Mutasd

>> Egyéb2013-01-27

Mielőtt az ember komolyabb keresésbe keres a neten, megpróbál tanácsot kérni. Így is tettem. Megkérdeztem a Cartársakat a fórumban:
"Féltengelycsukló kenésére milyen zsírt ajánlatok? A Spiderhez kellene....
Az autószerelő ismerős szerint bármilyen zsírt tehetek bele. Szóval, ki mit használ?"
Innentől a válaszokat/idézeteket névtelenül írnám, mert ez a blog a netes információkeresésről szól. Mi alapján tud dönteni az ember.
1.bármilyen grafitos zsír jó hozzá, pl ha veszel féltengely csukló készletet biztos nem Tutela lesz benne :)))
2. igaza van az autószerelő ismerősnek,nekem most metabond van polcon :D mikor mit tudok beszerezni,ami minőségben és árban is jó
3. Ha tudsz rendelni, akkor szerintem nagyon jó a Swepco 101 Moly, de itthon Xadonak van pl. kimondottan CV jointra való zsírja. Nem mindegy, milyen a zsír. Ezek min. 150 fokot bírnak és nagy terhelhetőségűek. Tipikusan MoS2 tartalmúak.
4. "Nem mindegy, milyen a zsír. Ezek min. 150 fokot bírnak és nagy terhelhetőségűek.
Tipikusan MoS2 tartalmúak." osztom.. teljesen mindegy a minimum elvárásokat teljesítők feletti körből..
5. Agip
6. Én valószínűleg felületnemesítőt tartalmazó zsírt vennék.
7. Én ha nem is Tutelát, de annak megfelelő paraméterű, jobb kiszerelés/ár arányú zsírt tennék a csuklókba.
8. szerintem bármilyen zsírral elmegy, nekem 30ezer óta van benne,sima hőálló zsír, ugyanúgy roppan hátramenet után,egyesbe kapcsolva mint eddig.szóval harmincat minden bizonnyal elmegy bármivel
Aha, szóval gyűlnek az információk, de nézzünk csak körül a világhálón is:
9. Én azt mondom, hogy valamilyen grafitos zsírt használj, mert annak nagyon jó a kenő képessége és elég sűrű is.
10. Nem szabad túl sűrűnek lennie mert akkor a csukló kikeni a harang belső oldalára és utána nincs kenés.Ha nem tudsz szerezni féltengely csukló zsírt (tubusban szokták árulni)kb.0,5 kg.A lényeg,hogy a grafitos zsírt keverd össze olajjal amíg tejföl szerű sűrűségű nem lesz.
11. A belső csukló esetében jobb ha sűrűbb a zsír, mert a motor hője a váltón és a kipufogón keresztül kisugárzik. Ha túl "folyós" akkor meg ki fog folyni és akkor ugyan ott van. Én inkább mennyiséget tennék bele...A grafitos zsír állaga általában pont megfelelő erre a célra.
12. A kerék oldaliban molibdén szulfidos, lítium bázisú kell, A belsőbe elég a sima lítium bázisú, A lítiumos kibír 150 fokot.
13. und das noch nicht mal mit dem Spezialfett, sondern mit billigerem Wälz- und Lagerfett). Als ich den Wagen mehr als 100.000km später verkauft habe, war das Gelenk immer noch in Ordnung - röviden a legolcsóbbal kente és 100.000-el később még jó volt.
14. Ich hab da schon immer "normales" Graphitfett reingemacht in die Gelenke und das hat immer bestens gefunzt. Gut, es sollte schon ein gutes Fett sein - röviden, egy jó grafitos zsír.
15. Ein Graphitfett hat in den Gelenken nichts zu suchen, auch wenn sich Graphit und MoS2 im Gefüge ähneln, da diese Fette u.a. für einen anderen Temperaturbereich ausgelegt sind. - röviden grafitos és MoS2 tartalmú zsírnak semmi keresni valója a csuklókban.

No, itt adtam fel a tanácskeresést :-(