Blog >> szűrő
Ma megejtettem az olajcserét. Mintha egy kissé szórná az olajat. Idővel lemosom a motorteret, hogy ki lehessen deríteni, honan a szivárgás. Érdekes, hogy milyen rövidke leeresztó csavarja van. Alátétből korábban a 147-hez rendeltem többet is, de ott nem ilyen nagy átmérőjű a csavar. kettő rézalátéttel volt szerelve, ezekkel is raktam vissza.
2022.08.19. ~ 155.300 km
Ma túlestünk a vásárlás utáni első szervizelésen, meglepően kedvező áron van hozzá a legtöbb alkatrész.
- Hankook Ventus S1 Evo3 225/45 R17 nyári gumiabroncs
- Petronas Selénia StAR 5W40 motorolaj
- Petronas Tutela Top4/S fékfolyadék
- Petronas Paraflu Up hűtőfolyadék
- Petronas Tutela Transmission Gearforce 75W váltóolaj
- Contitech vezérműszíj készlet vízpumpával
- Contitech hosszbordás szíj készlet
- NGK Laser Iridium gyújtógyertyák
- Mann Filter olajszűrő
- Mann Filter levegőszűrő
- Maxgear aktívszenes pollenszűrő
- Febi vezérlés oldali felső motortartó bak
- TRW hátsó féktárcsa és fékbetét
- Valeo első-hátsó ablaktörlő lapátok
A szerelő egyetlen plusz javítani valót fedezett fel az átvizsgálás során, miszerint cserélni kellene mindkét oldali kézifék kötelet, mert a borítása szétfoszlott az idők során. Jövő héten természetesen megindul az alkatrész beszerzés, már ki is kerestem a gyári cikkszámokat, megpróbálok gyárit találni belőle!
Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.
A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt
Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.
Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)
Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.
Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.
Ma még kicseréltem a pollenszűrőt, mert korábban már nem volt energiám hozzá, Bár sokkal könyebb cserélni, mint az 56-ba volt.
Kiderítettem, hogy miért nem megy a hátsó ablakhoz a folyadék. A tömlő amit betoldottam, hogy véletlenül se csússzon ki belőle a gyári gumi cső, raktam rá egy bilincset. Túl szorosra sikerült húznom, és itt nem jutott át a folyadék. Még a szárnyat is lebontottam, hogy nem-e ott van eldugulva...
Meg kapott egy kis plusz szigetelést a motorháztető a gyárin fellül...
Még egy kép a végére, első alkalom, hogy lemostam.
Megejtettem a vezérlés, olaj, és szűrők cseréjét, ehhez az alkatrészeket Erhard 242 intézte tegnap.
Kicseréltem még az ablakmosó szivazóttyút is, ezt pedig barátom intézte. Szélvédő mosás már van, de sajnos a hátsó fele valami dugulás lehet. Ezt már nem volt időm feltárni.
Vezérlést valamikor cserélhettek, de a vízpumpa szerintem még a gyári volt, elég jó válla volt már a görgőnek. A váltóból is lejött majdnem a 2L olaj. Lehet, hogy ezt még nem piszkálták előttem.
A Xenon jeladója elég bután állt a lengőkarnál, ezt megigazítottam. Ezek után jól felfele világított. Nem volt már lehetőségem újra kalibrálni, ezért csak igazítottam a konzolon, hogy jó helyre világítson. A korábbi állása szerint pont fordítva is szintezhetett...
Ma lecsereéltem az olajat és a a szűrőt. "Bejáratás után" most már bele való van benne...
Az olajleeresztő csavart, tömítéssel együtt cseréltem, még az előző feltöltésnél. Jó látni, ha a megfelelő nyomatékkal (20Nm) van lehúzva, illetve lehet a rövid idő is hozzájárult, hogy nem deformálódott a gumi kiegészítés az alátáten. Így most az alátátet nem is cseréltem. A gyertyákat is ellenőriztem, egyformán és szépen néznek ki.
Beraktam a lámpamosó egység Y elosztóját, amit tegnap vettem kedves Enitoth márkatárstól. Innen is köszönet érte :) Szuperul működik...
Még a lámpamosó fúvókáit be kell állítanom, mert egy kicsit lefelé hordanak, de az már a legkevesebb...
Másfél éves olajcsere, COVID kiadás. Annyira keveset használtam idén, hogy eltoltam egy fél évvel a cserét így is. Olajszűrő, levegőszűrő csere alap. Üzemanyagszűrőt is cseréltem, bár nem volt sürgős.
Kiütöttünk egy újabb P0237 kódot ... ezt jó lenne már tudni miért dobja be.
Bonus: A két megsárgult ködlámpa helyett kapott két TYC utángyártottat, új izzókkal. Tükörlapok szintén cserélve lettek részleges foltosodás miatt.