Giulia TI a New York-i autószalonon

2016-03-24  Halesz
Visszatér a TI-jelölés, de egyelőre úgy tűnik, hogy csak Amerikában. A New York-i autószalonon mutatták be a Giulia TI változatát.
Hírek >> 2016  

A Genfi Autókiállításon március elején bemutatott három alapváltozat mellett egy még sportosabb modellt is bevezet az Alfa Romeo a Giuliából.

A New York-i autószalonon most bemutatott TI-kbe is a kétliteres, négyhengeres turbómotorok kerülnek, de 280 lóerővel. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt Giuliua Q4-es összekerék-hajtással is rendelhető lesz, így 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 240 km/óra.

Érdekesség, hogy újra látható a Q4-es jelzés ezen a modellen, pedig néhány hetes hír, hogy az Alfa a Q2-vel együtt átengedte azt az Audinak. Bár az eredeti Q4-es jelzéshez képest ezt kicsit áttervezték: a Q-betű jobb felső sarkába került a 4-es szám.

Információink szerint a TI jelölés csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, Európában ugynez a felszereltségi szint Super jelöléssel lesz kapható.

A TI változat az Alfa Romeo amerikai weboldalán már elérhető.

A genfi autószalonról jelentettük:

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Halesz
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Shadin2025-08-11 12:41:22 // 39885
A Degu egy közel tökéletes autó, valóban a 75 képzelt utódja lehetne. A 75 még Alfa tervezés, de már Fiat gyártás, ill. valahol pont akkor volt a Fiat uralom kezdete.
Semmiképpen nem azt akartam kihizni, hogy a GT az igazi olasz autó míg a Giulia nem, mert kb. semmi közük egymáshoz az emblémán kívül. Csak ugye én a 156 SW korszakban szocializálódtam ill. lettem fogékony az olasz autóiparra. Ezt nem tudom már kinőni.
A Degu töredékét sincs lehetőségem kiautózni, sem a forgalom nem engedi, sem a család és pláne nem a már őszülő homlokommal járó elpusztuló agilitás. Viszont a GT határait sokkal jobban ismerem minden negatívumával együtt. Sokkal kontrolláltabban "driftelek" vele szürke aszfaltos körforgóban, stb. A Degu túl drága és új és ép ahhoz, hogy rizikózzak vele bármit is és pláne hogy halvány lila gőzöm sincs hol van az autó határa, így ugye nehezebb is a határokat feszegetni, mert ahol azt elérem az bőven veszélyes is már.

Ami számomra beégett, hogy ez az autó nem nekünk, hanem az amerikai piacra lett fejlesztve, a rugózása, a hajtása a szerelhetősége(!) is mind NEM olasz, szerintem a mérnököket kizavarták az USA-ba, hogy ott tanuljanak NEM olasz szemléletű autótervezést :-)

Eddig amihez nyúltam az autón, az robosztus, kigondolt, logikus és szerelhető és ez nagyon nem olasz :-)

A lényeg, hogy nekem már egy jó sportató sokkal kevésbé szükséges, ill. funkcionális első számú autónak, mint egy kisbusz, vagy kombi stb. De több autó már nem fér el :-)
RomeoOne2025-08-11 12:13:25 // 39884
csak ne ragadjunk le ott, mi abba a korba születtünk alfásként, de az alfa attól még nem csak az

Sőt - bár a nálam történelem-kedvelőbbek ezt biztos jobban tudják - az egyik csúcspontja (az amúgy konstans) "ezek már nem igazi Alfák" szólamnak pont ez az időszak volt, amikor eltűntek a hátsó kerekesek... (Tényleg nem akarok hülyeséget írni, de ha jól emlékszem ez volt az az időszak, amikor átvette a Fiat).

De amúgy nem ezt nem tudtam kiolvasni a sorok közül, hogy mire gondol Shadin. Mert egyáltalán nem biztos, hogy a vezetési élményre (legalábbis a menetdinamikára). Rengeteg aspektusa van az "olaszság"nak.
SD2025-08-11 11:52:06 // 39883
Szóval az alfa feeling nem feltétlen az elsőkerekes agilis hülyegyerek autó:D
De baromi jó az biztos, csak ne ragadjunk le ott, mi abba a korba születtünk alfásként, de az alfa attól még nem csak az:)