A Renault Clio 256 ponttal nyerte a pontversenyt. Mivel álláspontunk szerint a Renault Clio nem vonultat fel semmilyen technikai újdonságot, nem lett sokkal nagyobb, mint elődje, formailag is tipikus francia, kiváncsiak voltunk, hogy az Alfa 159-es milyen érvek mellett kapott csak 212 pontot... Hiszen a 159-es rengeteg technikai újdonságot, bravúrt mutat be, alfásan szép, és óriásit lépett előre az elődjéhez képest (tehát az Év Autója 2006 nyertes szöges ellentéte...).
Országok szerint ABC sorrendben haladunk és sorra vesszük, hogy az Év autója zsűrijéből ki hogyan értékelte a 159-est. Arra azért felhívjuk a figyelmet, hogy néhol elég meredek dolgok lesznek majd olvashatók, az értékelés és az adott pont pedig sokszor köszönő viszonyban sincs egymással. Ebben természetesen a magyarok viszik a prímet... Az olvasáshoz nem árt tudni, hogy az adható legmagasabb pontszám a 10 volt.
Ausztria
Horst Kahlert: Egy dizájn remekmű! Nem túl olcsó. Ellenfeleihez viszonyítva nem eléggé tágas. Tökéletesen irányítható, a minőség a 156-oshoz képest sokkal jobb, de úgy érzem, van még mit javítani. Például a hátsó ajtók csukódása zajos és a sebességváltó is lehetne halkabb.
Adott pont: 3
Gerhard Nöhrer: Kétségkívül az érzékszerveink kényeztetője. Vadonatúj tálalása a sportos és elegáns limuzinoknak, mindezt német minőséggel kombinálva
Adott pont: 5
Herbert Völker: A 159-es a döntőbe jutott autók közül talán a legkiválóbb. Gyönyörű a formája, nagyon jó a vezethetősége. Igazán élvezetes olasz kocsi.
Adott pont: 5
Belgium
Jos Gryseels: Jobb, mint vetélytársai, elődje is nyertes volt, ez az autó is az lehet.
Adott pont: 1
Etienne Visart: Ahogy a 3-as BMW-t is, ezt az autót is ára miatt kellett lepontozni és az innovatív megoldásaik is elégtelenek.
Adott pont: 1
Csehország
Tomas Hyan: A 159-es természetesen egy királynő, ami a formáját illeti. Kezelhetősége kiváló, de a 156-oshoz képest kevésbé sportos. Mint minden Alfában, ebben is káprázatosak a Multijet dízelek és a már említett olasz dizájn is sokat nyom a latban.
Adott pont: 6
Dánia
Peter Aaboe: A 159-es egy csodaszép autó és sokkal tágasabb és minőségibb, mint elődje. Viszont sajnos túl nehéz, és a 156-oshoz képest a sportossága is csorbult, habár vezethetősége nagyon jó. Sajnos csak 3 pontot tudok adni.
Adott pont: 3
Finnország
Martti Merilinna: nagyon tetszik a 159-es dizájnja. Az autó gyengéje, hogy rossz minőségű úton a felfüggesztés hangos és kényelmetlen. Ezzel szemben normális úton élvezetszámba megy a vezetése.
Adott pont: 4
Franciaország
Christophe Bonaud: jó teljesítményleadású, a karosszéria formája elég mély nyomokat képes hagyni az emberben. Óriásit lépett előre az Alfa ezzel a modellel a lakhatóság területén, de ez még mindig kevés, ha az ellenfeleket vizsgáljuk.
Adott pont: 5
Philippe Gegout: A 159-essel az Alfa nagyot lépett előre a minőség útján és most már a legjobb németekkel is össze lehet hasonlítani. Az autó formája nagyon izgalmas, nem úgy, mint a vezetése a futómű és a hangos motorok miatt.
Adott pont: 3
Jean-Pierre Gosselin: Nagyon szép és nagyon jó autó, de a GM származású motorok miatt, ezek már nem Cuore Sportivók.
Adott pont: 4
Jean-Claude Letrou: A Giugiaro tervezte 159-es karosszériája nagyon jó, igazi tetszetős darab, de nagyon nehézre sikerült és a V6-os motoroknak sincsen olyan szép, tiszta hangjuk, mint a korábbi, saját V6-osaiknak.
Adott pont: 5
Francis Monsenergue: Kivételesen gyönyörű autó! Természetesen ez még nem elég ahhoz, hogy jó autó legyen, de a 159-es egyszerre szép és jó. Sajnos a Twin Spark motorknak búcsút inthetünk, de a dízel paletta kárpótol ezért. A minőség is javult, de az ára és a súlya elég magas.
Adott pont: 5
Alain-Gabriel Verdevoye: A legelegánsabb 5 ajtós autó a piacon. És ki tudja miért, pont olasz. Szerencsére a beltér is tipikus Alfa Romeo maradt. Sok mindenben hasonlít elődjére, a 156-osra, de a nagy súly miatt kevésbé dinamikus. A beltér korlázotott és a minőség sem olyan, mint a német konkurenseké. Ezen kívül, amint letérünk az útról a felfüggesztés nagyon zajos lesz és nagyban romlik a vezethetőség is. Ezt még tetézi magas ára is.
Adott pont: 2
Németország
Thomas Imhof: minél többet időzől az autó társaságában, a Giugiaro által rajzolt kasztni annál jobban rabul ejt. Számomra sokkal-sokkal szebb, mint a BMW új 3-asa, de minősége még elmaradt tőle. A váltó jó, de járhatna egy nagyon picit finomabban, a 2.4-es dízel pedig eléggé hangos. Az üléspozíció szerintem túl magasra került. Az úttartás és a kezelhetőség parádés, de úgy érzem, a BMW itt is jobb egy kicsit.
Adott pont: 6
Frank Janssen: Micsoda szépség! Az autó dizájnja elsőosztályú. Csodálatosak a részletek, a különféle megoldások. Az autó kezelhetősége nagyon jó, köszönhetően annak is, hogy az ESP későn avatkozik be, de nem túl későn. A rugózása komfortos, de még így is is elég sportos. A kidolgozás minősége sokkal jobb, mint eddig, de van még min javítani. Remélem nem fognak újabb bakikat elkövetni ezzel kapcsolatban.
Adott pont: 7
Georg Kacher: Külalakja pazar, de stílusa nem hivalkodó. Mondhatni nagyszerű autóval rukkoltak elő Areseben. Ár/érték aránya nagyon meggyőző, és a legemocionálisabb autó az egész piacon.
Adott pont: 6
Jürgen Lewandoszki: gyönyörűen néz ki, de várjunk még, amíg a minőség jobb lesz.
Adott pont: 2
Wolfgang Peters: Mesés külseje van, a motorkban pedig rengeteg nyomaték. Nagyon jó a minősége, kezelhetősége közelít egy igazi sportautóéhoz, és tipikus Alfa Romeo. Viszont sajnos a csomagtér még ígysem túl nagy és a hátsó rejtett kilincsek sincsenek többé.
Adott pont: 7
Jörg Reichle: A 159-es a milánói klasszikus sportmárka legjobb autója, köszönhetően a kifinomult technológiának és a dizájnnak. Véleményem szerint a legszebb sedan a piacon. Az Alfa Romeo ebben a típusban sikeresen fejezte ki a márka értékeit a tradíciót felhasználva. Amellett, hogy motorja, technikája kíváló, minősége is nagyon jó, dinamikus és csodaszép. A 159-es óriási előrelépés a 156-os után.
Adott pont: 8
Nagy-Britannia
Steve Cropley: A 159-es nagyjából egy szinten van a 3-as BMW-vel, sőt még jobban is néz ki, de megjelenése túl késői, egy hasonló mértékű minőségjavulásra már régóta szükség van, és az Egyesült Királyságbeli kereskedői hálózat is hagy némi kívánni valót maga után.
Adott pont: 2
Andrew English: kiváló fejlesztése az Alfának a 159-es, de még nem annyira jó, hogy a németekkel össze lehessen hasonlítani.
Adott pont: 3
Paul Horell: A Passat egyik fő ellenfele, nagyszerű dizájnnal, nagyon jó motorokkal. Az egyetlen szép autó a döntősök közül. De a menetdinamika és a váltó már kevésbé jók.
Adott pont: 3
Ray Hutton: A 159-es Alfa nagyon érdekes dizájnt kapott és a vezethetősége nagyon jó lett. Sokkal nagyobb, mint elődje és a minőségi változás is szembetűnő. Nagyon üdítő, hogy a GM motorokba is sikerült némi Alfás vonást keríteni. Számomra a legjobb a 2.4-es JTD, de a 3.2-es V6 Q4 sem rossz, szinte felér egy BMW vezethetőségével, de a 2.2-es JTS sem rossz választás.
Adott pont: 4
John Simister: Szeretem az Alfa megoldásait és szeretném szeretni az autót. Nagyot lépett előre elődje óta, mint a technikában, mint a minőségben, de a 156-os szépsége és sportossága valahogy nem köszön vissza a 159-ben. A kormányzás túl könnyű és steril egy sportautókat gyártó cégtől, habár a 3.2-es Q4 mesésen irányítható és nagyszerű, ámde annál szomjasabb motorja van. Jó erőfeszítés az Alfától.
Adott pont: 1
David Williams: Egy újabb vezetőközpontú autó kíváló motorokkal, kiegyensúlyozott karizmával, karakterrel. Szép a formaterv, de az egész nem jó annyira, mint a legfőbb ellenfele, a 3-as BMW.
Adott pont: 1
Görögország
Stratis Hatzipanagioutou: A 156-hoz viszonyítva egy teljesen másféle autó. Ez egyben jó is és rossz is. Az új autó nagyobb és felér egy BMW-vel, vagy Audival bármilyen tekintetben. Gyönyörű autó, mely az utakon nagyon jól kezelhető. Ezek ellenére van még hova fejlődni, főleg a megbízhatóság terén, mert e szemszögből, főleg a 1.6-os 147-es és 156-os tekintetében Görögországban nem túl jók a tapasztalatok.
Adott pont: 3
Hollandia
Jeroen Jongeneel: Az Alfa Romeo 159-ese csodálatos karosszériát kapott. Tipikus olasz formaterv. A Multijet dízelek nagyon erősek, az autó az úton jól kordában tarható. A teljesen új felfüggesztése és kormányműve sokkal jobb autóra enged következtetni, mint az elődje volt. Az első helykínálat sokkal nagyobb, de hátul még mindig vannak hiányosságok.
Adott pont: 6
Ton Roks: A 159-es a legszebb és legjobban kormányozható elsőkerekes autó a döntősök közül. Egy újabb mérföldő az Alfa történelmében, de az új közvetlen befecskendezéses motorok, a négykerék-meghajtás és a kíváló dízelek miatt a második helyre szorult nálam.
Adott pont: 7
Jos Vroomans: Az Alfa ismét olyan autót alkotott amelyet élmény nézni és vezetni is. De úgy érzem, nem olyan autó, amilyen a 156-os volt 1998-ban. Nem vált ki annyi érzelmet.
Adott pont: 4
Magyarország
Gajdán Miklós: Nagyon meghökkentő, hogy mennyire jó az úttartása a 159-esnek. Az egyik legjobb a kategóriában. Nagyon dögös a megjelenése, és nagy beltér áll rendelkezésre. A 2.4-es dízel teljesítményleadása elég meggyőző volt számomra.
Adott pont. 1
Surányi Péter: nem adott pontot a 159-esnek.
Írország
A 156-os utóda, mely 98-ban elnyerte tetszésemet. A 159-est elsősorban a dizájn és a vezethetőség miatt szerettem meg, de nem lettem szerelmes belé. Pár év után majd kiderül, hogy szerelmes leszek-e vagy sem.
Adott pont: 4
Olaszország
Carlo Cavicchi: olasz létére nem adott pontot a 159-esnek. Éljen a hazai autógyártás!
Diego Eramo: Nagy lépést tett előre az Alfa ezzel a modellel a minőség és a komfort tekintetében. A dizájn természetesen gyönyörű. De ennek ára van. A nagyobb kasztni nagyon nehézre sikerült, ami az eddig legendás Alfás sportosság rovására megy. A 2.2-es JTS annak ellenére, hogy GM származék, egész szerethető darab.
Adott pont: 4
Alessandro Ferrari: Továbbfejlesztett futómű, jobb minőség. Ezzel már tényleg a 3-as BMW nyomába eredhet.
Adott pont: 3
Massimo Nascimbene: Érdekes forma, figyelemre méltó irányíthatóság. De az igazi Alfa érzés kiveszett belőle a nagy kasztni és a nagy tömeg miatt. Hat hengeres dízel nélkül pedig nem nagyon rúghat labdába az ellenfeleivel szemben.
Adott pont: 3
Claudio Nobis: A 156 utóda sajnos nem teljesít minden feltételt, amit elvárnál egy vadonat új autótól. Az Alfa esetében pedig kicsit nehéz volt a 156-nál jobb autót csinálni. Hátul még mindig szűk, a csomagtér éppen elegendő, egyszerűen nagyon nehéz és a motorok sem tökéletesek.
Adott pont: 4
Daniele Pellegrini: A Fiat csoport elég nagy galibában van és a 159-es Alfa pont jókor jött. Az Alfistik viszont egy kicsit másra vágynak (pl. kisebb súly) és elsősorban egy IGAZI V6-os Alfára.
Adott pont: 2
Norvégia
Rune Korsvoll: Tágasabb és jobban vezethető, mint az elődje. De a 156-os 1997-ben sokkal jobban lenyűgözött, mint most a 159-es.
Adott pont: 1
Lengyelország
Wojciech Sierpowski: második helyre raktam a 159-est a motorjai, a vezethetősége és a formája miatt. Bár az ára lehetne kicsit alacsonyabb is.
Adott pont: 4
Maciej Ziemek: Miért raktam az Alfát az első helyre? Mert kétség sem férhet a karosszéria szépségéhez, nagyon jó és minőségi anyagokból rakták össze, kezelhetősége és a futóműve pedig példát statuál a saját osztályában. Egyetlen egy döntős volánja mögött sem érezheti az ember nagyobb kényelemben magát, mint a 159-ben. Ennek oka, hogy ez az egyedüli autó, amit egy sofőr gondolkodásmódja szerint alakítottak ki. Összességében 6 pontot kap tőlem az Alfa. Azért nem tíz, mert annyira nem különleges, hogy 10-et kapjon.
Adott pont: 6
Portugália
Joaquim Oliveira: A legszexisebb a döntősök között, motorjai erősek, amik ráadásul kisebb fogyasztásúak, mint elődeik és megbízhatóbbak is. A 150 lóerős 1.9-es a kedvencem, mert nagyon fürge és az ár/érték aránya is nagyo jó. Annak ellenére, hogy új padlólemezen nyugszik, nem sikerült kellő mértékben növelni a tágasságot (hátul még mindig szűk) és a csomagtartó sem óriási.
Adott pont: 3
Jose Vieira: Ahogy a 156-os pár éve, ez is gyönyörű darab. Kétségtelenül a leggermanoidabb Alfa, amit manapság gyártanak. A minőségi ugrás, a kitűnő kezelhetőség és a tágas utastér nagyon jó pozicióba röpíti a saját szegmensén belül.
Adott pont: 3
Oroszország
Mikhail Podorozhansky: Sokkal érdekesebben és izgalmasabban néz ki, mint ahogy az úton közlekedik. Még a V6-os sem nyújtotta azt, amit eddig úgy tituláltunk: Cuore Sportivo. (az orosz kollega az eredeti írásában emígy írta a CS-t: Quore Sportivo :)
Adott pont: 4
Szlovénia
Thomas Porekar: A 156-os utóda áldozatokat hozott azért, hogy egyet ugorjon minden tekintetben. Ez az autó már nem az, amelyikbe egyből beleszeretsz, amint meglátod, sőt még az után sem, hogy beülsz a volán mögé.
Adott pont: 4
Spanyolország
Eduardo Azpilicueta: A kellemes külsejű autó azokat célozza meg, akik a vezetési élményt mindennél előbbre teszik. A műszerek körülölelnek, a dinamika nagyon jó, a legjobb választás az elsőkerekes lépcsőhátú autók közül. A hátsó tér és a csomagtartó ugyan sokat nőtt a 156-os óta, de még mindig csak átlagos.
Adott pont: 5
Manuel Domenech: Padlólemezét sok jövőbeni Alfában használják majd. A dizájn egyszerűen elbűvölő. Nagyon jó a motorválaszték az aktív biztonsági berendezések listája is szép hosszú. A beltér nagysága csak kicsit változott a 156 óta.
Adott pont: 6
Pedro Figueruelo: Az egyetlen megnyerő autó a listában, sőt az összes jelölt között a legszebb. A beltér növekedett, a dízel motorok az egyik legjobb technológiát képviselik, de alacsonyabb fordulaton is gyengék, szóval én a benzineseket ajánlom. A 120 lovas motor egyszerűen alkalmatlan a belépő modellbe.
Adott pont: 4
Alberto Mallo: A legszebb kasztnival megáldott autó. Futóművének köszönhetően a legjobb eredményeket érte el a kezelhetőségi, futóműteszteken és még hátrányai sincsenek, nem úgy, mint a hátsókerék-meghajtású autóknál.
Adott pont: 8
Sergio Piccione: A stabilitás és kormányzás szempontjából kitűnő autó, nagyon nagy élmény vezetni. A dízel motorok is nagyon jó vételek, de kicsit elszomorító a lomhaságuk. Ez elsősorban a hosszú váltóáttételek miatt van. A beltér eléggé limitált, főleg hátul. A zajszűrés viszont első osztályú.
Adott pont: 5
Maria-Angeles Pujol (igen, jól olvassátok, hölgyről van szó): ha csak a dizájnon múlna, tuti nyerő lenne. De vannak bizonyos tényezők, amik miatt mégsem az. Annak ellenére, hogy a beltér növekedett, a hátsó tér még mindig nem túl nagy és a csomagtérről sem lehet túl sok jót mondani. Ezek az előző szériában is nagy hibák voltak. Nagyon jó a motorpaletta, a kezelhetőség pedig első osztályú.
Adott pont: 4
Svédország
Dag Hogsten: a BMW-vel együtt nagyon mutatós darabok az egyik legnépszerűbb szegmensben. Mindegyiknek ugynaz a hibája: egy olyan semmilyen autó, mint a Passat ugyanilyen teljesítményre képes, már ami a motorokat, biztonságot és kényelmet illeti.
Adott pont: 1
Lasse Holmström: Szép és nagyon jó vezetni, sportosabb, mint a 156, de hol vannak az innovatív megoldások???
Adott pont: 0
Marianne Sterner (szintén hölgy a pontozó): nem adott pontot a 159-nek.
Svájc
Urst Bartschi: szintén nem pontozta az Alfát
Michael Busset: meggyőző az a fejlődés, amit a 156 óta produkáltak. Sajnos azonban pár negatívum megmaradt, ilyen a kicsi csomagtartó és a nem kellő mértékű komfort. Ettől függetlenül egy nagyon kellemes autó, főleg a vezetése nagyon jó, de a nehéz súly miatt csorbult a sportosság.
Adott pont: 5
Törökország
Ufuk Sandik: A változás szele az Alfán belül. A minőségi változás mint az összeszerelésben, mint az anyagfelhasználásban kézzel fogható tény. De mégis a dizájnnal tűnik ki a többi döntős közül. Bemutatták, hogy a középkategriában lehetséges egyszerre elegáns és sportos autót készíteni. De természetesen a pozitívumok nem csak ezekre korlátozódnak. Az vezethetősége és a dinamikája legalább annyira jó, mint a formája. Soha nem akarod, hogy az útnak vége legyen. A 159-es élményeket kínál vezetőjének.
Adott pont: 6
A sok-sok pozitívum és a kevesebb kritika ellenére mégiscsak a harmadik lett a talján vas. A bírálatok igazságtartalmának megítélését az olvasókra bízzuk... lesz miről vitatkozni a 159 - egy új korszak? topicban!
Korábbi híreink a 159-esről:
159-es típusbemutató
Újabb infók a 159 SW-ről
Megérkezett a 159-es Magyarországra!
Év autója: a döntősök között a 159-es!
Korai öröm: 159-es teszt Luxemburgban
Beárazták a 159-est
Kezdődik a 159-es piaci bevezetése
Kapcsolódó fórum:
159 - egy új korszak?