Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

BeeGee2010-01-15 14:06:13 // 13151
Hát több dolgot is jelenthet:

- új piacra szánták, és nem a rajongóknak. Ez esetben bejött. Csak nem annyira, hogy egyedül megmentse a gyárat.
- rajongóknak készült, akik kínjukban nem tudnak mit venni, hisz a 47es már kiöregedett, az 59 meg nagy. De ez hülyeség :)

Engem nem zavar, ha divatból veszik meg. Rajongókból úgysem tud megélni egy gyár, csak egy köenigsegg max. Egyébként a legjobban integető nép mi vagyunk, máshol csak elvétve köszönnek az alfások. Attól függetlenül, hogy nagy a klubok és a rajongók száma.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-15 13:49:47 // 13150
Azért az jelent valamit, ha a "bambaképű kiskocsi" fogy legjobban. És nem sok jót szerintem. Nem véletlen, hogy még egyetlen egyből sem köszöntek vissza, pedig bármennyire nem tetszik ,kiemelt figyelemmel integetek, villogok nekik, hogy hátha...és nem...:-(
Vinnie2010-01-15 13:36:18 // 13149
Pár gondolat...a prémium kategória hiányához.

Régebben az olasz vezetők, cégek vezetői, nem német nagyvasakkal járkáltak, hanem az olasz gépekkel. 166, 164, stb.
Most ugye a Lancia Thesis sem játszik már...
Ez szerintem kicsit reklám is volt, amit most nem tudnak kihasználni az Alfánál sem. Lassan már saját pályán sem tudnak játszani, nemhogy másén...Merci, Audi..ezeket látni fent. Is....

Nem mellesleg be kell vállalni az agyonerősített gépeket. Nem azért mert azok nyereségesek lennének, hanem mert ezek vevőket generálhatnak. Piacot erősíthetnének vele, visszatérhetne az emberek tudatába, hogy az ALFA!

Csak az én véleményem...
BeeGee2010-01-15 13:22:27 // 13148
Ja, és Teddy tényleg csúnyán beszélt :)
BeeGee2010-01-15 13:22:06 // 13147
Egyet is értünk meg nem is :)

1) Azért Te sem gondolhatod komolyan, hogy Mazdáéknál is egy túlórázó mérnök oldotta meg a turbósítás kérdését. Tömeggyártás kissé bonyolultabb, mint egy kis tuningműhely ténykedése. Beszállítókat keresni, centre kiszámolni a költségeket, garanciális és szervizigényeket belekalkulálni az árba, megfelelni a környezetvédelmi előírásoknak, stb stb.

2) V6 JTD-t csak a 159esbe tudnák bele tenni, ami pedig félresikerült modellnek számít, napjai meg vannak számlálva. Ebbe nem érné meg belefejleszteni egy jólhangzó mocit, amit alig többen vennének meg, mint a 3.2est.

3) nincs mit hozzátennem. Engem spec hidegen hagy hogy nyer-e vagy sem. Igazad is lehet, meg nem is.

4) jogos

5) jogos, ám jelenleg ezt nem érzem mentőővnek. Ez presztízs kérdés, amit most nem engedhet meg magának sajnos a gyár.

Nem hiszem hogy a prémium gyártókat a nagykategóriában kell megfogni egyből. Egyrészt az az előny kb behozhatatlan ma, másrészt nekik is jobban fáj a tömegmodellek piaca. Először elég, ha A3, A4, 1er, 3er típusoknak legalább alternatívája lehetne valamelyik Alfa.

Abban is egyetértek, hogy első hibás lépés DaSilva volt. Az első javító lépésnek őt hívnám vissza bármi áron. Aztán dobnék egy nagy FL-t a 159esre és kisebbeket a MiTo és a Giuliettára, ebben a sorrendben. Főleg tartalom tekintetében. Ezzel párhuzamosan kirúgnék mindenkit a marketingről és az ügynökségeket leváltanám. Ja, és szerződtetnék pár német PR-est. Aztán várnám a hatást mert tovább nem tudnám :)

Amúgy a bambaképű kiskocsi jelenleg a legjobban fogyó modell. Itthon is.
Kazes☻2010-01-15 12:08:39 // 13146
És mi ez a vulgaritás? :)))
mesa2010-01-15 12:08:01 // 13145
Jól van, sok mindenben közeledett az álláspontunk :))
De ha már itt tartunk az amorén elharapózódó csúnyabeszéd oltárán most te is jelentős mértékben áldoztál. Én már felvetettem, hogy bad word-özni kellene a hsz-eket!
Személy szerint büszke voltam rá, hogy errefelé tudunk kultúrált formában is értekezni
Kazes☻2010-01-15 12:04:47 // 13144
Az utolsó mondat kivételével csak egyetérteni tudok veled. :)))
Tedi2010-01-15 12:02:37 // 13143
1. A Mazda nem az Alfa. Még jó, hogy nem. Ha az lenne, akkor meg az lenne a baj. Az Autodelta meg kibaszottsok pénzt kér azért a pár darab alkatrészért, amit gyárt és forgalmaz.

2. Nem nyugtat meg, de mi a faszér pörögjek azon, ami nincs és úgy tűnik úgysem lesz? A legkisebb bajom is nagyobb annál, minthogy azon fossam össze magam, hogy úristen az Alfának nincs 3 literes motorja.

3. De komolyan gondolom. Versenyképes, épkézláb autójuk nincs. Az AvtoVAZ-t meg ne hasonlítsuk már az Alfához! Ha az Alfa ottlenne, de ott kullogna, ahol a Lada, akkor meg nincs értelme. Szerintem.

4.miért is lenne...

5. Ez nem arrogancia, de ha annak vetted, akkor bocsivagyok. Azért a példád elég sarkos, egy márka nem = egy modellel. Az AR-re igenis szükség van még akkor is, ha veszterséges. Csak be kéne látni, hogy ezzel a pénzügyi helyzettel nem lehet pattogni.

Mesa, amit írsz, hogy ezekkel a lépésekkel nyereségessé lehet tenni, minimum megkérdőjelezhető. Ez édeskevés szerintem ahhoz, hogy nyereséges legyen.

Abban viszont tökéletes egyetértek Veled, hogy rossz döntéseket hoznak. Erre írtam azt, hogy kilincsátadás-átvétel idején nemis lehet jó döntést hozni. És azzal is egyetértek, hogy nem a gazdasági válság oka, ha buta lámpát tesznek egy autóra.
Kazes☻2010-01-15 12:00:13 // 13142
Konkrétan erre:
Punto Evo 1.4 Mair Turbo Sport 3A

Specifikáció
ajtók száma: 3
hengerűrtartalom (cm3): 1368
max. teljesítmény (KW/LE): 99/135
max. nyomaték (Nm/ford.):
motor: 1.4 16V
max. sebesség (km/h): 205
gyorsulás (0-100 km/h) (sec.):
váltó : 5 fok.manuális
hossz/szél./mag. (mm):
fogyasztás városban (l/100 km): 7,3
fogyasztás városon kívül (l/100 km): 4,6
fogyasztás vegyes (l/100 km): 5,6
CO2 kibocsátás (g/km) * : 129
Gépjármű ár (bruttó): 4.589.000 Ft
Regisztrációs adó: 361.000 Ft
Listaár regisztrációs adóval: 4.950.000 Ft
Kedvezmény: 734.240 Ft
Akciós ár: 4.215.760 Ft
Fiat Plusz kedvezmény: 188.000 Ft
Akciós ár Fiat Plusz finanszírozással: 4.027.760 Ft
Fiat Autócsere Program kedvezmény: 187.500 Ft
Akciós ár Fiat Autócsere Program kedvezménnyel: 4.028.260 Ft
Akciós ár Fiat Plusz finanszírozás és Fiat Autócsere Program kedvezménnyel: 3.840.260 Ft
Metál felár : 100.000 Ft
mesa2010-01-15 11:54:10 // 13141
Szerintem Abarth Grandera gondolsz inkább. :) A Punto Evo az akármilyen gyenge Grande Punto, facelifttel
mesa2010-01-15 11:51:25 // 13140
Jól van Teddy, nem kell azt megválaszolni, amit a vezetőség hozna elő :)

1. Azért nézd meg a Mazdánál miylen egyszerű : ráakasztottak egy turót és kész !!! Senkit nem érdekel, hogy billeg-e a kanyarba vagy sem, raktak még hozzá kemény gátlókat, lejjeb eresztették a kasztnit és két számmal nagyobb papucsokat aggattak rá. Ugyanezt csinálja minden tuning műhely szerte a világon, olcsón és hatékonyan.
De mielőtt ebben is euro milliárdokat látnál, felhívom figyelmed a kis angliai manufakturára, az Autodeltára, nekik volt rá lé?

2. OK hogy téged megnyugtat, hogy nem lesz, de én azt kérdeztem, hogy mi a fenéért nincs ? Ez a legjelentősebb fegyver a konkurencia kezében manapság. Piacot (vissza)szerezni pedig a konkurencia megtépázásával lehet

3. Mondom, a gazdaságilag roskadozó AutoVAZnak megéri, támadást indítani az eladások növelése végett. Olyan pedig nem létezik, hogy nincs "épkézláb" autójuk. Remélem ezt nem gondolod Alfa tulajként komolyan :D A csigazabálók mindenből, még a Daciaból is versenyképes autót tudnak összedobni. Minden legyártott autó versenyképes, csak a megfelelő ligába kell indítani

4. nyugati tévékben, újságokban sincs akkora kampánya az AR-nak, mint illene

5. Megint nem értem az arroganciád. Ilyen alapon a márkára sincs szükség mert nincs anyni lové, ami kitermelje.

De vajon honnan is lehetne pénzt szerezni? Nyilván nem a Mikulástól. Ezért tettem fel azt az 5 dolgot, amiben hibázott a vezetés, és ezeken változtatva könnyen nyereségessé lehetne tenni.

Nem a pénzhiányban látom a hibát, sokkal tartósabb a probléma. Egyszerűen rossz döntéseket hoztak sorozatban, amiknek nem feltétlen a pénzhiány volt az előidézője



Nehezen lehetne a gazdasági világválságra fogni, hogy béna lámpákat tesznek egy autó orrára...
Kazes☻2010-01-15 11:19:37 // 13139
És ha már egy csapat, akkor minek kellenek izmi fiatok, mint pl. Punto Evo? Saját konkurencia? Ki fog így inkább MiTo-t venni, ha ez még olcsóbb is? Ugyebár. Szvsz. ez így nem kóser. A fiat akkor inkább maradjon meg jó munkás autó a dolgos hétköznapokra. :)
Föckös2010-01-15 10:40:04 // 13138
"De a pénzhiány és a fejetlenség általában ide vezet. A Fiatnál ugyanez volt, csak ők megoldották a dolgot, az Alfa meg nem, itt is adták a kilincset egymásnak a vezérek, naná, hogy így semmi produktívat nem lehet csinálni. Ez persze tűnhet magyarázkodásnak - az is - de ha egyszer köze van ahhoz,h ogy most itt tartunk..."

öccsém, tisztára mint a magyar állam...

nade


nem akartam politizálni, csak ez van, rögtön ez jutott eszembe
Tedi2010-01-15 10:32:54 // 13137
Szépségről nem vitázok, mert az szubjektív. Tudom, hogy közhelyes, de azért mégis csak csinált az a fránya Centro Stile egy 8C-t, meg Giugiaro is csinált egy 159/Brera párost. Da Silva jó tervező, de azért nem az atyaúristen.

1. Azért azt Te is belátod, hogy egy 159 GTA-hoz nem csak az kell, hogy ráakasztanak egy turbót a motorra :

2. Nem is lesz :D Anno volt valami megállapodás a VM Motorival 3 literes dízelmocira, aztán ezek szerint ez is a pénzhiány áldozata lett.

3. Tudod, hogy az autósport kurvaköltséges és nincs egy épkézláb autójuk, amit versenyképesen fel tudnának készíteni.

4. kampány az van,c sak ide nem ér el. Nem vagyunk kulcs piac, ezt el kell ismerni.

5. Tényleg nincs, nagy hiba, de ez is pénz ugyebár. Százmilliós évi veszteségnél gondolom nem meglepő, hogy nem fejlesztenek felfelé.

Ezek kézenfekvő dolgok, ahogy mondod. De a pénzhiány és a fejetlenség általában ide vezet. A Fiatnál ugyanez volt, csak ők megoldották a dolgot, az Alfa meg nem, itt is adták a kilincset egymásnak a vezérek, naná, hogy így semmi produktívat nem lehet csinálni. Ez persze tűnhet magyarázkodásnak - az is - de ha egyszer köze van ahhoz,h ogy most itt tartunk...
bilon2010-01-15 10:27:11 // 13136
" 3x futottak neki"

nem értek hozzá...de egyszer elég lett volna.
bejött az 56...hány évig volt palettán? ezalatt, már el kellett volna jutni a 159 utódjáig.
nem ráncfelvarrni...a belső fészliftnél a ráncfelvarrás, a külsőnél 159...mostmár a ráncfelvarrott 59-nek kéne kifutó modell lenni...
beindították, mindenki elalélt..aztán hagyták süllyedni...
a 147 már mióta van a piacon? oké nem az opel, a góf az ellen, de lassan már 3 verzió is kijött ezekből..aztán jött a leon, ami elég sok célközönséget elvitt...
nem lehet ebben a világban ilyet csinálni...

de a fiat is szar...bár ott talán már jól csinálnak valamit..de hol a kombi? az egyterű? a SUV-ot meg sem említem...
mesa2010-01-15 10:07:09 // 13135
Én sem álíltom, hogy ne lenne igaza - racionálisan
De valahogy elmaradtak teljesen kézenfekvő dolgok.

1. Nem készült el soha a 159 GTA. Pedig nem egy hatalmas mérnöki pénznyelő fejlesztés ráaggatni 2 turót

2. nincs meg a 3.0 V6 TD

3. nincs jelen az autósportban Az áltagember már simán elhiszi, hogy jó a Daewoo, mert látja, futamokat nyernek velük. Ladának perspektíva részt venni a VB-n, nekünk nem

4. Semmi jó marketing kampány nincs arra vonatkozólag, hogy egy fiataloknak-középkorúaknak szánt, megfizethető sportos márka lenne az Alfa Romeo

5. Nincs zászlóshajó.

Van még valami fontos, ami nem elmaradt, de úgy érzem rossz taktika következménye. Elengedtük Da Silvát

Azt hiszem, a centenáriumához közelítő AR történelmében ez az egyik legfájóbb pont. Meg lehet nézni, mennyit ér a munkája a Népautóséknál. Meg is lett nekik az Év autója cím. Magukhoz képest óriásit léptek design terén, és ebben kulcsfigura Walter.
A mi kocsijaink pedig inkább átlagosak manapság, mint kirívó szépségüek. Valami hiányzik. Egy jó designer.
Tedi2010-01-15 09:56:21 // 13134
Szerintem nem az a baj, hogy nincs pénz. Jó, nyilván nem határtalanok a keretek, de nincs olyan gáz, mint 4-5 éve. Szerintem csak beleuntak, hogy az Alfa egy feneketlen pénznyelő vállalat. 3x futottak neki, hogy rendbehozzák, ami általában jól is indult, aztán az első lépések után nem jöttek a többi jó lépések. Most meg azon agyalnak, hogy tegyenek-e bele újabb sokszázmillát.
Ha végiggondolod, racionálisan, abszolút érthető ez az óvatoskodás. Rendben, hogy mi elfogultak vagyunk, azoknak is kell(ene) lennünk, de azért be kell látni, hogy vannak korlátai a Fiatnak. Marchionne nem hülye, sőt. Ha ő nincs, akkor talán az egész Fiat-konszern úgy, ahogy van Alfa-Lancia-Fiat-Maserati-Ferraristól úgy eltűnik a süllyesztőben, ahogy van. Nem kell rá megorrolni azért, mert kétszer is megfontolja, hogy mire ad zsét.
Ördögi kör ez, én elismerem. Jobb autókat akarunk, de ahhoz több pénz kell, hogy aztán több pénzt hozzanak a jobb autók. Dehát evvan...
mesa2010-01-15 09:41:41 // 13133
Úgy érzem, ha Marchionne-n múlik, és nincs MOntezemolo, akkor menthetetlenül a SAAB sorsa vár ránk! LAssan meg kell emészteni, hogy 20-30 évre eltűnik az AR a gyártók listájáról, amíg valaki pénzt nem invesztál az újbóli felvirágoztatására


Két dolgot nem értek!

1. A GVV előtt szinte csak a FIAT volt nyereséges. Meg akarták venni a Chryslert és az Opelt is. Most meg ilyen anyagi problémákról beszélnek? Hm.

2. Mindenki láthatja, hogy egyszerűen szar marketingmunkát végeznek az AR erre kinevezett emberei. Nemk lenne olyan vészes a dolog, ha kicsit jobban odafigyelnének. A 159-nek sem volt nagy kampánya, a MiTonak sem

Pedig sokan csak azért nem vesznek BMW-t, mert az. De olyat, minőségben, exluzivitásban szívesen vennének. Erre kellett volna fektetni a hangsúlyt
Azzurro2010-01-14 20:52:56 // 13132
remélem a Fiat megoldja ezt a nehéz problémát, és nem engedi elveszni az Alfa-t:-(((
mesa2010-01-14 11:05:00 // 13131
Mit is írtál? Konnektor ??? :)))
Kazes☻2010-01-13 12:47:53 // 13130
Ezért kell korrektor. :)))
Cgo2010-01-13 12:31:54 // 13129
legnagobb = legnagyobb?
detoriti = detroiti
autószalonon újságíróknak = autószalonon az újságíróknak
Tedi2010-01-13 08:28:40 // 13128
Itt vakuljak meg, én egyet sem láttam :)
Satti2010-01-13 08:18:49 // 13127
Beraktam én is már az off verdák-ba. :-) Elég bután néz ki.
Cgo2010-01-13 07:54:58 // 13126
ebben az uj cikkben annyi a felreutes, hogy alig lehet elolvasni ;)
GT Ɨ|ѯ2010-01-12 19:43:30 // 13125
Ez tényleg az!

Tecc!:-)
Atesz19872010-01-12 10:00:13 // 13124
Ennyi idő alatt elég nehéz lett volna csinálni egy új modellt szerintem. Lesz ez még másképp is.
mesa2010-01-12 08:14:43 // 13123
A legrosszabb, ami történhet, tényleg csak márkajelzést cserélnek a két kontinens között !!! :(

Íme, az első Chrysler, ami Lancia Deltaként látta meg a napvilágot.

RIP
147Smz2010-01-11 16:57:37 // 13122
Pont az ilyen finom apróságok tesznek egy terméket naggyá.
mesa2010-01-11 16:49:28 // 13121
Akkor nem is ér semmit :)) Minimum plexi tanksapkát rá ! Sőt, neonkarikát alá :D
Tommi2010-01-11 13:27:53 // 13120
Miután ez a "felső" tanksapka alatti "alsó", így nem is látszana :)
147Smz2010-01-11 12:52:41 // 13119
Ismerjük, többször nem kérjük :-)
mesa2010-01-10 17:37:12 // 13118
Budapesten vajon hány napig maradna a helyén ? :)
Satti2010-01-10 16:09:23 // 13117
Igényes kis finom részlet, ezt nem lehet minden Alfára, mert így marad exkluzív.
Tommi2010-01-10 15:50:03 // 13116
Ez nagyon komoly :)



A Brerából készült a limitált szériás "Italia Independent" és ő kapta ezt a gyönyörű tanksapkát. Miért nem rendszeresítik a többi Alfánál is? :)
RB2010-01-10 15:30:38 // 13115
Mozgásban Giulietta.:-)
Buksi2010-01-10 10:33:49 // 13114
Megpróbálok majd! :-D
Ferko2010-01-09 21:48:09 // 13113
Rendben van.:-))
Inter156 (il mascalzone)2010-01-09 20:52:01 // 13112
De aztán nem dülöngélni,mint a múltkor:-DDDD
Inter156 (il mascalzone)2010-01-09 20:51:09 // 13111
Hát tőle ezt is várjuk el! A fizetését még megtárgyaljuk...Oké? :-)))))))
Buksi2010-01-08 17:06:23 // 13110
Örülök neki! :-DDDD
Ferko2010-01-08 14:06:48 // 13109
Ezért használom a nyelvemet azokban az esetekben.:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Buksi2010-01-08 03:49:13 // 13108
Tudom én, hogy fejben mindig egy mondattal előrébb jársz és a kezed már nem mindig engedelmeskedik úgy, ahogy kellene! :-DDDDDD
Ferko2010-01-07 21:56:19 // 13107
Nem is mindig írom kis betűvel. Csak néha, de azt sem szándékosan.:-DD
Buksi2010-01-07 17:09:15 // 13106
Miért írod kis betűvel a nevem? Nem vagyok én "nemecsek ernő"! :-DD

Egyébként meg bízhatsz bennem! ;-))))))))))
GT Ɨ|ѯ2010-01-07 14:27:13 // 13105
kár...(lenne) pedig..:-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-07 13:46:05 // 13104
Ja ez szép lenne. Csak ilyen orrok már soha nem lesznek, mert ropira töri a gyalog térdét, gázolásra kevés csillagot kapna szerintem. Úgyhogy maradnak az ormótlan bumszlik.
Ferko2010-01-07 10:41:55 // 13103
HA buksin múlik, akkor Ő beszerez egy két sunát, hogy jobban menjen a munka. És persze mindenhova sunákat rajzol.:-DDDDDD
Ferko2010-01-07 10:37:47 // 13102
Hmmm........nem rossz.:-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak