Az utolsó tánc? - Giulietta 1,6 JTD TCT Super, Veloce

2016-10-27  Halesz
Komoly ráncfelvarrást kapott idén az Alfa Giulietta: az új logókon túl megváltozott scudettóval, újfajta légbeömlőkkel, és új beltéri anyagokkal próbálnak vevőt találni. Az 1,6-os dízel motorral szerelt változat nekünk hatalmas pozitívum volt.
Magazin >> AlfaTeszt  

Szöveg és fotók: Halesz

Teljes képgalériánk a Facebookon!

Hihetetlen, hogy ilyen gyorsan eltelt hat év. Mintha most lett volna: 2010 tavaszán hatalmas lelkesedéssel vártuk a 147-es Alfa utódját, hogy végre kipróbálhassuk az autót, amitől akkor hatalmas csodát várt az Alfa Romeo. Először márciusban, a Genfi Autószalonon láthattuk élőben,  Magyarországon pedig májusban, AlfaCityben volt a premierje.

Azóta bebizonyosodott, hogy nem a Giulietta mentette meg az Alfa Romeót. Az Alfa 159-es 2011-es megszűnésével még komolyabb szerep hárult rá, ő maradt a legnagyobb méretű Alfa Romeo, egészen öt éven keresztül. Ezzel ugyan nehezen birkózott meg, kénytelen volt a paletta meghatározó modelljeként bizonyítani, főleg amikor évekig mindössze hárman voltak, a Mito-val és a sokak számára elérhetetlen, rétegmodellel, a 4C-vel együtt.

Az azóta már ugyancsak megszűnt Fiat Bravo műszaki alapjaira épülő Giulietta 2016-os változatában ülve nem érezzük, hogy elszállt volna ez a hat év. Mai szemmel is üdítően vagány formaterv a Giuliettáé, főleg az idei változtatásokkal.

Nézzük sorban, miket változtattak az eredeti formatervhez képest:

- Apróság, de a Giulietta (és persze a MiTo, valamint a 4C is) megkapta az új Alfa Romeo emblémát.
- Az autó fenekén a Giuliáról megismert kalligráfiával szerepel a típusjelzés. Ez középről kikerült az autó jobb hátsó lámpája alá.
- A scudetto rácsozata teljesen megújult, a rács mintája itt is ugyanaz, mint a Giulia elején.
- A lökhárító aljának közepe nem színre fújt és kapott egy látványos piros csíkot (Veloce-csomag).
- A hátsó lökhárító designja is változott, itt is visszaköszön a piros csík (Veloce-csomag).
- A beltérben új anyagok rendelhetők, köztük a MiToból ismert puha, karbonmintás műanyag.

A LED-es menetfények kellően morcossá teszik, a Veloce-csomag a karbon fényszóróbetétjeivel, fényes fekete hűtőrácsaival, tükörházaival és kilincseivel pedig nagyon látványos verziót eredményez.

Beülve a már ismert környezet fogad, tesztautónkban a karbonmintás, puha műanyag uralkodik a műszerfalon és az ajtókon. Jó ez az anyag, de szeretnénk látni, hogy 8-10 év múlva, hogyan kopik…

A Giulietta műszerfala egyébként nem változott másban a ráncfelvarrás óta, azóta sem értjük, hogy a 8C-re hajazó kis billenő kapcsolókat miért kellett elhagyni, azok voltak a legstílusosabb részei a beltérnek. Ha ezen túl tudunk lendülni, akkor egy teljesen letisztult, kényelmes, funkcionális műszerfalnak örülhetünk – viszont kevés alfás jellegzetességgel. 

Ami viszont tényleg nagyon jó, az a kormány: alul csapott, kellemes tapintású a bőrborítás, a hüvelykujjaknak kialakított betéttel. Középen pedig ott díszeleg az új Alfa Romeo logó fekete-ezüst változata. Vagányak a kormány mögött lévő pici váltófülek (60 ezer forintos extra) is, bár méretre lehetnének nagyobbak.

A Veloce csomagban található fekete szövet/alcantara kombinációjú ülések sportos formájúak, a piros varrással látványosak, oldaltartásuk pedig pont megfelelő.  Anyaguk a legjobb választás – feltéve, ha nem szeretnénk inkább bőrt.

A legnagyobb királyság viszont ebben a Giuliettában a 120 lóerős dízelmotor, ami ebbe az autóba egy TCT-váltóval párosítva került. A motor meglepően halk, a kormánynál ülve többször elbizonytalanodtunk, hogy biztosan nem egy benzines autóban ülünk-e… és tényleg nem a fülünk volt rossz! Eleve nincs az a kelletlen, kattogós, kávédaráló hangja, ráadásul nagy jól leszigetelték, pörgetve is teljesen kellemes a hangja – már-már kezdtük újra megszeretni a dízelt… Persze csak 4.500-ig lehet pörgetni, szóval hamar kiderül a turpisság. Ha lenne ilyen díj, a legszebb hangú négyhengeres dízelmotor aranyérme tuti, hogy az Alfáé lenne.

A hatsebességes TCT-váltót régóta szeretjük, a DNA-kapcsoló Dynamic állásában nagyon lendületeset autózhatunk vele, és itt jön a másik érzéki csalódás: a 120 lóerő sokkal többnek tűnik. Ugyanis a gyorsulása nem egy eget rengető, 10,2 mp alatt van százon, de a 320 Nm-es nyomaték valahogy elhiteti velünk, hogy gyorsak vagyunk. Nem is a lámpától-lámpáig gyorsulás ennek a Giuliettának a terepe, hanem inkább az országúti előzések, padlógáz, a TCT pedig teszi a dolgát, visszavált, és meglódítja az autót. Normál állásban, ha egy picit nem figyelünk oda, észre sem vesszük, hogy váltott az automata. Városban zseniális, a napi rohangálásban ez kell, biztos, hogy automatával választanánk. Sokan biztosan megvetnek majd ezért: egy cseppet sem vagyunk kíváncsiak arra, hogy milyen lehet ez a motor kézi váltóval.

A gyári adatként megadott 5 literes városi, és a 3,9-es vegyes fogyasztást ne higgyük el, mi 6,5-ös átlaggal zártuk a tesztet, amiben volt város, országút és egy kevés autópálya is.  De biztosak vagyunk benne, hogy ezt 6 liter alá is be lehet vinni.

A Giulietta 2016-ban sok dologban kicsit már idejétmúlt, a modellfrissítésnél örültünk volna már egy start/stop gombnak. Főleg az automata váltó mellé jobban illene egy kulcsnélküli indítás. A két fő műszeregység között lévő monokróm kijelző is nagyon retró mai szemmel nézve, kiváltképp úgy, hogy a műszerfal közepén egy 6,5 colos, érintőképernyős UConnect-rendszer van.

 

Ezektől eltekintve a Giulietta ezzel a Veloce csomaggal nagyon jó választás, pont annyira teszi látványosabbá az autó külsejét, hogy az alfások irigykedve nézzék: mi már a faceliftes verzióban ülünk, a többi autós meg úgyis szájtátva nézi majd vadonatújnak az egyébként több mint hatéves formatervet. Ami picit eltántoríthat, az az ára: az 1,6-os dízel motorral 7,2 milliótol indul a Giulietta, de a Veloce-csomagos, TCT-váltós tesztautónk ára már 8,1 millió forint körül van.

A Giuliettának az Alfa Romeo jelenlegi tervei szerint 2018-ig kellene kihúznia, akkor kap majd utódot, amely már hátsókerék-meghajtásos lesz, mint a Giulia.

Teljes képgalériánk a Facebookon!

Írta:
Halesz
Kapcsolódó topic:
Giulietta

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kn[.]xX2017-11-20 10:45:06 // 9305
Amennyiben a fűtés vagy az ablaktörlő be van kapcsolva nem működik a start stop? Az ablaktörlő ritkán megy, a fűtés sűrűbben, de tuti volt olyan, mint pl ma is, h nem működött egyik sem, mégse ment a start stop. A fűtésnél a belső keringetés be van kapcsolva mindig, akkor azt is kapcsoljam ki? bal oldali tekerő alján lévő gomb.

FL előtti 2011-es az autó. Varta start stopos aksit vettem bele, pár hete. Azt hittem ez megoldja, de nem így lett.

Az autó indításánál a connected-et nem szoktam figyelni, de 1-2km után kiírja h disconnected és a kapcsolóján a sárga led is világít onnantól. Addig nem világít semmi.

Mellékelek egy képet, hogy a műszerfalon milyen ikon jelenik meg.



A biztosítékot megnézem majd, de így hogy azért "érzékeli", csak nem működik, talán annak baja nincsen.

Azt olvastam, meg hallottam, hogy sok feltételnek kell megfelelni, hogy működjön, de hogy majdnem két hónap alatt egyszer sem, az már gyanús:) :\
hanGERY2017-11-20 09:55:46 // 9304
Szia,

Fűtés/ablaktörlő lekapcsolva, motor bemelegedve. Ezek megvoltak?
Facelift előtti vagy utáni a kocsid? Amikor be/kikapcsolod kiírja, hogy Start-Stop (dis)connected?
Varta AMG akksi van benne? Azokat ajánlják hozzá a külföldi forumokon.
Esetleg még érdemes megnézni, hogy min. 14 voltot tol-e az akksid (ezt egy OBD2-es bluetoothos kütyüvel is ki tudod akár mérni).
Esetleg a motortérben nézd meg a F87 (5amp) biztosítékot, hogy nem-e ment ki.
Kn[.]xX2017-11-20 09:29:45 // 9303
Van itt olyan akinek már működött a Start-Stop?:) Biztosan. De gondolom olyan is, akinek nem nagyon.. hogyan lehetne működésre bírni? (új start-stopos aksit vettem bele)