Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> 156 1,6 TS >> Blog
- Típus:156 1,6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Kályhaezüst (Grigio Sterling)
Hosszas fejtörés és rágódás után elhatároztam, hogy kerestetek még pár lovat a motortérbe. Miután meglettek vertem a fejem a falba, hogy miért nem előbb tettem meg.
No, de kezdjük az elején!
Szóval előzetes egyeztetés után ma meglátogattam az ATC tuningcéget (ATC.hu). Ők foglalkoznak a legrégebben olasz vasakkal az országban. Hogy miért fordultam hozzájuk? Egyszerű, pár éve náluk vettem a 146-ba egy sportlégszűrőt és valaki olaszul telefonált az irodában, ez megtetszett.
Némi eszmecsere után megegyeztünk, hogy nekem nem a "full" tuning kellene, hanem csak egy kis élénkítés, hogy jobb kedvvel pörögjön a motor. Szóval a terv +8 LE és 10% Nm.
Comp ki, eredetei progit kitöröl és újat bele. Itt akadtak gondok. A comp nem hagyta magát programozni. Törölni lehetett, de beleírni nem. Príma, van egy "szűz" motorelektronikám, 0 (nulla) lóerős a kocsi. El sem indul.
Szóba jött lehetőségként, hogy:
1. kitoljuk az utcára és trélert hívunk, mondván a garanciális autó megállt az utcán.
2. a cégtulaj körbetelefonál mindenkit egy új elektronikáért, lett volna, de több napig tart
3. várunk holnapig, hátha valami okosságot találnak ki a szakik.
Az utolsó mellett döntöttem.
Másnak vissza, a szaki telefonál, nyomja az olaszt rendesen. Majd fogad, hogy minden ok, most beszélt a milánói ismerősével a gyári Alfa sportcsapatnál. Ott ismerik ezt a jelenséget és van is hozzá egy pár KB-os programjuk, ami megoldja a helyzetet.
Pár perc múlva ott is volt (hála az internetnek)!
Próba....némi várakozás....és indul a kocsi!!!!!
HUUURRRRRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Próbaút gyorsulásméréssel. Korábban 10,2-10,5 között méricskéltem kézzel a 100-as sprintet, most stabilan 10 alatt.
Köszönet az ATC-nek!
Ajánlom őket bárkinek.