ETCC - Tarquini nem lesz bajnok

2004-09-20  Teddy
Tarquini elvesztette a 2004-es Túraautó Bajnokságot. 21 pont hátránya van az élen álló Dirk Müllerrel szemben, versenyhétvége azonban már csak egy lesz Dubaiban, ahol maximum 20 pontot szerezhet.
Hírek >> 2004  

Első futam

A rajt előtt még minden nagyon szépen alakult, Farfus indulhatott az első helyről, Tarquini pedig a harmadikról. A rajtnál Prialux megelőzte Farfust, mögötte azonban nagyon éles harc alakult ki a pontszerző helyekért. Farfus után Tarquni, Dirk Müller, Thompson Diefenbacher volt a sorrend az első kanyarok után.

A második körben Giovanardi megelőzte Diefenbachert és feljött a hatodik helyre, majd következett a fekete leves az AutoDeltának. Tarquini autója a sebességváltó hibája miatt lelassult és füstöt eregetve a pálya szélén fejezte be a versenyt. Ritka eset, hogy az Alfák technikai okok miatt esnek ki a versenyből, idén ez volt talán az első ilyen. Ezzel elszálltak a bajnoki esélyek.

Thompsont  - akire jövőre is számít az Alfa - Difenbacher kóstolgatta, melynek az lett a vége, hogy a két rivális összeütközött, a Seatos pilóta pedig törött felfüggesztéssel állt ki a boxba.

Prialuxnak sikerült annyira elhúzni a többiektől, hogy biztonságban érezhette magát, nem úgy, mint Farfus, akit Dirk Müller gyötört. Thompsonnak továbbra sem hagytak egy nyugodt másodpercet sem, Gené, Coronel, Huisman és Rydell is az Ő helyére pályázott.

Jörg Müller megközelítette Giovanardit, ők ketten pedig a Dirk Müller-Farfus duót érték be, így szépen összetorlódott az élmezőny egy része. Giovanardi a belső íven kezdett előzni, meglökte D. Müllert, aki ugyan vissza tudott állni, de nagy hátrányt szedett össze. Az eset után a versenybírák boxon áthaladásos büntetést szabtak ki Giovanardira, aki azonban a küzdelem végéig nem állt ki.

A versenyt Prialux nyerte, második lett Farfus. A harmadik helyen Giovanardi ért célba, de mivel a kétszeres bajnok nem állt ki teljesíteni a büntetését, a bírák a 17. helyre sorolták. A harmadik helyet tehát Dirk Müller csípte el. A további eredmény: 4. Jörg Müller, 5. James Thompson, 6. Jordi Gené (Seat), 7. Rickard Rydell (Seat), 8. Tom Coronel (BMW).

Második futam

Sem Tarquini, sem Balzan, sem Bernhardt autóját nem tudták megjavítani a második futamra, így azt hárommal kevesebben kezdték meg. A fordított rajsorrend miatt Tom Coronel indult az élről, mellőle pedig Rydell.

A rajtnál mindenki simán jött el, Coronel azonban képtelen volt megtartani vezető helyét; egy kanyarban elfékezte magát és Rydellen kívül Jörg Müller és Thompson is elhúzott mellette.

Egy körrel később Farfus feljött a hatodik helyre, miután Prialux-lal való ütközése után a brit pilóta kiállásra kényszerült. A brazil ezek után Tom Coronelt is maga mögé utasítva, már az ötödik helyen állt.

A Müllerek eközben Thompson nyakába estek. Jörggel kétszer is sikerült összeütközniük, Thompson rutinjának köszönhetően azonban reménytelennek hitt helyzetekből rángatta vissza az autóját, így megőrizte pozícióját, nem úgy, mint Jörg, aki kiállt a balesetben megsérült autója miatt.

A nyolcadik körben ismét egy kisebb koccanás tanúi lehettünk, amit jelen esetben Giovanardi, Difenbacher és Garcia prezentált. Hármójuk közül csak Gio tudta tovább folytatni a küzdelmeket.

Thompsont a kilencedik körben csak megközelítette, a tizedikben pedig már megelőzte Coronel, ezzel feljött a negyedik helyre.

Mind a három Alfa nagyon viseletesen nézett ki a verseny végére; Giovanardi autóján több volt az Alfát összetartó ragasztószalag, mint a reklámmatrica, Farfus autójának orra és fara elég csálén állt, Thompson ajtai pedig már befelé nyíltak, de mindegyik befejezte a versenyt.

Rickard Rydell megszerezte a Seatnak az első futamgyőzelmét, joggal ünnepeltek tehát a Seátnál. A második helyen a BMW-s Dirk Müller, a harmadikon Augusto Frafus Jr., a negyediken Tom Coronel (BMW), az ötödiken James Thompson (Alfa Romeo), a hatodikon Jordi Gené (Seat), a hetediken Carl Rosenbald (BMW), a nyolcadikon Fabrizio Giovanardi (Alfa Romeo) végzett.

Nem sikerült tehát a címvédés az Alfának, a következő megmérettetésre, melyre Dubaiban kerül sor Október 8-án, már vesztesként fognak rajthoz állni. Bizonyítási lehetőség jövőre, a Túraautó Világbajnokságon lesz. Sok sikert!

Írta:
Tedi