Festői autós útvonalak. Te melyiket választanád?

2015-05-04  Alfa Amore
A nyár közeledtével egyre nagyobb kedvünk van kimozdulni. A világ megszépül, kinyílik és tavasszal elindul bennünk valami mocorgás. Lehet, hogy így éreznek az autók is? Valószínűleg nem, de ha lenne lelkük, a következő útvonalaktól ők is gyorsan lázba jönnének.
Hírek >> 2015

Großglockner, Ausztria - "48 kilométer öröm"

A Großglockner-i magasút Ausztria legmagasabban található burkolt, közlekedésre is alkalmas hágója. Maga a hegy, 3798 méteres magasságával Ausztria legmagasabb csúcsa. Itt található a holdbéli szépségű Pasterze gleccser is, az örök jég birodalma. Úgy tartják, hogy a Großglockner több, mint hegy, egyenesen igéző, különleges személyisége van. Az erőt és méretet itt érezni lehet, megtestesíti a természet erejének nagyságát, ami mindenki számára lenyűgöző érzés.

Tekintve, hogy az útminőség minden elvárásnak megfelel - és, hogy Európa talán legszebb hegyi útjáról van szó -, az útszakasz fizetős. A napijegy autóra 34,5 €, de ez az a fajta kiadás, amit az ember soha nem bán meg, sőt…

A felvezető szerpentin hajtűkanyarokkal és lélegzetelállító panorámával ajándékozza meg az autózás és a látvány szerelmeseit.

A Hohe Tauern Nemzeti Parkon átvezető úton bárhol megpihenhetünk, a csúcson is rengeteg kiépített parkolóhelyet találunk. Testmozgásra is adódik lehetőség, ugyanis az egész hegyet behálózzák a különböző nehézségű gyalogos-, biciklis- és hegymászó-, illetve túraútvonalak. Az időzítéssel vigyázzunk, ugyanis az elmondottakból következik, hogy a nagy népszerűségnek örvendő helyszínen erős turistaforgalomra kell számítani. Főként a hajnali, nyitást követő órákban érdemes odalátogatni, amikor a tömegeknek még kisebb a kedve útnak indulni. Az út nyitva tartása a nemzeti parkéval egyezik, és májustól egészen novemberig látogatható. Bakancslistára vele!

Dúnántúl és Tiszántúl, Magyarország - Hazai pálya

Bár elsőre unalmasnak hangozhat, de néha a saját otthonunk is meglephet minket. Biztosan nem mentünk még végig minden hazai aszfaltcsíkon, pedig szép számmal találkozhatunk élményekkel kecsegtető szakaszokkal. Bátran kérdezzük meg motoros vagy kerékpáros ismerőseinket, akik járműveikkel valószínűleg már rég felfedezték a legjobb útvonalakat. Számos gyönyörű dombos vidéki táj, várrom és kilátó jutalmaz meg minket, ha felkeressük őket. Budapesttől nyugat felé haladva el kell felejteni az autópályát, hogy a kis utakon akár a Velencei-tó felé, keresztül a Nadapon eljussunk egy kis kerülővel Veszprémig, ahonnan több irányba indulhatunk tovább. Délre a káprázatos római úton Füredig juthatunk el, ahonnan rövid idő alatt végighaladva a Balaton szépséges északi partján megérkezzünk a leírhatatlan Badacsonyig. Programként utunkat rengeteg vár és borászat szegélyezi. Északra Bakonybél a kiemelendő kincs. Éjszaka az alacsony fényszennyezés miatt, a Tejútrendszer földöntúli látványával gyönyörködtet - nemrég egy ismeretterjesztő központ, a Csillagda is megépült.

Az ország északi, észak-keleti régiója, a Börzsöny és a Mátra vidéke szintén kiváló kiránduló hely, tele látványossággal, nemzeti parkokkal, kirándulóhelyekkel, világhírű borvidékkel, fürdőkkel és rengeteg programmal. A fenti néhány példa a teljesség igénye nélkül csak kedvcsinálóként szolgál. Nem szégyen néha egy kicsit hazabeszélni, legyünk büszkék arra amink van és fedezzük fel újra Magyarországot!

Rozvadov, Csehország - Nyugtató erdők, pazar atmoszféra

A festői Német és Cseh táj szépségét nem kell hosszasan ecsetelni, ezért, ha a Cseh-Német határ közelében autózunk- az óvatos és felelősségteljes sörkóstolás mellett - Rozvadovba falujába is látogassunk el. Amellett, hogy a híres Pilseni sör szülőhazájától mindössze 61 kilométerre van, nagyon hangulatos pihenőhely az autózóknak. Ennél is izgalmasabb lehet ez az Alfa Amore olvasói számára, ugyanis akik őszig hiányolnák a pókerasztalt, igazi csemegeként itt találják Európa legnagyobb pókertermével büszkélkedő kaszinót. A King’s Casninóban éjjel-nappal csörögnek a zsetonok és szeretettel várják különböző kártyajátékok kedvelőit. Prágától például csak 90 percet kell autózni. Ennek a ténynek és az itt rendezendő Pokerstars pókerbajnokságoknak köszönhetően, gyakran megtöbbszöröződik a helyszín lélekszáma, élettel töltve meg a környéket.

Rozvadovot és a környező vidéket gyönyörű erdőtakaró borítja, így a vadászat egyik mekkájának tekinthető. A település déli részén, a patinás Diana vadászkúria jelenti az egyik fő látványosságot. A vadászat istennőjéről elnevezett nemesi birtok az egyik legrégebbi és legértékesebb természetvédelmi rezervátum ékköve. Az első források 1742-ből számolnak be róla és a úri pihenő korábbi üvegházáról, illetve hatalmas már nem működő fafeldolgozó üzemről. Az autópályától északra és délre is - a kisebbrendű utakat választva - szép erdőkkel, dombokkal és síkságokkal találkozhatunk. Kicsi, de annál hangulatosabb, erdőkön átkígyózó egysávosokból, tavakból és folyókból itt igazán nincs hiány.

Románia, Transfagarasan - Drakula Gróf kedvence...

...lett volna, de akkor még nagyon drágán sem vásárolhatott volna olyan motorizált élményforrást útjaihoz, mint amilyet a Genfi autószalonon mutatott be az Alfa Romeo. Képzeljük el magunkat ezzel suhanva ezen az útvonalon.

A Transfagarasan mellett fölösleges érvelni. A híres BBC-s Top Gear sorozat műsorvezetője, egyenesen a világ legjobb útvonalának nevezte. Ellenállhatatlan, egyedülálló hegyek, völgyek és tavak kísérnek minket végig, ha ide látogatunk.
Számos leírás segíthet minket a tervezésben, így sokadikként útvonallal előállni fölösleges. Figyelemből viszont sosem elég - ezért soha nem elég hangsúlyozni -, legyünk mi is tisztában a leggyakoribb balesetet okozó tényezővel, a fékproblémával. Gyakoriak a korlát nélküli félelmetes szakaszok, több száz méteres szintkülönbségekkel. Fő a biztonság!

Horvát tengerpart - Csodálatos mediterrán naplementék

Végül pedig egy több órás autós élménnyel kecsegtető tengerparti útvonal. Bátran mondható, hogy a teljes Horvátországon keresztülfutó autópálya, egészen Rijekától, Spliten és Montenegrón keresztül Albániáig elképesztő szépségű mediterrán tájon vezet át. A hajnali órákban autózva, zavartalanul a forgalomtól, feltöltődve a naplementétől, át a hegyeken és a meg-megújuló környezeten, kihagyhatatlan élmény. Mindennek tetejébe az útvonal gyakorlatilag egész évben autózható, még télen is felhőmentes panorámában lehet részünk.

Az út északról az E65-ös úton kezdhető, később Starigrad után az A1-es autópályára váltva akár négy-öt óra alatt teljesíthető, de sokkal kényelmessebre is vehetjük a tempot. A tengerparti vidéki hangulatot az út során az aranyos Karlobag adja meg, ahol egy finom kávé elfogyasztása után továbbindulhatunk dél felé. Nemsokára elérjük a történelmi Trogir, utána a pezsgő Split városát, melyekkel szintén megéri megszakítani utunkat. A következő állomásunk a közeli túristaközpont, Makarska is lehet. A fölénk magasodó sziklafalaknál időzhetünk, amíg kedvünk tartja, de tovább robogva, szemünk előtt a betelhetetlen látvánnyal és hasunkban a finom ételekkel, nemsokára meg kell érkeznünk Dubrovnikba, Horvátország talán legszebb városába.

Ha végigcsináltuk idáig a programot, már biztosan kezdünk fáradni, de kitartás - a Kotor-i öbölig már muszáj elgurulnunk. Nem igazán létezik a szó, amivel a Montenegró-i kilátás leírható. A fenséges, utánozhatatlan öböl, természetesen szálláshelyül is szolgálhat. Eltévedni errefelé lehetetlen. Szállást mindig fogunk kapni, így akár tervezés nélkül, dinamikus időbeosztással is látogatható az egész útvonal. Minden autósnak kötelező!

Ne feledjük, a gondolkodás a tett halála, ezért ilyenkor kell jó előre bekarikázni egy szabad hétvégét kedvenc naptárunkban!

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Utazások Alfával

Az utolsó 3 hozzászólás:

ÁdidiGaga (il hempescattore)2023-08-10 12:28:57 // 3213
Caserta, Nápolyi-öböl előtt kicsivel...
(mint kiderült, az idő és a hely egyezés alapján kb. "Mészaros Lőrinc-emléktúra :-p)
Kazes☻2023-07-28 17:11:58 // 3212
Kazes☻2023-07-27 10:23:22 // 3211
Akkor ez elég biztos információ, első kézből. 😀