Blog >> 156 >> sw

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2011-01-03

Itt kicsit izgultam...a motorról konkrétan semmi extrát nem tudtam, 127ezer alatt is le lehet amortizálni simán egy gépet...(még egy jtd-t is:)
Most cserélünk mindent (olaj,szíjak, szűrők, stb), így viszont ha utána derül ki, hogy r m ivan.:))
Csere:
- vezérlés szett, vízpumpával
- hosszbordás szett
- összes szűrő (pollen, levegő, olaj, gázolaj)
- SEL WRD
- hűtőközeg (tutela, paraflu up)

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2011-01-03

Most már kellőképp elég idő eltelt ahhoz, hogy - főként magamnak - leírjam, mi is történt a vásárlás óta...merthogy annyi minden történt, hogy már-már követhetetlen..:)

Legelőször is ismét bazinagykupac köszönet Zééééé barátomnak!
Igen, máár megint Neki köszönhetem, hogy OLCSÓN, GYORSAN, TÖKÉLETES autóm lett...máár megint, igen...már megint kihúzott a csávából.:)
Mindezt újév első napján! Mégis ki az aki az év első napján a barátja autója alatt fetreng -15 fokban?!?:)))

2 ponton, párhuzamosan zajlott a beavatkozás:
1. Eleje rendberakás
cserélendők: géptető, lökös, jobb és bal sárvédő (ezek javíthatóak lettek volna, de ha már volt tartalékban hibátlan...), hűtő, zárhíd, alsó kereszttartó

2. Teljes átnézés+rendberakás a 4 év egy helyben állás okán
Eleje már rendben, nagyszerviz kész, indítás...jár a motor...de a generátor olyan túlfeszültséget okoz, hogy beleremegnek a műszerek.
Generátor le, szanaszét forrasztott és gányolt fesz,.szabályzó kukába, új fesz.szabályzóval + csapágyakkal felújít, generátor vissza...
Ha ez nem lett volna elég, furán jár a motor....egy nagynyomású szivattyú nyomáscsökkentő szelep csere, és máris jobb...de nem az igazi...agyalás.
Gépre nem lehet kötni, mert nem olvassa az obd...hajjaj.
Pár utcányira van egy computeres emberke...átvisszük, hátha át van írva az agya. computer kivesz, megnéz...kiderül, hogy le van égve...és ez már a második comp. volt, ami belekerült, valószínűleg az előző tulaj nem tudta, hogy a mókolt genrátor miatt köszönhetett el az előző comp. is, így belerakatott egy másikat, de az is leégett...másik comp. + immo + új kulcs, és hibátlan a gép:)

BUÉK Zoli!!!:)

>> EgyébFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-12-21

...annyira hirtelen jött ez a gépezet, hogy még átnézni sem volt időm, különösen most, a Karácsony előtti hajtós meló idején.

Már egy ideje nézegettem valami strapálható, napi használatra való négykerekűt, mert a boxer az boxer ugyan, de kicsit már kényelmesebbre vágyik az ember így 30 felett.
...és akkor megláttam Őt, elmentem megnézni, 10 perc múlva már a tréler is úton volt a helyszínre.:)

...az új szerzeményről tehát:
Kicsit sokat állt. 4 évet....de legalább nem a szabad levegőn. Ennek köszönhetően valós 127ezer km van benne.
Ez akkor sem kevés, tehát van mit átnézni rajta., de patyolat belül, semmilyen kopás nincs a kárpitokon, és a kormányon.
Ezen kívül első magyarországi tulaj, magyarországi autó, minden papírral, szervizfüzettel.
A törés nem vészes, szinte meg is van hozzá minden.
Reméljük, hogy január elején már gurul...:)

>> EgyébFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-12-16

2010.12.16.
Mai szerzemény, majdnem a Jézuska hozta.
Sosem gondoltam volna, hogy egy autóból veszek még egy ugyanolyat...:)
Az eleje kicsit sérült, de mielőbb meg fog gyógyulni:)

>> EgyébTackry // Alfa 156 SW 2.4 JTD // 2009-04-17

8 hónap kitartó - na jó, időnként nagyon lusta :) - keresgélés után megtaláltuk a Kicsike méltó utódját, egy 156 SW 2.4 JTD személyében.

Magyarországi, első tulajdonostól, végig a pécsi Ábelnél szervizelve, szervizkönyvvel. 2002. decemberi, azaz nincs 6 és fél éves, így a 150 lovas motor és a faceliftes műszerfal van benne.

Rengeteg pozitívum, extra és sok egyéb szólt mellette, és csak kettő ellene. Az egyik, hogy 250.000km van benne, de ha minden igaz, akkor az előző tulajdonosa Németországba járt csak ki vele, így főként autópályán, hosszú utakon volt használva, erre pedig azt mondják az okosok, hogy 50%-os igénybevételnek számít, vagyis a 250 ezret vehetjük 125 ezernek is, amennyiben rendszeresen karban volt tartva. Ez utóbbira pedig számomra garancia az Ábel.:)

A másik negatívum, hogy az előző tulaj egy rossz akarója telibe öntötte kromofággal... Így az egész autó újra lett festve, ezt a rétegmérő is bizonyítja. De ennyit ennyi extra és jó állapot mellett, azt hiszem, le tudok nyelni.:)

Hihetetlen mennyi minden van benne, hirtelen eszembe sem jut minden. Az autó leírásánál úgyis felsoroltam minden széria- és extra tartozékot. Amik most mégis beugranak, az a xenon, a vadriasztó, a mélynyomó, a Bose Hifi, a 6 hangszóró, az esőérzékelő, a faceliftes műszerfal, a 150 ló, a tempomat, a fedélzeti számítógép, a színezett üvegek, a fűthető ülések, a kétzónás klíma, stb., stb., stb...:))))

>> SzervizCsaszi // Alfa 156 SportWagon 1,9 MJTD // 2008-02-18

Amióta kicserélték azt a bizonyos csövet, néha rángat az ótó! :( Nem is igazán rángat, mint inkább néha kihagy. Egy pillanatig olyan, mintha elvenném a gázt, aztán újra megy. Ezen felül feltűnt, hogy 2000 fpp alatt szinte semmi ereje sincs! Ezért Ferke jótanácsára elmentem kiolvastatni az agy hibaüzeneteit, hátha okosabbak leszünk. Ott a helyszínen nem lettünk, csak egy kódszámmal. Ellenben most este utánanéztem a mindenttudó google-ban, és láss csodát, van egy halom oldal, amelyik megmondta a tutit: "Fuel Pump Secondary circuit fault"

Jelenleg ez a helyzet. De volt már tipp légtömeg mérőre, légszűrőre, meg mittoménmégmire!
Ha tudok valamit, majd még jelentkezem!
Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy volt egy tag egy Audival a szervízben, aki nagyon empatikus volt, és kérdezgetett mi a helyzet. Miután elmondtam neki a tüneteket, gondolkozás nélkül közölte: "A Mercimnél és az Omegámnál ugyan ez volt a hiba. Légtömegmérő csere megoldotta huszonezer forintér. Állítólag 100e km-et bírnak, aztán kuka!"
Nesze neked XXI. század!