Ronnie - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 3.0 V6 Q2 // 2009-08-13

Tuner és Betonláb barátom ma átjöttek hozzám, így a segítségükkel végre nekiestünk egy komplett Ti belső átépítésének. Már hetek óta húzódik, de nélkülük nem volt lelkierőm belevágni. Ez úton is örök hála nekik!!!!
Gyakorlatilak a műszerfal és az ajtókárpikok kivételével minden cserélve lett, azaz Tetőkárpit, kalaptartó, A,B és C oszlop borítások, komplett belső világítás, napellenzők, kapaszkodók ( 3 helyett 4), 4 helyett immár 5 fejtámla, küszöbborítások. Nem utolsó sorban bekerültek a Ti motoros bőrülései, melyek vagy 3x keményebbek a réginél és sokkal jobb oldaltartást biztosítanak. Az elektromos bekötésénél külön kapóra jött Tuner kolléga villanyász tudománya :o). Külön örültem a kihúzható combtámasznak :o))) kb. 5 óra alatt végeztünk mindennel (közben egy V6 gyertyacsere is becsúszott) ami lényegesen tovább tartott volna, ha Betonláb nem hajt minket, hiszen Tuner és én egymásnak mutogattuk közben a legújabb pecabotjaink, műcsaliaink! :oD
Annyit még azért elmondanék, hogy sok apro részlet nem kompatibilis a '98-as és a '05-ös évjárat között, de kis faragással minden megoldható, és egy finom 52cm-es pizzával félbeszekítva, végül is sikeresen zárult a nap. :o)

 
>> EseményAlfa 156 3.0 V6 Q2 // 2008-08-20

A már szinte rendszeres hőség 20-án, max a tapadásnak kedvezett, minden más szempontból embertpróbáló volt. Csakúgy, mint az autók megmérettetése, de az idén sikerült jól szerepelni, és elnyerni az első helyet a kategóriában! :o)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 3.0 V6 Q2 // 2008-03-03

Megoszlanak a vélemények a 156 fékrendszerének hatékonyságát illetően, de szerintem azt a tény, hogy a 192 lovas v6 és a 115 lovas 1,9 jtd alatt azonos cuccok "harapnak", nem igényel komolyabb okfejtést.
Választásom a 166v6 gyári nyereg/tárcsára esett, melynek 4 dugattyús Brembo nyergei és 310mm-es tárcsái nemcsak, hogy nagyobbak az első szériás 156GTA-nál, de a bontóban jutányos áron meg is lehet szerezni.
Sajnos a csonkállványok nem azonosak, így külön gyártatnom kellett, egy átalakító közdarabot, de ennek segítségével tökéletesen működik. Méreteiből adódóan, a gyári 15" kereket el kell felejteni, így még téli keréknek is minimum 16"-osat kell használni. Szerettem volna a gyári sportcsomagos(5 lyukú) felnit feltenni, de nem passzolt. Mindenképp gyárit akartam, és 5 félét próbáltunk fel, de egyetlen 1 fért el, a selespeed gyári kereke.

Gyári fékek: 1 dugattyús ATE úszónyerg, 284mm átmérő, 22mm vastag hűtött tárcsa

Tuning fékek: 4 dugattyús BREMBO nyerg, 310mm átmérő, 28mm vastag hűtött tárcsa