Múlt héten az alVolante belső informátorukra hivatkozva cáfolta az AutoEdizione korábbi értesülését, amely szerint hátsó- és összkerék-meghajtási rendszerrel kínálja majd az Alfa 2014-ben érkező új középkategóriás modelljét, a Giuliát. Ehhez képest most a cáfolat cáfolatával állt elő belső információira hivatkozva a La Reppublica olasz napilap. Azt írják, informátoruk egy olyan mérnök, aki az új modellen dolgozik.
Állításuk szerint már csak azért is hátsókerekes lesz a Giulia, mert Torinóban is tudják, hogy a fő konkurensnek kikiáltott Audival, Mercedesszel és főleg a BMW-vel csak így tudnak versenybe szállni nem csak Európában, de főleg Amerikában. És amit még biztosan tudnak - mondja az informátor -, hogy az Alfa Romeo több mint száz éves tapasztalatának legjavát bele kell pakolniuk a Giuliába, ha meg akarják menteni az Alfát. Nem véletlen, hogy a Maseratival közösen dolgoznak a motorokon és erőátviteli rendszeren.
Éppen ezért mindent igyekeznek bevetni, a korábbi hírekkel ellentétben ennek megfelelően most azt állítják, hogy hátsókerék-meghajtást, és KERS-rendszert is kap a modell amellett, hogy a hosszában elhelyezett benzin és dízel motorok széles skáláját kínálják majd; ez azt jelenti, hogy egyféle motort többféle teljesítményszinttel kínálnak, a VM Motori V6-os dízelében pedig kettő, vagy három turbó is dolgozhat.
Ha minden a terveknek megfelelően halad, akkor egy kupé verzió is készül a Giuliából.