Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

csocsi2006-03-19 19:31:55 // 614
Ez igaz, de mindig az a rohadt pénz játsza a főszerepet :((((((
Zsolt1552006-03-19 19:30:41 // 613
Bizony! A magyarországi utakon a tengelyterhelés 10t, ezért az ennél nehezebb járműveknek plusz díjat kell fizetnie. Viszont a felújított, vagy az EU pénzéből épített utakon már erre nincs lehetőség. El kell dönteni mi a fontosabb!
Bálint332006-03-19 19:30:03 // 612
Persze, persze én se arra gondoltam! De mint ahogy azt leírtam, szerintem ennek megvan az a veszélye, hogy egyszerűen más tranzitországot választanak és ezzel komoly pénzektől esünk el.
Zsolt1552006-03-19 19:23:41 // 611
Jogi szabályozás több féle lehet. Ne arra gondolj, hogy azt mondják neked kötelességed ezt vagy azt vasúton szállítani! Jogi szabályozás lehet a hétvégi kamion stop is, az útdíj bevezetése - emelése, köztett adó támogatás (például adókedvezmény, ha a vasutat választja). Mielőtt EU tag lettünk volna, például bilaterális (kétoldalú), vagy CEMT (Európai Közlekedési Miniszterek Tanácsa) engedéllyel fuvarozhattunk Európában. Az árufuvarozás esetében az engedélyek kiadását korlátozták. Ez is jogi szabályozás!
Bálint332006-03-19 19:20:13 // 610
Győrbe járok fősulira :) Te hol végeztél? Parkoláshoz még annyit: fontos, hogy az egyéni és a közösségi közlekedés kapcsolatfelvételi pontján kedvező feltételek mellett (lehetőleg ingyen) igénybevehető parkolók legyenek, hogy ezzel is az "átnyergelésre" ösztönözzék az autósokat. A behajtási tilalommal védett övezeteknél pedig az a jó, ha az autós látja, hogy az az autóbuszra nem vonatkozik.
csocsi2006-03-19 19:15:48 // 609
Ez szép és jó, de meg kell teremteni a hátteret és mi ettől qrva messze vagyunk finoman szólva :((
csocsi2006-03-19 19:14:24 // 608
És szívből jött :))
csocsi2006-03-19 19:14:05 // 607
Határeset, de most már én ragaszkodom a márkához. De vannak más kiadások is, és számolgatva nem kevés pénz lenne. Most veszek lottót aztán ha nyerek nem okoz gondot még egy alfa fentartása :))))))
Charlie 1662006-03-19 19:13:46 // 606
Nem szeretnék kötekedőnek látszani, de erre amondatra felfigyeltem: "Ha budapesti vagy, akkor láthatód, hogy a BKV járműveinek egyre nagyobb szerepet adnak, szánnak. Hiszen a közösségi közlekedés csak akkor lesz versenyképes az egyéni közlekedéssel, ha a menetideje lerövidül, és a menetrendet tartani tudja, illetve a szolgáltatás színvonala emelkedik" lehet hogy rajtam van lószemüveg, de én a Bp-i eseményeket makszimum a szintentartásnak tudom be, a Volvo buszok is csak az állománycseréhet járnak. Az elmúlt kb 12-15 évben sorra szűntek meg a villamosok, új trolik nincsenek, buszokat szüntettek meg és vontak össze, a tömegközlekedés tragikus, mindenki autóval jár. Hooáteszem, asszem Decemberi KSH adat, hogy ennek eredményeképpeny kb 300.000 lakos költözött a peremkerületekbe vagy alvóvárosokba, és nőtt a központ és a széen levő részek közti ingázók száma. Rosszul látom? (Olvastam valahol)
Zsolt1552006-03-19 19:08:03 // 605
Melyik iskolába jársz? Ha kell, akkor nagyon szívesen segítek! :-))) Érdekességként a németeknél a legmagasabb az európai átlag, míg az USA-ban 850 gépjármű jut 1000 lakosra!!! Mára a közösségi közlekedés valóban visszaszorult. Viszont, ha a kormányzat azt akarja, hogy a közlekedés környezeti terhelése kisebb legyen akkor fejleszteni kell. Ha budapesti vagy, akkor láthatód, hogy a BKV járműveinek egyre nagyobb szerepet adnak, szánnak. Hiszen a közösségi közlekedés csak akkor lesz versenyképes az egyéni közlekedéssel, ha a menetideje lerövidül, és a menetrendet tartani tudja, illetve a szolgáltatás színvonala emelkedik. A közlekedési igényeket befolyásolni lehet még a parkolási díjjal, különböző védett övezetekkel, és a tarifa kialakításával is! (jó példa erre London)
Charlie 1662006-03-19 19:08:02 // 604
Ez egy nagyon szép mondat !! :):):):)
GEORGE2006-03-19 19:06:45 // 603
A Fiat még vígan el megy szerintem :-)
csocsi2006-03-19 19:04:51 // 602
Ja, csak másra is kell költenem, már eszeltem rajta. De annyira fertőzött sőt már függő vagyok, hogy nem ülök be másba vezetni csak alfába :)
GEORGE2006-03-19 19:02:55 // 601
Egy törpekamion az az Fiat Seicento nem nagy lové, városi loti - futi gépnek pedig kiválló! :-) 6 remélem így kell irni :-) /
csocsi2006-03-19 19:02:35 // 600
Még szerencse, hogy kisvárosban lakom :)))))))
Bálint332006-03-19 19:01:34 // 599
Erre egyébként 2 módszer van: Egyrészt húzó intézkedések, amelyek javítják a tömegközl. versenyképességét (jobb járművek/utastájékoztatás/ár...) Másrészt pedig visszatartó intézkedések az egyéni közl.-el szemben: -Behajtási tilalom, bizonyos szakaszokra -Megnehezített behajtás (növényzet, utcabútorok, amik nehezen, de kikerülhetőek, vagy akár csak a burkolat minőségének változtatása, ami jelzi, hogy ide nem való gépjármű) -Forgalomtechnikai eszközök (sebességkorlátozás,forgalomcsillapítás, megállási tilalom...) -Parkolás szabályozás -Útdíj alkalmazása.
Charlie 1662006-03-19 19:00:16 // 598
Egyetértek, de ahogy nő az autósok száma, úgy lassul az átlag. De ne térjünk vissza a balfék lassan tötyörgőkhöz, mert megint külön regény...
csocsi2006-03-19 18:59:49 // 597
Ezt megértem, én is szívesen járnék mindig azzal :))) Okszi, csak ha én elviszem a gépet és az asszonynak kell akkor vége :(( Már gondolkoztam másik gépen, de egyenlőre még nem futja :(((((
GEORGE2006-03-19 18:58:14 // 596
Na én ezért a nagy utazási konfortra való tekintettel járok inmár 7. éve autóval melózni! :-)
csocsi2006-03-19 18:57:57 // 595
Meg hogy tömeg van, mert mindenki pont azzal akar menni :((
csocsi2006-03-19 18:57:16 // 594
Ettől függetlenül a többi sem üzemelteti :(((((
GEORGE2006-03-19 18:57:00 // 593
Elhiszem, de talán a buszok eggyik legnagyobb hátránya, hogy nem akkor indul amikor te szeretnéd, illetve nem vár meg a parkolóban.....
GEORGE2006-03-19 18:55:45 // 592
Némelyik csuklóssal megfutatják a 60-62-öt is!!!!!!!! ne már elpazarolja a diesel gofjábavalót 2-3 kihúzatás miatt !!!! Amit a fűtés nem bekapcsolásával megtakarit az is megy a gofba!! Ez eggyik soför 5 éve úgy bukott meg, hogy irta a fűtést , de pont abban a csuklósban nem is üzemelt!!!! Legalább tudta volna milyen kocsin ül!! :-(
Bálint332006-03-19 18:55:25 // 591
De hidd el nekem, hogy Győrben ugyan úgy csökken az utasok száma a buszokon, pedig ott tényleg jók a járművek.
csocsi2006-03-19 18:55:17 // 590
Igaz, de akkor kedvező feltételt kell ajánlani az autósoknak
Bálint332006-03-19 18:53:57 // 589
Hát igen ez figyelhető meg világszerte a tömeg/egyéni közlekedés esetében. A szgk-nak egyszerűen annyi előnye van, hogy aki teheti (anyagilag) azzal megy, még akkor is ha a busz/villamos esetleg ingyen van. Ha ezt a folyamatot nem kezdik el időben szabályozni, akkor az a közlekedés ellehetetlenedéséhez vezet.
csocsi2006-03-19 18:53:57 // 588
Ugyanezeket írtam le én is :(((((((
GEORGE2006-03-19 18:52:53 // 587
De akkor eltekintve ettől a pár új busztól, a többi kritikán aluli !! Koszos ülések, senkinek sincs kedve ráülni a tiszta ruhában, némelyikben nincs is fűtés mert üzemképtelen már!! Amelyikben jó ott meg veszekedni kell a soförrel, hogy kapcsolja már be. Az ablakok rögzitve vannak! :-( Egyszóval amíg ilyen feltételek vannak a tömegközlekedésben addig inkább járok a saját autómmal!
csocsi2006-03-19 18:48:46 // 586
Ezzel még nem próbálkoztam, de ami késik nem múlik :))))
csocsi2006-03-19 18:48:06 // 585
Mit pedig nem lehetne megcsinálni :(((( Legalábbis a volt tanáraim szerint. De ez más a valóságban és az iskolában :(((
Charlie 1662006-03-19 18:45:47 // 584
Nem akkor megy ? Próbáltad lefizetni a sofőrt? vagy cukkolni: "Apám,mennyit megy ez a szekér ?..."...stb :):):):)
Zsolt1552006-03-19 18:45:30 // 583
Természetesen nem lehet csak arra fogni, hogy ez, vagy az rossz. De a közlekedés politika a közlekedési ágazat teljes rendszerét átfogja. Az hogy melyik közlekedési mód milyen mértékben működhet, vagy működjön, azt a kormányok különböző jogi, és gazdasági eszközökkel tudják befolyásolni. Ha rosszul alakítják ki, akkor valamelyik alágazat domináns szerephez juthat.
csocsi2006-03-19 18:45:05 // 582
Azért biztos lehetne, én legtöbbször busszal megyek dolgozni. Télen az ember odafagy a fogódzkodóhoz mert nem fűtenek egyáltalán, beesik az eső a forgónál, az ablakok leszegecselve és még sorolhatnám. Elég sokat kellene győzködni, hogy mindenki szívesen használja a buszt :(((((((( Ja, és nem is akkor megy mikor én akarom :((
Bálint332006-03-19 18:40:05 // 581
Ez itt a probléma. A Mo.-i utak helyzetének problémáját a tömegközlekedés fejlesztésével lehetne orvosolni, csakhogy ehez szükség van arra, hogy mi is akarjunk ezen változtatni, tenni érte. (ez persze sajnos nem így működik, mi vagyunk rá az élő példa)
csocsi2006-03-19 18:34:32 // 580
Azért a kamionokat lehet vitatni a kátyúkkal együtt, legalábbis szerintem :(
Bálint332006-03-19 18:33:32 // 579
Mint ahogy az esőnek se mindig örülünk, de azért azt nem vitatjuk, hogy kell...
csocsi2006-03-19 18:33:28 // 578
Ja? Hát ez az :))) Annyival nem jobbak :))
csocsi2006-03-19 18:31:57 // 577
Nem tudom, lehet hogy én pesszomistán nézem a dolgokat. De amikor az út tele van kamionokkal, teherautókkal és egyebekkel ráadásul nagyon sz@r akkor nem igazán tudok nekik örülni :(((((
csocsi2006-03-19 18:29:52 // 576
Gondolom ennek is megvan az oka :((( Ezek mind jó módszerek, de ehhez be kell fektetni :((
csocsi2006-03-19 18:28:49 // 575
Igen, ebben egyetértünk. Mondjuk a fővárosban nem szívesen közlekednék tömegesen:))))))
Bálint332006-03-19 18:28:15 // 574
Ne legyünk türelmetlenek :) Sok mindenben le vagyunk maradva a németekhez képest, ebben is. Én azért látok némi javuló tendenciát ezen a téren.
GEORGE2006-03-19 18:25:14 // 573
Most nálunk a volán vett pár új buszt, félve irom de van köztük merci is, meg Scania stb, stb gondolkodtam már rajta ki kéne már próbálni öket, memmyivel jobbak mint a régi jó öreg ikaruszok. De ez csak terv marad, a .ököm se rohan a buszhoz időre! :-( :-))))
Bálint332006-03-19 18:24:54 // 572
Hát ezt így számszerűen nem tudom, de ha engem kérdezel, szerintem igen.
W.2006-03-19 18:23:55 // 571
Ha lenne mondjuk plusz 1500 km 4 sávos fő út akkor ez nekünk elég volna. Lásd a németeket: mindenhol sztráda, mész ezerrel.. de ha lehajtasz akkor szigorúan ellenőrzik a sebességedet. Ott választhatsz. Nálunk meg..
Zsolt1552006-03-19 18:23:52 // 570
Amerikára azért nem jellemző. Ott kifejlesztettek egy úgynevezett bimodális rendszert, ahol a félpótkocsi (megerősített alvázú!) a közúton gumikerekeken megy, a vasúton a kerekeket pneumatikusan felemelik, és egy forgó alvázra (adapterre) teszik, és máris sínen közlekedik. Európában kombirail-rendszernek hívják. Ezen kívül még nagyon sok más módszer van! A tengerentúlon, elterjedten alkalmazzák! A technológia meg van, csak nem igazán használják.
Bálint332006-03-19 18:21:11 // 569
Nézd, neked, vagy nekem, akik ennyire hozzá vagyunk nőve a kocsihoz, nem hinném, hogy annyira kedvezővé tudnák tenni, hogy sokkal többet használjuk.
csocsi2006-03-19 18:19:04 // 568
És amit okoznak az megfelel annak az összegnek ami befolyik??? :))))
Bálint332006-03-19 18:17:22 // 567
Ezzel az a probléma, hogy akkor mennek más országon keresztül. Kényes kérdés ez, mert Mo-nak súlyos pénzkiesés volna...
csocsi2006-03-19 18:16:56 // 566
Ez mind szép, de a tömegközlekedést kedvezőbbé kellene tenni
Bálint332006-03-19 18:15:33 // 565
Sajnos ez a "fejlődés"! Érdekesség képpen néhány adat, hogy egy-egy járművön utazó utas, átlag hány négyzetméter útfelületet foglal el. (figyelembe véve a befogadóképességet és az utazási sebességet): Motorkerékpár - 25-28 Szgk - 12-18 Kerékpár - 16 Autóbusz - 1,3 Csuklós autóbusz - 0,9 Csuklós villamos - 0,9
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak