Akár a 169-es elődjének is tekinthetjük a Scuola Politecnica di Design in Milan formatervező iskola növendékeinek alkotását, hiszen a kivitelezésben az Alfa gyár is hathatós segítséget nyújtott. Csakúgy, mint Lorenzo Ramaciotti, a Fiat csoport dizájnguruja.
A preimierre a híres Concorso d'Elegenza Villa d'Este kiállításon kerül sor, melyet az olaszországi Como tó partján rendeznek.
A formatervben a 8C bizonyos elemei is visszajköszönnek, például a pajzs, vagy a lökhárítók, légbeömlők formája, de az ajtók íve is erősen emlékeztet az 500-as limittel készülő szupersportkocsiéra. Az autó oldalán elhelyezett levegőkilépő a Maseratiról lehet ismerős, amit nagyon jól kihangsúlyoz az abból kiinduló markáns vonal.
A hátsó traktus egy kicsit valószínűtlennek hat, ugyanakkor egységes, és letisztult, a csomagtartó ajtaján lévő dudor pedig a Ferrari Maranello seggét juttathatja eszünkbe. Az autó vonalvezetése egyébként inkább kupé, mint limuzin jellegű a hosszú motorháztetővel és az elnyújtott, lefelé ívelő tetővonallal.
A 169-es várhatóan az amerikai piacra való visszatérés évében, 2010-ben debütál, addig még van egy kis idő, hogy tovább csiszolgassák ezt a formát.