Blog >> szerviz >> izzítógyertya

Persze tervezett ;)
DZ-ékhez ment az autó nagyszervizre, mert a telefonon megbeszéltek és az árajánlat is alátámasztotta a sok helyről hallott ajánlásokat. Ezt így utólag meg tudom erősíteni, minden rendben ment, aggódó hülyeügyfél-kezelésből is csillagos ötösre vizsgáztak :D
A következők cserélődtek: gyári vezérlésszett, vízpumpa, szűrők (olaj, levegő, pollen, gázolaj), Motul motorolaj, Tutela váltóolaj, Paraflu fagyálló, Bosch izzítógyertyák.
Emellett kértem egy megbontásos belenézést és ha szükséges, tisztítást, de szerencsére nagyon jó állapotban van a motor, így tisztítani nem is volt szükséges. Szép a hangja, halk is, nem inkontinens, szóval szerették és meghálálta.
Ugye az autót azzal a hibával vettem, hogy nem égett a gyári xenon jobboldalon. A probléma arra volt visszavezethető, hogy a fényszóró több helyen repedt volt, ezért megállt benne az eső- és mosóvíz, ami kiütötte a trafót. Az akváriumi állapotok megszüntetése érdekében a fényszóró elkerült a szervizhez közeli Hüllő Kft-hez, akik 5000Ft-ért befoltozták. A saját trafója menthetetlen volt, de szerencsére a vateráról vettem egy -amúgy szétgányolt- balos lámpatestet "több is veszett Mohácsnál" felkiáltással -dobpergés- 12500Ft-ért, postával együtt. Szerencsére ennek a trafóját felcsattintva a kipofozott fényszóróra egyből fény gyúlt a szemében, így a szívemről is leesett a nagy kő. Ha már ilyen sikeresen abszolváltam a lámpa újraélesztését, akkor legyünk urak alapon -meg ne szopassuk se magunkat, se a szerelőt- rögtön kicseréltük az összes izzót mindkét fényszóróban, hogy ne kelljen ezért leszedni a lökhárítót a közeljövőben.
DZ-éknél az összes alkatrészért (izzók is) és a munkadíjért 185ezret hagytam, így jön ki a végösszeg.

>> SzervizValerossa // Alfa 147 1.9 JTDm 16V Q2 // 2015-05-08

2015. április 30-án lett 10 hónapos a szépségem. Május 3-án átléptük a közös 11.000 km-t. Majd május 4-én reggel, a Hungaroringre indulás előtt jelzett a drága, hogy az izzítógyertyával valami gond van. Sebaj, nyugtattak meg, van még belőle 3. Mindenesetre szerelő felcsörget, szerda időpont, kicsit megnyugodtam.

Szerda reggel vittem is Hart Józsihoz Csepelre, de hozzátettem, hogy a jobb első keréknél valami nem stimmel, illetve két hete túl érzékenyen reagált, amikor le kellett fékeznem egy idióta miatt, aki bevágott elém 90-nel belső sávon autópályán. Megnézik.

Délután csörög, hangja nem nyugodt. Na akkor már rajtam sem segített volna semmilyen Rexona extra szuper izzadásgátló. Van egy kis probléma. A jobb első fékem úgy ahogy van, kuka. Fél éve még 50%-os volt nyárra terveztük a fékek cseréjét, de J1-es úgy gondolta, hogy akkor szétesik. És ez volt a szerencsém, mert nagyjából métereket bírt és utána kész. Mivel Brembo-t szerettem volna, de idő előtt kellett azonnal, mert napi szinten használom a kocsit, német került bele.

4 izzítógyertyából kettő ment tönkre, de mind a négyet cseréltettem. Így az első fékszettel, plusz a 4 izzítógyertyával összesen 102.000 Ft-ot hagytam ott. Júliusban cserélem a hátsót is, plusz egyéb szépészeti beavatkozást is kap, plusz tuning is lesz. Mindenesetre az a nagyon rossz érzés elmúlt vezetés közben jobb 1-ből, aminek örülök.