Tagok >> Cgo >> 156 SW JTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW JTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Luci di Bosco (aranymetál 235/A)
154301 km
Az utolsó pillanatra hagytam megint, így péntek éjjel voltam kénytelen kiszerelni a xenont. A bal oldali izzótartó kapocs picit beragadt, így az egész fél óráig tartott, amiből 10 percen át tükröt kerestem, hogy lássam is, mi újság a lámpa belsejében. A bal oldalon leszedtem a trafót is, a jobb oldalon jól el van szúrva a műanyag takarólap alatt, így maradt. A lámpazáró műanyagokat nem raktam vissza, mert úgyis ki vannak fúrva és nem akaródzott kiszedni belőle a kábelezést.
A kerekek sincsenek rendben, ez a méret a papirok szerint nem való az autóra, de nem volt erőm felrakni a téli 16-os felniket, inkább kockáztattam.
Mást nem is ellenőriztem, az autó mindig tip-top állapotban van, nem hiszem, hogy bármit is találhatnak rajta.
Reggel 7.45-kor nyitnak, ezért már 6.45-kor elindultam, nehogy úgy járjak, mint a Puntoval (reggel 8-kor 14.). Sajnos nem lettem első, de a 4. pozícióval elégedett voltam. Mivel percre pontosan nyitnak, elég hamar sorra kerültem.
Az első meglepetés akkor ért, mikor jött a srác, hogy az autót nem engedi vizsgázni. Tudtam én, hogy az autó papírjai nincsenek rendben, de nem érdekelt a dolog és most se érdekel. Szépen elmondtam, hogy a hölgy a hivatalban azt írta be, hogy az autó motorja Peugeot, de az itt valódi Alfa JTD és én nem tehetek róla. Nincs speciális végzettségem, hogy ebben a multinacionális világban kérdőre vonjam a közlekedésügyi felügyelet felelős munkatársát, hogy milyen motort írt a papírba. Ha szerinte Peugeot, legyen Peugeot. A monológom hosszú volt és sikeres. Mégis nekifogott a vizsgának. Valamit ugyan mormogott az orra alatt, hogy az én bajom, ha majd nem tudom eladni.
Cserébe rögtön kiszúrta, hogy nincs vontatókötelem. Esküszöm, hogy volt, nem értem. Megígértem, hogy veszek egyet, ezzel lezártuk.
Az izzóknál a jobb tompított teljesen félre világított - picit görbén raktam be az izzót. Nem értem, miért nem lehet speciálisan kiképezni a lámpát, hogy csak egyféleképp lehessen berakni az izzót. Megcsinálták, ehhez persze leszedték a műanyagot és meglátták a xenon trafót, de nem szóltak semmit. A lámpát beállították és mentünk tovább.
A fékek bőven a zöld sávban mozogtak, kivéve a hátsó fékek ovalitását. Eléggé megijedtem, hogy baj van, de csak legyintettek, hogy a kézi vezérlésű műszer szórása nagyon nagy, átírták az értékeket és mehettem tovább....
A kormányrángatós és autó alá mászós sztori vége is klasszikus lett: 1 kisebb hiba - olajszivárgás a motornál. Nem volt kedvem magyarázkodni, hogy az a féltengelyről került oda, szerintem ezt a hibát eleve minden olasz autó megkapja, akár olajos az alja, akár nem.
A zöld kártya előtt elküldtek, hogy jól forgassam át a JTD-t, kormoljam ki a rendszert. Ez elég nehéz feladat volt és nem is sikerült jól. Egyrészt képtelen vagyok 4000 fölé pörgetni a motort, másrészt a környéken nincs is olyan út, hogy mondjuk harmadik fokozatban ki tudjam húzatni. A srácnak nem volt szíve, simán 5500-re pörgette, majd a szívem szakadt meg. Az Alfa meg majdnem kiköpte a tüdejét. Az első pörgésnél olyan füstfelhőt köpött ki, hogy pár másodpercre elfeketedett a világ. A nyolcadik ötezres már tűrhető volt, nekifoghattunk a mérésnek. Rögtön elsőre jó lett minden érték, már nem értem, hogyan volt beállítva, ha a képernyőn az volt, hogy katalizátor nélkül az autó meg katalizátoros a papirok szerint. Valaki hazudik :)
Az egész vizsga 56€ -ba került, kaptam két szép matricát, 2 évig nyugalmam lesz.
Hazaérve a garázsajtón bejelöltem a lámpák ívét és fókuszát, majd alig 10 perc alatt visszaraktam a xenont. Egy gyors ellenőrzés a garázsajtón - nem mozdult el a fókusz, készen is vagyunk.