Mutasd

>> Esemény2015-04-12

A jó időre való tekintettel a hétvége a Balaton jegyében telt.
Szombaton - miután egy gyors látogatást tettünk Csörinél - az északi részt jártuk be. Külön kiemelném Örvényesen a Huszár éttermet, ahol megebédeltünk. Minden évben betérünk ide, és mindig megelégedetten távozunk. Megjártuk Tihanyt, a félszigetet és amit csak lehetett.
Vasárnap Keszthely volt a cél, ahol tettünk egy hajókirándulást is.
Több, mint 450 km-t mentünk, a Várpalotáig terjedő első részt leszámítva nyitott tetővel. Leégtünk rendesen. A napszemüveg helye fehér foltként világít a pirosra sült arcunkon.
Király volt, köszönet az időjárásnak!

Hatalmas élmény volt a pörgős TS a téli gázolajpusztítás után.
1. Az a hang, amit 5.000 felett ad hátborzongató.
2. Használható fordulatszám tartomány hihetetlen.
- Faluba érve NEM kell visszakapcsolni. Ötödikben át lehet csorogni. A kormosnál egyet-kettőt vissza kell pakolni.
- Egyesből indulva, azt kipörgetve akár a legmagasabb fokozat is kapcsolható. Magyarul 0-100 egy váltással. Igaz, érdemes a többit is használni, mert érdemes kihúzatni - lásd 1-es pont! :-)))

Vasárnap a Balcsi partján menet közben a Pók átlépte a 175.000 km-t.
Kicsit számoltam és elborzadtam.

100 km/ó-nál a motor ötödikben pörög úgy 3.000-et percenként.
A 100 km megtételéhez 60 perc*3.000 1/min= 180.000-et fordul.
Ha végig ötödikben mente volna le az össztávot (ami ugye nem igaz), akkor 175.000/100*180.000=315.000.000 (azaz 315 millió) megtett főtengely fordulat jön ki.
Ennél a valóság azért jóval több, mert 1-4 fokozat is használva van, és alapjáraton is pöfög azért élete során a vas.
315.000.000 - még leírva is nagyon sok...
...és gyakorlatilag nem fogyaszt olajat, fémtiszta a fojtószelep és tiszta olajat engedtünk le 8.500 km után.
Még legalább 250 millió fordulatot kívánok neki :-)