Mutasd

>> Esemény2010-09-11

Régóta kérdés, hogy mi legyen a 156SW utódja. A gyár hivatalosan a Giulietta-t szánta, de erős fenntartásaim voltak vele. Már a forma sem lopta be magát a szívembe (maciarc), de a festett műszerfal sem tetszett igazán. Mivel a döntéshez nem árt kipróbálni a kocsit, így a menetpróbára már régóta vártam.
Hurrrráááá!
Kedvenc Alfa kereskedésembe megérkezett a tesztre szánt Giulietta, egy fehér 1,6 mjet. Az egyik leggyengébb változat. Nem baj, legalább nem a menetteljesítménnyel leszek elfoglalva. Sikerült is időpontot egyeztetni, így kora délelőtt mehettem egy nagyobb, kb. 20 perces kört vele.
A dizájn most sem hengerelt le. A kocsit minden lehetséges úttípuson kipróbáltam, jó aszfalton, "átlagos" magyar úton, kimondott rázós szakaszon, városban és kívül, "D"-ben és "N"-ben.
El kell ismernem, hogy nagyon jó autót hoztak össze, DE a kocsiba beülve és vezetve nem tört rám az Alfa-vírus okozta roham.
Aztán mégis...
A Giulietta tesztnap ellenére voltak olyan kedvesek, hogy előkerítették egy másik, régebbi tesztautójukat, egy 1,9mjet 159-et, hogy azzal is guruljak egy kört. A motorja elvileg ugyan az, mint a 156-é.
Elég volt beülni hogy rám törjön roham...
Aztán végigmentem ugyan azon az útvonalon, amin az előbb, és egyértelmű lett, hogy a 156 utódja egy 159-es lesz. A döntést csak megerősítette asszony pajti, aki mindkét kocsiban hátul ült. Szerinte a 159 nagyságrenddel kényelmesebb hátul.