Blog >> vezérműlánc

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-05-08

Mindkét vezérműláncszett kompletten lecserélésre került (FAI TCK5 és TCK3)! Nagy mázlim volt, hogy nem lett baj belőle, mert az egyik lánc annyira megnyúlt, hogy a fogaskerekek levétele nélkül is le lehetett venni...

Keserű hírként ért, hogy az előző tulaj hadilábon állhatott az olajcserével - vagy csak már az eladásra készülve tudatosan sz..rt bele -, mert olajsáros volt a szelepfedél alatti rész, ami kipucolásra került. Szerencsére ebből sem lett gond.

Új - eredeti gyári - szelepfedéltömítést is kapott.

A folyamatosan világító motorhiba jelző piktogram és a figyelmeztető felirat "have engine checked" már a múlté, a hibatároló törlésre került.

Belekerültek a korábban megvásárolt gyertyák is (NGK Laser Platinum FR5CP).

Meghajtó szíjakból is kapott újakat.

A korábbi állapottal összehasonlítva ég és föld a különbség: az autó sokkal csendesebben jár, csökkent a fogyasztás és érezhetően harapósabb lett, jobban reagál a gázadásokra, ugrik, mintha plusz lóerőket kapott volna.

Egyúttal beszerelésre került a korábban bontóból szerzett bal első komplett kilincs a korábban kitört zártakaró lemez és kitépett hengerzár miatt, amit egy helyi lakatos mester valamilyen csoda folytán az eredeti gyári tollkulcshoz hozzáigazított, így azzal nyílik az ajtó!

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-04-17

Az autó tegnap került honosításra, ma vittem szervízbe egy gyors hibakódkiolvasásra, mivel a motorellenőrző lámpa ég, felirat: "have engine checked".

Diagnózis:
- vezérműláncszett cserés

Addig kímélő üzemmód...

>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 155 1.7 TS // 2008-03-21

Február elején a paksi körforgalomban megállt az autó és el sem akart indulni! Behúzott a parkolóba egy jó lelkű peugeotos srác, majd délután Csocsi felvontatott a Pirihez - izgalmas móka volt szervofék és kormány meg lemerülő aksival az esőben nagy sebességgel menni!
Két nap múlva jött a diagnózis: vezérműlánc szakadás! Szinte megállt bennem az ütő, de megnyugtattak nem sok kár van a motorban (lánc, fogaskerekek cserére kerülnek és egy szelepet kell majd rendbe tenni) és kiderült a vízpumpa is a végét járta :((

A motor ki- és szétszedése után fény derült az okra: egy csavar volt az olajteknőben! Miután az enyémben mindegyik megvolt, így ez extrának számított!
Majd egy hónap kényszerszünet után végre autóba ültem!