Marchionne: egyelőre bizonytalan a folytatás

2017-03-07  Tedi
Egyelőre bizonytalan az Alfa Romeo közeljövőjével kapcsolatban Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles vezérigazgatója.
Hírek >> 2017  

A világ hatodik legnagyobb autógyártójának második embere Genfben sajtótájékoztatón azt mondta, nem tudja, hogy melyik modellt mutassák be a Stelvio után: a nagy SUV-t, vagy a Giulietta utódját.

Hangsúlyozta, egy a Stelvionál nagyobb és kisebb autóra is nagy szüksége lenne az Alfának, de két modellt egyszerre nem tudnak és nem is akarnak kifejleszteni. Hozzátette: ugyanolyan elkötelezettek a 2014-ben felállított célokhoz most, mint akkor, az Alfa Romeo pedig nagyon jó úton halad. Az autóiparban csak fekete pulcsis vezérként emlegetett Marchionne elégedetten nyilatkozott az eddigi eredményekről, szerinte a Giulia és a Stelvio is az elvárt szinten teljesít, de hogy ennek milyen kihatása lesz a jövőre nézve, az csak 2018-ban mutatkozik meg a pénzügyekben és a stratégiában egyaránt.

 

Arra a kérdésre, hogy a 2020-ban életbe lépő új emissziós normáknak az FCA hogyan akar megfelelni, Marchionne azt mondta, egy dolgot vetettek eddig el, a kisköbcentis dízelmotort, amelyet halottnak nevezett. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy a hibrid technológia egy 500-as méretű modellben nem fenntartható, ezért többféle technológiával kell megpróbálni az emissziós értékeket csökkenteni.

 

Az Opel GM általi eladásával kapcsolatban azt mondta, hogy ő nem így döntött volna, de a lépés nem teszi sem jobban, sem kevésbé kívánatossá számára a GM-et, mert nem akar az amerikai cégtől semmit. Ezzel kapcsolatban újra leszögezte: az FCA egyik vállalatát sem adják el sem a GM-nek, sem senkinek.

 
Reid Bigland (balra), az Alfa Romeo és Sergio Marchionne, az FCA vezérigazgatója. Rapport lenne? 

Olasz újságírói kérdésre válaszolva Marchionne kijelentette azt is, hogy a Lancia számára nincs menekvés, nem tudják megmenteni. Az FCA egyik fő problémája egyébként is az eladósodottság, amelytől igyekszik szabadulni, a Lancia felélesztése pedig eurómilliárdokba kerülne. Megjegyezte, hogy az elmúlt években egyetlen egy terméke nem volt a Lanciának, ami pénzt hozott volna, és nem született olyan terv, ami meggyőzte volna arról, hogy érdemes lenne belevágni.

 

A Lancia nagyon patinás márka remek múlttal, én magam is vettem egy Delta Integralét, de a Lancia csak a hírnevéből nem tud megélni, ennyi nem elég, hogy eladja saját magát - fogalmazott Sergio Marchionne.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
A jövő Alfái

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kócosw2017-09-20 15:11:30 // 22223
igy ahogy mondod, mondhat aki amit akar egy sw-t nem lehet egy SUV al kivaltani.
Eleve arban sem ugyanaz a kettö.
nem ertem.olyan gyönyörü sw lehetett volna belöle.
van 156 sw-m, volt 159 sw-m. Bar most egy offos ugymond suv van alattam de inkabb vennek sw-t megint a varialhatosaga vegett
Giuntini2017-09-20 13:24:42 // 22222
Igen, de nem 6 hengeres, én vezettem, nagyon bántó a hangja. Olyan, mint a négyhengeres BMW dízel. Most a KUL-on vezettem egy 170 lovas 2.0 159-est, annak a hangja normális, nem az az elviselhetetlenül kerregő. Tehát nem lehet azt mondani, hogy az én 5 hengereshez szokott fülem miatt van. A négyhengeres Giulia dízel lehet hogy fogyasztásban jó, de az a hang... És ezt nem csak én mondom egyedül.
pettinke2017-09-20 13:16:40 // 22221
ugyanabból a 2.2-ból kijön a 210 ló is a Veloceban vagy a Stelvioban :-)