Tagok >> Norbika >> Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV2.0 >> Blog
- Típus:Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV2.0
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1982
- Színe:Méregzöld Gyöngyház
Blog,blog.Ilyen is lett.Sosem blogoltam.Ami azt illeti illene szerintem egy naplót az elejéről kell kezdeni az ügynek,ha már csinálunk valamit,ne ugráljunk az időben oda-vissza lehetőleg.Szóval nálam nem az Alfa a szerelem......hanem a GTV.Ugyanis takony koromban lett nekünk egy.Illetve a faternak.Iszonyú jól nézett ki.Már akkor sem a gyári piros volt,hanem acélkékmetál.Számomra ott akkor a sportautó megtestesítője volt.Emlékszem elgurult vagy két métert,mert a kézifék rossz volt,s lementünk visszatolni a parkolóba,mikoris rendkívüli megfigyelőképességemmel érzékeltem,hogy a tologatás tárgya nem a mi fehér Skodánk.Akkor meg minek tologatjuk?Majd jött a válasz:Ezt vettem.Néztem,és nem hittem el,hogy ez lessz a mi autónk,mert akkoriban(is)tényleg vadul nézett ki a sok szoci autó közt.Alfa Romeo Alfetta GTV.A'meg mi?Nem is tudtam,hogy ilyen is van.Na,mentünk is vele egy kört,szigorúan hátul ültem,talán 7 éves voltam.Hát az az autó kihoztam apámból,ami nem volt.Néha-néha olyat gyorsult a GTV-vel csak úgy,mint még addig soha.45 ló után 130.Fincsi.Volt is nemulass a benzinkúton.De isteni volt,körülbelül 1997-ig használtuk rendszeresen,aztán már csak időnként.Sajnos apám nem egy műszaki beállítottságú ember.az a rengeteg"szerelő",egyik olcsóbban vett valamit,már dolgozhatott is rajta,Minél olcsóbb annál jobb.Nem is merek belegondolni,milyen olaj,csapágy,szilent volt abban a gyönyörű kupéban.Apám akkor viszi szerelőhöz az autót,ha már nem megy,de akkoris megmondja,mennyit szán rá.Ebből lett a motorcsere,persze nem hivatalos,hanem szépen átütve,ahogy illik.Elfelejtettem hozzátenni,hogy szerelőtől vettük az autót.No comment.Szóval 97-ben úgy tűnt,végleg befellegzett a GTV-nek.Először csak a garázsban állt,aztán,mivel jött helyette az új autó,már kinnt a gesztenyefa alatt.Amiben gyerkkorom álomautóját láttam,ott állt,karbantartás nélkül,összedrótozva,éveken át kókányolva,rengeteg kilóméterrel,rengeteg élménnyel a háta mögött a fa alatt,végleg.Évekig rá se néztünk.Telt az idő,közben a jogsit megcsináltam,beiratkoztam autószerelőnek,mert csak az autók érdekeltek.De autóm nem volt.Nézegettem mindenfélét,de a szívem a régebbi,műanyagmentes autókhoz húzott.És akkor egyszercsak az erkélyről lenéztem a fa alatt álló autómaradványra.Régi idők aszfaltkirálya volt,siralmas állapotban,koszos,rozsdás,besüllyedt a földbe,kerekek leeresztve,szarul nézett ki.Ebben az állapotban nem volt szép,de legalább ronda.Illetve egy roncs.Mégis ugynolyan tiszteletet parancsoló,mint régen.Morcos orra,lapos,ék alakja,eszembe juttatta,milyen volt régen.Na,ekkor elkezdett járni rajta az agyam,miként lehetne megmenteni,mert megérdemelné.Pedig már hirdetve is volt vagy 4-szer.Senki nem vitte el.Szerencsére.Egy nap elegánsen melléparkoltam,bikakábelt vettem elő,és ha jól emlékszem 15 perc alatt beindítottam.Ez 2004-ben volt.letöröltem az üvegeket,felfújtam a kerekeket,töltöttem a hűtőbe csapvizet,a tankba 10 liter benzint.Elmentem egy körre,csak az ajtót nem lehetett nyitni,csukni,csak a jobb oldalon,mert le volt szakadva a zsanér,tulajdonképpen a zár tartotta az ajtót.Három henger mennt az elején,aztán 4-3-4-3-4.De úgy gyorsult,mint akit segberúgtak.Ekkor döntöttem,ha ezt kibírja,megcsinálom.Hajtottam,mint az őrült,pörgettem,ha akar,most haljon meg,ne egy fa alatt.Esze ágában sem volt megállni.3 hengerrel tiportam a gázpedált.Élmény volt.2004 augusztus 17.-én elhoztam apámtól hozzám.Másnap elvittem a laktoshoz,a belsőteret már kipakoltam,ami meglepően jó állapotú volt.Elkezdtük vizsgálni a karosszériát.A diagnózis:ujraélesztést igényel,de csavarig szét kell szedni,mert ezt porjaiból támasztjuk fel.Szó szerint egy épp elem nem volt rajta.Küszöbök,A oszlopok,ajtók alja,első-hátsó sárvédők:KUKA.Fenéklemez 40%-a szintén.A tetőn egy utólag beszerelt napfénytető,mellette beszivárgott a víz.Mindent megevett a rozsda.Ajtó kinyit,megcsavar kézzel,sarokba lerak.Leszerelve.Teljeskörű lakatolás készült,lelkiismeretesen,100% munka.Üreg-alvázvédve,mindenhol,ahol kell,vastagon.A fényezés sajnos nagy bánatomra nem érte el a várt eredményt.Jelenleg nincs pénz újrafényezni.Egyenlőre így marad.Messziről nézve fekete,de közelebbrő méregzöld/pici sötétkék.Gyöngymetál.De annyi javított elem után,nem egyens,hanem hullámos a tető,s jópár hiba maradt az oldalán is.elsőre nem látszik,de maximalista vagyok.Nem volt előkészítve hibátlanul.Ennyi.Megtanultam a leckét,csak oda viszem,ahol láthatok referenciát.Nagyon bosszantott,mert nem kis tétel volt,de már beletörődtem.Majd egyszer.A motor is szép volt.egy dugattyúból letört egy darab,és rommá volt kopva minden,ami forgott,vagy bárhogy mozgott.Minden rossz volt.Teljes generál volt,minden új benne.A kardán simábban ment,szintén felújtattam.Szétszakadt hardyk,lógó csapágy,nem meglepő,rázott mindíg is.Kuplung új.A váltót csak el kellett mosni,szinkronokat cserélni,meg villákat,új csapágyak,és kész.Közben vettem egy donort is,mert muszály volt a karosszéria elemek miatt.A hátsó hidat szétszedtem,lecsiszoltam,lefestettem,kapott új kerékcsapágyakat.A kipuffogó menthetetlen volt,többször javították,szita minősítést kapot,mint a kasztni.Vettem komplett új rendszert.Az első futó kalandos volt,de minden lett hozzá.Először homokfújattam,aztán horganyoztattam,mint sokminden mást.Új tárcsa,betét,szilent elöl.Új gumi,és fém fékcsövek.Felújított kormányművel,remélem jó lessz.Jelenleg visszatettünk a zsír motort.Bennt van az első-hátsó futó,fékek,kardán,kipuffogó,kormány,váltórudazat,önindító,generátor,karbik(felújítva)..Az ajtókkal szívás van folyamatban.Nem boldogulunk a bovdenes ablaktekerő mechanikával.Nem jön össze,leesik az üveg,ledobja a bovdent.Hossza szivacs után elhatároztuk,hogy átépítjük az ajtó belsejét.Jelenleg folyamatban van.A zárakkal szintén hadilábon állok,mert nincs egy darab működő záram,szétszedett van,5 is.Át kell lamellázni,rábízom egy zárasra,ha tudom,mert ezt nem tudom összerakni.Két ajtó zár kell,és a tanksapka.Egyenlőre itt tartok.Jelenleg a két hűtő van javításon,mert folyik mindkettő,egy csak összejön belőle,még a régi rézhűtők.Át kell alakítani az első spoilet,mert nem passzol,amit gyártattam,csak hogy ne unatkozzunk,s akkor még le kell fényezni a lökiket,tükröket,és az orrspoilert.Tetőkárpitot kell készíttetnem,mert a régi kivágott csak mintának jó.A műszerfalam megrepedt,szintén bőrözve lessz,hamarosan.Sajnos anyagi,és egyéb okokból ilyen lassan haladok az autóval.Nem jut rá elég idő,bár nem lóverseny,hétvégi autónak készül a kicsike,s műszakila olyan lessz(már)mint 1982-ben,mikor legurulult a szalagról.Sok évi kallódás,kókányolás,állás után a halál markából mentett autóm lesz,már az én GTV-m.Nem valószínű,hogy valaha is eladom bárkinek,az utolsó csavarjáig ismerem,minden csavar volt a kezemben,minden spórolt pénzem benne van.Első bejegyzésnek legyen ennyi,akit érdekelt,hogy is volt,a lényeget tudja.Olyan autót építek újjá,ami nem halhat ki,mert az országutak királya volt ő,nem érdemli meg,hogy egy fa alatt bevégezze.Bár 2-szer már bevégezte.Egyszer balról,egyszer hárulról kapott nem kicsit,de lagalább nagyot.Ha készen lessz,más világ vár rá.Megbecsült családtag lessz,szakszerű karbantartással megáldva,fűtött garázzsal(ahol jelenleg is áll).Pont mint újkorában.visszatér a fény számára.Folytatás a következő munkafolyamat sikeres befelyezése után következik.Lassan haladok.De épül a GTV-m.az én GTV-m.