Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Megpróbálom összeszedni a teendőket a téli leálláshoz. Induljunk ki abból, amit a Spider 1997-ben kiadott könyve ír, a gondolatjel után a saját kommentárom:
1. A kocsit hagyjuk a szabadban megszáradni. Ha lehet, jól szellőzött helyen állítsuk le. A tető legyen zárva.
2. Tegyük sebességbe. - Ebben nem hiszek. Kétlem, hogy az erőátvitelnek jót tesz, ha terhelés alatt hagyjuk. Személy szerint inkább fa gerendából maradt darabokkal támasztom meg a kereket. Ha a garázs sík, úgyse akar elgurulni.
3. Kéziféket ne húzzuk be.
4. A lakkozott felületeket tisztítsuk meg és viasszal óvjuk. - Ezt gondolom még az első pont elé kellett volna írniuk.
5. Az ablaktörlő gumiját kezeljük púderrel és emeljük el az ablaktól. - Ebben sem hiszek. A lapátnak nem lesz semmi baja, ha az ablakon van. Induláskor kell megnézni, hogy nem ragadt-e oda. Szerintem rosszabb, ha lapátot az ablakhoz húzó rugót nyújtjuk meg.
6. Az ablakot résre nyissuk ki.
7. Az autót szövettel, vagy lyuggatott műanyaggal takarjuk le. Ne használjunk légzáró műanyagot, ami a párát visszatartja. - Régi lepedő, pokróc, ill szövet hálózsákot használtam eddig.
8. A keréknyomást 0,5 bar-ral fújjuk a normál nyomás fölé. Időnként ellenőrizzük. Itt jön egy német mondat, amit nem értek: ...möglichst auf Holzachsen stützen,... Tipp?? - Grando: "A kerek nyomását 0,5-tel feljebb nyomni az előírtnál, és (a kerekeket) lehetőleg sodrófákon megtámasztani, illetve a nyomást néha ellenőrizni." (Megj: Holzachse)
Valójában ez egy javaslat arra hogy bakoljuk fel az autót és ezzel tehermentesítsük a futómű elemeit. - Ilyet én sose csináltam.
9. Ha riasztót kikapcsoltuk (már ha van), vegyük le az akku csatlakozását. A sarut vazelinnel kezeljük. Havonta ellenőrizzük a töltöttséget. - Vazelinnel még egy kocsit se kentem. Tapasztalatom szerint, ha jó az akku, nem kezdi ki a sarut. Havonta egy-két hétig C-TEK töltőn szoktam hagyni.
Még néhány dolog:
10. Folyadékokat maxra töltöm. FIGYELEM! Fagyálló, téli ablakmósó kell!!
11. A tankban lehetőleg kevés üzemanyagot hagyok, így a biokomponensek miatt nem sok romlik meg tavaszra.
12. Leállítás előtt szoktam menni egy nagyobb kört, hogy a kipufogó átmelegedjen, és ne ne maradjon benne víz. A kondenzvíz belülről rohasztja el.
13. Télen a kondenzvíz képződés miatt sose indítom be a motort. Szerintem felesleges.
14. A rágcsálók ellen a kocsi alatt és a garázs eldugottabb helyein szoktam elhelyezni néhány BioStop-pal kezelt kartonlapot. A lapok közepére száraz kutyakaját szoktam tenni. Eddig minden télen volt 2-3 "fogás". Az idén taktikát váltottam télre. Ultrahangos rágcsáló riasztót (teleshop-ost) dugtam a konnektorba. Nem jöttek be, nem volt fogás a ragacson sem.
Aztán, amit eddig hallottam:
15. Szigeteletlen betonra ne álljunk, mert a talaj kipárolgása szintén korróziót okozhat. Ha ilyen a padló, tegyünk fóliát a kocsi alá.
A blogot vitaindítónak szánom, ha bárkinek tippje/ötlete van írja meg a Spider topikba. Kidumáljuk és ha meggyőztök bekerül ide :-)
Egy német írás a téli leállításról: Oldtimer