Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Grando2006-05-02 16:17:16 // 8457
F1 roncsderbi, nyolcas alakú pályákon, persze nem szinteltolással. Jó ötlet! Csak több induló kéne... :D
zolee1452006-05-02 16:13:59 // 8456
az a lényeg, hogy a japó "csodapilóták" eredményeit ne közelítse meg senki az F1-ben, mert akkor csúnya nagy roncsteleppé varázsolják a pályákat. :DDD
zolee1452006-05-02 16:12:14 // 8455
tudom, hogy mindenből azt hozod ki, hogy MS a jobb, de ha ezen a vonalon indulunk el akkor a több indulásos versenyző elvileg rutinosabb, tehát Montoya pályafutásának pont a kezdeti, "tanulós, esős-kelős" részét hasonlítjuk Schumacher lassan teljes pályafutásához, ahol már túl van a kezdeti "tanulós, esős-kelős" részen, és már a "rutinos, megfontolt" szakaszban van... Ezért írtam, hogy a legreálisabb képet az első 5 teljes szezon összehasonlítása adná, amúgy meg továbbra is tartom, hogy ez inkább érdekesség, mint mindent eldöntő nagy igazság. A statisztika amúgy is egy eléggé félremagyarázható dolog, és ezt most értem magamra is. Mindenki találhat benne olyan részt ami őt igazolja.
Grando2006-05-02 16:07:10 // 8454
Na erről van szó! Az pedig egy pozitív mutató lehet Montinak, hogy legalább a baleseti mutatói megközelítik az öreg eredményeit. :D
zolee1452006-05-02 16:05:30 // 8453
ez nem fairség kérdése, ez lustaság. Baromira nincs kedvem most osszeszámolni futamról-futamra a köröket, egyben meg nem találtam meg sehol.:)
mesa2006-05-02 16:05:14 // 8452
Ha csak a kicsúszások / össz indulás számát tekintjük, kb mindketten 3% alatt vannak. Szerintem ez egy jó arány! És a több indulásos versenyzőre nézve nagyobb érdem! Takuma Sato aránya szerintem mást mutatna :)))
zolee1452006-05-02 16:02:11 // 8451
Ha elolvasod azt meg Montoyához írtam amikor a lekörözött belement... Balesetről volt szó! Ha levonunk 1-1 esetet még rosszabb arány jön ki. Amúgy tényleg nem kellene ekkora ügyet csinálni belőle, mert a lényeg csak annyi, hogy arányaiban az élpilóták kb ugyanannyit hibáznak, és nem igaz az, hogy Montoya állandóan összetöri a kocsit míg Schumacher meg hiba nélkül vezet. :)
Willy2006-05-02 15:49:48 // 8450
Nem az volt a kikötés, hogy kinek a hibája, hanem hogy hányszor törték meg az autót.
mesa2006-05-02 15:46:02 // 8449
De nálad még az sem objektív, mert Sumák hibájának írtad a lábtöréses esetét, mikor is a fékrendszer mondta fel a szolgálatot, tehát az megint nem az egyértelműen az ő hibája :D
mesa2006-05-02 15:38:19 // 8448
Az ütközéses indokokat nyugodtan lehet kukába dobni! Ott ugyanis nincs megkülönböztetve, hogy az illető hibája volt-e, vagy csak szenvedő alanya az egésznek. Marad a kicsúszás, mint objektív adat.
Grando2006-05-02 15:33:37 // 8447
Nem kapaszkodok, mondom, elismerem, a rajt/baleset arány Monti mellett szól. De ez nem az a mutató, amit megbeszéltünk. Ez így nem fair. Vagy szerinted?
zolee1452006-05-02 15:31:39 // 8446
én meg se németországban nem voltam, se világbajnok nem lehetek, viszont autót már törtem!:)))
Ferke2006-05-02 15:24:24 // 8445
Németo-ban lenni még én is tudok, de vb cimet szerezni már kevésbé!:)
zolee1452006-05-02 15:19:33 // 8444
Mondom, hogy kapaszkodsz:))) esetleg egy Németországban töltött órák száma/baleset??? :DDD
Grando2006-05-02 15:04:22 // 8443
Esetleg szerzett VB pont/baleset is megteszi. :)
Grando2006-05-02 14:57:00 // 8442
Talán mégis lenne értelme, mert aki kiállt a versenyből (még ha műszaki hiba miatt is), az ugyebár hibát sem követhet el. Tényleg érdekel. :)
Grando2006-05-02 14:47:41 // 8441
Gratula!
zolee1452006-05-02 14:45:16 // 8440
arról meg nem is beszéltünk, hogy hol van még a péntek, szóval ha az erő nem is, de a sebesség velem van!:)
Grando2006-05-02 14:45:16 // 8439
Nem kapaszkodok, csak érdekelne. Még az is előfordulhat, hogy az még kedvezőtlenebb lenne az öreg Sithre nézve...
zolee1452006-05-02 14:44:12 // 8438
nem bosszantottál! Bosszantani akkor tudnál ha bokán rúgnál, vagy kijárnád a kocsimból a benzint, vagy meginnád a Fantámat.:)))
zolee1452006-05-02 14:42:18 // 8437
Valószínűleg igen, de sok értelme nincs, ugyanis abba rendesen belekavar a műszaki hibák miatti kiesés. Kapaszkodsz az utolsó szalmaszálba?:P
Grando2006-05-02 14:37:20 // 8436
Ha már ezt így sikerült összehozni, tudnál adni egy megtett kör/baleset arányt is? Köszönöm. ;)
Ferke2006-05-02 14:36:46 // 8435
Ja, és Forza Ferrari!:))))))))))))
Ferke2006-05-02 14:36:14 // 8434
Jól van, az előzményeket meg csak azért nem olvastam el, hogy bosszantsalak, és hogy nehogy megálljon a topic, alapot tudjak adni a további pörgésnek!:-DDDDD
zolee1452006-05-02 14:32:34 // 8433
egyrészt nem igazán van értelme bárkit bárkivel összehasonlítani, mert a technika nem ugyanaz, pont Schumacher példája bizonyítja, hogy még csapaton belül sem. Másrészt ez az egész inkább poén, mint komoly összehasonlítás, és ha elolvasnád az előzményeket akkor azt is tudnád miért csináltam. (hsz 8422) Ha azt időszakot nézzük, amikor együtt versenyeztek akkor az kicsit csalóka, mert MS-nek akkor már "világverő" autója volt, tehát a reálisabb dolog az első 5 teljes szezonjukat összehasonlítani. Még valami: az egészet leginkább azért csináltam, mert tényleg kíváncsi voltam, hogy mi is az igazság, mert a legtöbb Ferraris azt mondja, hogy Montoya mindig töri az autót, bezzeg MS... Amúgy Montoya Cart bajnok, és ott nem arról híresek az autók, hogy tele lennének elektronikával.;)
Willy2006-05-02 14:23:36 // 8432
Én ezzel a gondolkodásmóddal pont úgy számolnám, hogy az első 5 évüket nézném. :-))))
Ferke2006-05-02 14:19:14 // 8431
Ne viccelj, ez a statisztika nem lehet mérvadó. Összehasonlít egy 7xes Vb győztest, és egy igen tehetséges, de majdnemhogy átlagba sorolható pilótát. Nem Monti-t akarom bántani ezzel, nehogy félreértsd, de a 7 vbcimhez lehet, hogy többször kellett határon autózni, utolsó pillanatokban is padlógázzal menni, stb. Ezen kívül nem lehet tudni, hogy pl Monti 2000 előtti technikával hogyan boldogult volna, feltételezem, hogy egy 1991-es autót talán könnyebben lehetett falhoz vágni, mint egy 2001-est.Nem? Szerintem nézzük onnan, amikortól mindketten versenyben voltak, pl így: Michael Schumacher 2000.07.16. Zeltweg MS Ferrari 0. kör ütközés 2000.07.30. Hockenheim MS Ferrari 0. kör ütközés 2003.04.06. Interlagos MS Ferrari 27. kör ütközés 2004.05.23. Monte Carlo MS Ferrari 45. kör ütközés 2005.03.06. Melbourne MS Ferrari 42. kör ütközés 2005.09.11. Spa Francorchamps MS Ferrari 13. kör ütközés 2005.10.16. Shanghai MS Ferrari 22. kör kicsúszás 2006.04.02. Melbourne MS Ferrari 32. kör ütközés Juan-Pablo Montoya 2001.03.18. Sepang JPM Williams-BMW 3. kör kicsúszás 2001.04.01. Interlagos JPM Williams-BMW 38. kör ütközés 2001.05.27. Monte Carlo JPM Williams-BMW 2. kör kicsúszás 2001.06.10. Montreal JPM Williams-BMW 19. kör ütközés 2002.06.23. Nürburgring JPM Williams-BMW 27. kör ütközés 2002.09.15. Monza JPM Williams-BMW 33. kör ütközés 2003.04.06. Interlagos JPM Williams-BMW 25. kör ütközés 2005.09.11. Spa Francorchamps JPM Mclaren-Mercedes 40. kör ütközés 2005.10.09. Suzuka JPM Mclaren-Mercedes 0. kör ütközés És így még a 2000-es évet hozzá is adtuk MS-hez.Szerintem így korrekt, vagy pedig várjuk meg, míg Monti eléri a 236 rajthozállást!
zolee1452006-05-02 13:39:00 // 8430
Na kéremszépen! beszéljenek a számok: Michael Schumacher 1991.11.03. Adelaide MS Benetton-Ford 5. kör ütközés 1992.05.17. Imola MS Benetton-Ford 20. kör kicsúszás 1992.07.05. Magny Cours MS Benetton-Ford 17. kör ütközés 1992.08.16. Hungaroring MS Benetton-Ford 63. kör szárny törés 1993.03.14. Kyalami MS benetton-Ford 39. kör kicsúszás 1993.04.11. Donington MS Benetton-Ford 22. kör kicsúszás 1993.10.24. Suzuka MS Benetton-Ford 10. kör ütközés 1994.11.13. Adelaide MS Benetton-Ford 35. kör ütközés (szándékos) 1995.04.30. Imola MS Benetton-Renault 10. kör kicsúszás 1995.07.16. Silverstone MS Benetton-Renault 45. kör ütközés 1995.09.10. Monza MS Benetton-Renault 23. kör ütközés 1995.11.12. Adelaide MS Benetton-Renault 25. kör ütközés 1996.04.07. Buenos Aires MS Ferrari 46. kör szárny törés 1996.05.19. Monte Carlo MS Ferrari 0. kör kicsúszás 1997.04.13. Buenos Aires MS Ferrari 0. kör ütközés 1997.10.26. Jerez MS Ferrari 47. kör ütközés (szándékos) 1998.08.30. Spa Francorchamps 25. kör ütközés 1999.06.13. Montreal MS Ferrari 29. kör kicsúszás 1999.07.11. Silverstone MS Ferrari 0. kör kicsúszás (lábtörés) 2000.07.16. Zeltweg MS Ferrari 0. kör ütközés 2000.07.30. Hockenheim MS Ferrari 0. kör ütközés 2003.04.06. Interlagos MS Ferrari 27. kör ütközés 2004.05.23. Monte Carlo MS Ferrari 45. kör ütközés 2005.03.06. Melbourne MS Ferrari 42. kör ütközés 2005.09.11. Spa Francorchamps MS Ferrari 13. kör ütközés 2005.10.16. Shanghai MS Ferrari 22. kör kicsúszás 2006.04.02. Melbourne MS Ferrari 32. kör ütközés Juan-Pablo Montoya 2001.03.18. Sepang JPM Williams-BMW 3. kör kicsúszás 2001.04.01. Interlagos JPM Williams-BMW 38. kör ütközés 2001.05.27. Monte Carlo JPM Williams-BMW 2. kör kicsúszás 2001.06.10. Montreal JPM Williams-BMW 19. kör ütközés 2002.06.23. Nürburgring JPM Williams-BMW 27. kör ütközés 2002.09.15. Monza JPM Williams-BMW 33. kör ütközés 2003.04.06. Interlagos JPM Williams-BMW 25. kör ütközés 2005.09.11. Spa Francorchamps JPM Mclaren-Mercedes 40. kör ütközés 2005.10.09. Suzuka JPM Mclaren-Mercedes 0. kör ütközés Michael Schumacher: rajt: 236 nem technikai okból adódó kiesés: 27 arány: 11,44% Juan-Pablo Montoya rajt: 89 nem technikai okból adódó kiesés: 9 arány: 10,11% Mint láthatjuk a Ferraris hiedelemmel ellentétben nemhogy többet hibázna Montoya, de valamivel még kevesebbet is! A kép még ennyire sem rózsás ha a két pilóta első 5 teljes szezonját nézzük, akkor ugyanis MS 13 --- JPM 9, tehát az még rosszabb arány. Mielőtt valaki megkérdezné, nem tettem különbséget baleset és baleset között, így benne van a felsorolásban az is, amikor Montoya lekörözte valamelyik Arrows-t és az a kanyarnál nekiment. A baleset az baleset, és valamilyen szinten mindenki hibás benne, még az előbb említett esetben is.
Grando2006-05-02 10:54:11 // 8428
Péntekre elég lesz. ;)
zolee1452006-05-02 10:49:08 // 8427
határidő?
Grando2006-05-02 10:45:15 // 8426
Ja, és lehet egy 6. oszlop, amely hivatkozásokat, linkeket tartalmaz különböző kapcsolódó sajtóanyagokra, videókra vagy illusztrációkra. Jó munkát! :)
Grando2006-05-02 10:42:53 // 8425
Neeem! Kezdődjön egy-egy kör/baleset arányszámmal személyenként. Aztán külön táblázatokban (személyenként) taglald a baleseteket. A táblázatok 1. oszlopa a baleset dátuma, a 2. oszlop a balesetben résztvevők neve és autójuk típusa, a 3. oszlop az anyagi kár a taglalt versenyző vonatkozásában, a 4. oszlop az anyagi kár a másik balesetben résztvevő vonatkozásában, az 5. oszlop pedig a vélt, ill. valós okok legyen.
zolee1452006-05-02 10:34:49 // 8424
legyen külön oszlopban a személyis sérüléssel járó baleset? (pl.: lábtörés, stb) ;) mellesleg annak az esetnek egyáltalán nem örültem!
Grando2006-05-02 10:30:47 // 8423
Szerintem mindent számolj bele, aztán zárójelbe az okokat. Hajrá! :)
zolee1452006-05-02 10:28:45 // 8422
oké, nekiesek a kimutatásnak. Mikorra legyen kész? Így emlékezetből ha külön választjuk a hibát, és a szándékos károkozást (amire még a casco sem fizet) akkor máris tudok két esetet, amikor Schumák kocsit tört: 1994. MS vs Hill 1997. MS vs Villeneuve Montoya eddig még nem ment neki senkinek versenyből való kiütési céllal. A nem szándékos károkozásnak majd utánanézek.:)))
Grando2006-05-02 10:21:08 // 8421
Na akkor itt a házi feladat: Csinálj egy összehasonlítást, hogy átlagosan hány körönként vagta haza Forma 1-es pályafutása során a verdát Montoya és Schumacher. Kíváncsi vok az eredményre.
GEORGE2006-05-02 10:19:50 // 8420
Én már csak ilyen vagyok! :-)))
zolee1452006-05-02 10:18:29 // 8419
rosszul látod a kérdést! A Ferrari egyenlő az F1-gyel, de az F1 nem egyenlő a Ferrarival. George, Te elfogultabb vagy mint az összes többi Ferraris együttvéve.:)))))
zolee1452006-05-02 10:14:41 // 8418
ha az idei évet tükrözné akkor így nézett volna ki a párbeszéd: Nő akar valamit a férjétől, de az a tv-ben f1et néz. A nő megpróbálja becsalogatni a férfit, de az azzal hárít, sörösdobozt szorongatva, hogy: -Schumacher! -Scumacher, Schumacher. Úgyis nemsoká falhoz támasztja a Ferrarit! vágta rá az asszony. Erre letette a dobozt a pasas a tv elé és eltűnt ... :))
Willy2006-05-02 10:14:01 // 8417
Ha már a véleménnyílvánításnál tartunk: Hajrá KIMI!!! :-)))
GEORGE2006-05-02 09:52:21 // 8416
Azért is írta a cartárs, hogy FERRARI mert a Forma1 az automatikusan FERRARI. De hogy legyen kivel versenyeznie, ezért páran még bepróbálkoztak olyasmit alkotni, ami hasonlit a FERRARI-ra :-)))))))
mesa2006-05-02 09:48:44 // 8415
Az elmúlt tíz évből szinte bármelyikben készülhetett :)) Egyébként lehet, hogy a csigatévén volt.
Ferke2006-05-02 09:27:38 // 8414
Vagy pedig az idei és a jövő évet tükrözi!:)
zolee1452006-05-02 09:10:30 // 8413
elég régi film lehetett:)))
zolee1452006-05-02 09:04:42 // 8412
miért lázító? az a véleményem, és mivel ez nem a "Boruljunk le a Ferrari előtt!" topic, hanem a "Forma-1" topic így beírtam. ...jujj, már megint reagáltam. :)
Mike.2006-05-02 09:00:57 // 8411
Nem baj! A többségnek ez tetszik. :-))) Akinek meg nem az ..........:-P Az utolsó mondat kicsit lázító, de még mindig jobb mint az egymás anyázása. :-)
zolee1452006-05-02 08:57:50 // 8410
Erről beszéltem, már kezdődik is... kb így nézne ki az F1 topic az ellentábor nélkül!:) Na mindegy, a lényeg az, hogy: Hajrá Montoya! :)
mesa2006-05-02 08:33:56 // 8409
Forza Ferrari!
Mike.2006-05-02 07:34:19 // 8408
Hogy néha legyen egy kis jó szöveg is! Hajrá Ferrari! :-)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak