Mutasd

>> Egyéb2013-01-28

Másodszorra keressünk műszaki alapon!
Keressünk konkrétumokat!
"Először is a féltengelycsukló kenőzsír egy speciális zsír, melyet kifejezetten a féltengelycsuklókhoz fejlesztettek ki, és semmilyen körülmények között sem váltható ki egyéb típusú kenőzsírral. A féltengelycsukló kenőzsír molibdén-diszulfidot (MOS2) tartalmaz és fekete színű. A féltengelycsukló kenőzsír erősen tapad, következésképpen könnyen bevonja a csukló és a golyók felületét. Ez döntő fontosságú, mivel a féltengelycsuklókban – ellentétben a csapágyakkal – a golyókat körülvevő részt nem védi tömítés vagy lemez. A féltengelycsukló esetében a gumiharang biztosítja azt, hogy a kenőzsír ne folyjon ki az alkatrészből, de a gumiharang jelentősen nagyobb mint a csukló, így biztosítva helyet a kenőzsírnak. Továbbá a féltengelycsukló kenőzsír egy olyan kémiai anyagot tartalmaz, mely a gumiharang anyagát sokkal lágyabbá és rugalmasabbá teszi."

Elsőként az merült fel bennem, hogy miért NEM javasolja senki a zsírok cseréjét a kocsiban? Nem nagyon van olyan vegyi anyag, ami idővel nem bomlik fel. A zsírok adatlapjait böngészve "örök" életűnek írja őket mindenki. Aztán egy német gyártó oldalán végre le volt írva a lényeg:
"Die Alterung von Schmierfetten beruht im Wesentlichen auf Oxidationsprozessen, d. h. auf Reaktionen mit Sauerstoff. Hierbei ist der Temperaturbereich, in dem die Schmierfette eingesetzt werden, von entscheidender Bedeutung. Die Alterung wird durch höhere Temperaturen begünstigt und beschleunigt." - röviden a magasabb hőmérséklet felgyorsítja az öregedést. Mégiscsak "megdöglik"? Aztán le is írta a gyártó:
"...mindestens folgende Zeiträume in ungeöffneten Originalgebinden unter Beachtung der ordnungsgemäßen Lagerbedingungen anzusetzen:
• Schmierfette auf Rapsölbasis: 2 Jahre
• Schmierfette auf Mineral- und Syntheseölbasis: 3 Jahre"
röviden - eredeti nyitatlan dobozba 2-3 évig használható.
Aha, és kinyitva, a csuklóba kenve?

Végül belinkelem az eredeti szöveget is. Korrekt (vagy legalább is annak tűnő) leírás a zsírok tulajdonságairól: Dötsch GmbH
A szabványokat látva (rákeresve) adtam fel végleg a szent Grál keresését.
Az egész dolog nem ér annyit, amennyit eddig is foglalkoztam vele. Megcsinálták már mindezt helyettem a gyárban. Ha gyári cucc 150 ezer alatt nem okozott látható kopást, jó lesz még ennyire. 300 ezernél meg legfeljebb veszek két felújítottat. Arra már úgyis esedékes lesz pár dolog cseréje...
Megrendeltem amit a gyár ajánl.