan monoton GL!), termosztát, stb.