Az autós magazin értesülései szerint a Duettót a Mazdától eltérően az 1.8-as turbómotor hajtja majd, a 200-250 lóerő útra vitelében pedig egy hatsebességes manuális, vagy egy hétsebességes dupla kuplungos váltó működhet majd közre. Bár a Mazda MX-5-öse, és az Alfa Duettója a gyártók szerint más motort és váltót kap, az olaszok próbálják meggyőzni a japánokat, hogy a Fiat hétsebességes egységét is használják a Miatában.
A Car and Driver elképzelései a Duettóról
A padlólemezben használt nagyszilárdságú, könnyített acél elemeknek köszönhetően az önsúly valahol 1 tonna körül várható, és az alumínium futóműalkatrészek miatt csökkenő rugózatlan tömeg is sokat segíthet a vezethetőségen - írta a Car and Driver hozzátéve, hogy a formaterv megalkotásából az eredeti Duettót tervező Pininfarina műhely ezúttal kimarad.
A magazin emlékeztetett: a Mazda nem csak azért vállalta be a közös munkát az Alfával, mert stratégiai szövetséges híján nagyon magasak az előállítási költségeik, de a Mazda az egyetlen japán gyártó, akinek nincs Európában gyártósora. A Fiatnak viszont éppen kapacitásproblémái vannak, a mérséklődő eladások miatt gyárai kihasználatlanok, a Termini Imereseben lévő gyáruk bezárása után újabb telephely megszüntetése is felmerült már.