A holland AutoEdizione információi szerint a 4 méter hosszú és nagyjából 1.7 méter széles, kétüléses roadster formatervéért a Centro Stile Alfa Romeo lesz a felelős, amelynek jelenlegi vezetője Marco Tencone. Ő az, aki az új Quattroporte, a Ghibli és a 4C formatervét is felügyelte. Ezzel a lépéssel egy hosszú tradíció is félbe szakad, mivel a nyitott tetejű Alfák formatervét hosszú idők óta a Pininfarina stúdió készítette.
Alfa Duettottanta a Pininfarinától
Az Autocar úgy tudja, hogy nem retro-modellt szeretnének faragni az új Spiderből, hanem új ötletek mentén alakítanák ki a formatervet. Néhány dolognak az Alfa és a Mazda MX-5 (Miata) típusaiban meg kell egyeznie, ilyen a hűtőrács elhelyezése, vagy az ablakkeret formája. Ezeket leszámítva viszont semmilyen hasonlóság nem lesz a két autó között.
Testvérek lesznek, ami nem feltétlenül baj, vezetési élményben világelső az MX-5
További lényeges különbség lesz a két autó között, hogy a Mazda szívó, az Alfa viszont turbós motorokat tesz a motortérbe. Elsősorban az 1.4 literes Fiat-motor többféle variációjára kell gondolni, és helyet kaphat a 4C-t is mozgató 1750 köbcentis motor is. Minden erőforrást elől hosszában építenek be, a világon mindenhol hatsebességes, automata váltóval szerelik, súlya nagyjából 1 tonna körül várható.