Mutasd

>> Szerviz2012-05-28

Egy cartárs kérdezett a vezérléscseréről. Úgy gondolom az információk később, mások számára is hasznosak lehetnek, ezért megörökítettem egy blogbejegyzés formájában.

A vezérműszíj-szett kérdéshez: Én Dayco (olasz, gyári) szíjat használok, ezt sokan (pl. Erhard) is dícsérik. MINDEN vezérléscserekor cserélj vízpumpát. Vezérléscsere biztonsági okokból 60ekm-ként. (NE ezen spóroljunk.) A görgőknél nem a márka számít, hanem a valós minőség. Erhard boltos és tapasztalatból tudja melyik a jó, úgyhogy érdemes nála venni. (A fémgörgősök a jobbak, egyébként. Csak ne INA fake legyen IMA felirattal...) A vezérlésszettben NINCS benne a hosszbordás-szíj, ezt is érdemes egyúttal cserélni. Ennek a szíjnak is van külön feszítő- és vezetőgörgője, az is legyen cserélve. 200ekm-nél a hosszbordás gumibelsejű szíjtárcsáját is illik cserélni. (Ha elöregszik, elszakad az ékszíj, ami akár a vezérlést is bánthatja, az pedig a motor belsejét. Ezek nagyon fontos részei a 156 karbantartásának. ...és ha már 156 karbantartás: Még valamit érdemes kicserélni: a főtengely-jeladót. (10eFt cserével.) Lásd. legutóbbi blogbejegyzésem.
Ha már úgyis lent van a hosszbordás szíj, érdemes elgondolkodni a generátor felújíttatásán is. (Erről írtam már korábban.) Főleg 200ekm-hez közelítve.

Olaj és légszűrőcsere: 10ekm-enként. Olajból JTD-nél pl. a Selénia WR Diesel (5W40) a jó választás, ebből egy 5 literes kanna optimális. Emellett a Liqui Moly TopTec 4100 is ajánlott. Update: Az LM Synthoil 5W40 még jobb választás.
A márkás olajszűrők valószínüleg mind megfelelnek a célnak pl. MANN, Bosch, Purflux.
Légszűrőből én a MANN-t preferálom, mert bár ez a legdrágább, ezen kívül-belül van egy stabil fémpalást, ami miatt jobb a szűrő tartása, nem deformálódik a szűrőházban, pl. pára hatására. Szűrésben valószínüleg az olcsóbbak (pl. Tecnocar) is ugyanolyan jók, de ezekben csak belül van egy gyengébb merevítés.
Update: Az AB Filter (abfilter.pl) WFP-516.11 típusú szűrője is duplán merevített, ráadásul ennek az alsó fele zárt, így egy "hibalehetőséggel" kevesebb.
Egy érdekes link Selénia olajok viszkozitásáról -20°C-on
Olajok viszkozitása -20°C-on


Üzemanyagszűrő-csere: 10-20ekm-enként. Ez szerintem (és CR-specialista szakik szerint is) függ az országtól is, ahol az autót használod. Mo-n pl. gyakrabban érdemes cserélni. Csakis márkásra (NEM sajátmárkásra). Preferált: Gyári, MANN, UFI.

200e körül aktuálissá válhat a kuplung- és kettőstömegű-csere (140e+mdíj), valamint az ékszíjtárcsa cseréje (20e+mdíj).
Fontos legkésőbb ilyenkor a hosszbordásszíj-szíjtárcsáját is cserélni, mert elöregszik benne a gumi és kettéválhat.
A - másik blogbejegyzésben leírt - főtengely-jeladót is érdemes egyúttal cserélni. Sok bosszúságot meg lehet ezzel a lépéssel is spórolni.