Mutasd

>> Egyéb2019-07-28

Ma elvitték az autót.

 
>> Szerviz2019-07-01

Egy ideje fáj a hátam, különösen a kuplung nyomó mozdulatra. Úgy gondoltam, hogy egy kuplungcserével sok vesztenivaló nincsen, hátha kicsit jobb lesz a hátamnak. Azért sem ártott, mert mióta nálam van az autó nem volt a kuplung cserélve.


Ezen kívül a légtömegmérő is lecserélődött egy eredeti bosch-ra.

 
>> Autóápolás2019-05-09

A küszöbök illesztési csíkjain megkopott már a festék, ezek közül 3-on csak a a cink látszott ki, rozsda nem volt. A negyediken már volt egy kis rozsda is. Ezeket megcsináltattam egy fényezővel, így szebb és remélhetőleg rozsdamenetes marad az autó.
A képen a bal hátsó illesztés csiszolását kezdték meg, amikor kirakták kicsit az útra a műhely csereberénél.

 
>> Szerviz2019-03-11

Az idő és a kilométerek megették már a fékeket, vállasak voltak a tárcsák is, továbbá csikorgásra is hajlamos volt. Ezért 4 új tárcsát és hozzá betéteket is kapott az autó.

Ezenkívül két első felső és egy jobb alsó lengőkar is cserére érett és a jobb oldali féltengely gumiharang megrepedt (már "nedves" volt a redő). Ezeket is kicseréltük, ha már úgyis fel volt emelve.

 
>> Autóápolás2018-10-01

Már elég idő eltelt, hogy visszavigyem a kocsit az alvázvédelem felülvizsgálatára. Kapott alapos alvázmosást, ellenőrzést. Itt-ott kellett csak a leverődésnél pótolni a réteget. Így továbbra is nyugodt lehetek az alvázi rozsda felől.

 
>> Szerviz2017-04-04

Kicsit régebbi a dolog, de most érett meg egy írásra. Képek sajnos most sem készültek...

Tehát, már vétel után nem sokkal feltűnt az olajfogyás. Később az eredmény olyan 1000km-enként 8 deci- 1 liter körüli étvágy lett, ami nem nagyon változott a használat függvényében. Éppen azon a határon van talán, ahol elgondolkodik az ember a javításon - egyébként is úgy hallottam-olvastam, hogy a facelift-es, jobb euro besorolású motorok jobban hajlamosak az olajfogyasztásra. Végül azért zavart annyira a dolog, hogy nekiugorjunk.

A motor szerencsére jó állapotban volt, nem ért semmi váratlan meglepetés, a gyári hónolás is még látszik. Kapott új gyűrűszettet. Ha már le volt véve, akkor a hengerfejet is felújíttattuk: síkolás, új szelepszárszimmering, szelepvezető, teljes tisztítás, szelepek becsiszolva (egyik sem volt meghajolva vagy megégve szerencsére). A régi hajtókarcsapágyak még nem voltak kopottak, egyik-másiknál volt a szélén egy kis elszíneződés, de a gyári réteg nem tűnt el még sehol róla. Lemértünk mindent. Semmi rendellenes kopás nincs sehol. Azért kicseréltük a hajtókarcsapágyat is, biztos ami biztos. Ezeken kívül a kötelező dolgok is mind cserélve lettek, pl. hengerfejtömítés, szívó-, kipufogósor tömítés, stb. Igyekeztünk mindenből jó minőségű alkatrészt használni (Goetze, Elring, Glyco stb.).

Az elmúlt év tapasztalata alapján megérte a művelet: ha akarnám menne rátöltés nélkül a 10000km csereperiódus. Végül töltöttem rá kb. fél litert a ciklus közben, így nem ment fél töltés alá a nívó. Plusz egy tapasztalat: óriási szerencséje a motornak, hogy az előző tulaj (bár eladásnál nem említette, csak utána ...) tudott az olajfogyasztásról és oda is figyelt a dologra.

 
>> Egyéb2016-08-04

Ez az első blogbejegyzésem, amihez képet is csináltam. Először nem gondoltam rá, hogy blogot fogok írni, aztán mégis így alakult, a régi dolgokhoz már nem lesznek képek. Ezek után megpróbálok több képet is készíteni a bejegyzésekhez. Kezjdük is a sort.

Tehát az előző bejegyzésben írtam, hogy - nálam legalábbis - a facelift előtti és utáni kárpitok teljesen másak.
Csináltam néhány fényképet a kiszerelt kárpitról. Már összevágtam, de azért a lényegi részekről csináltam néhány képet. A bent lévő facelift előttiről nem csináltam akkor, épp elég volt berakni egyedül, ezért meg nem bontom már ki :).

Az első képen a hátsó lábtér belső oldaláról csináltam egy képet, némi koszon kívűl nem látszik rajta semmi, kopás sem. A második képen ugyanezen részét alulról fényképeztem, persze a ráragasztott filcet már leszedtem. Látszik, hogy "száliranyban" hasad, pedig ezen a részen nem nagyon utazott senki. A harmadik képen a vezető oldali üléshez közel eső, majdnem az ülés alatti részről csináltam képet, csak alulról. Ezen látszik, mennyire használhatatlan állapotban volt a kárpit. Érdekes, de felülről közel sem látszott ilyen vészesnek, kicsit kopott, de a szövet nem volt így elválva. Persze kivételnél látszott már, hogy jó dötnés volt nekiugrani.

Az utolsó néhány képen meghajlítottam egy-egy darabot a facelift-es és a facelift előtti kárpitból (ezeken a képeken egyetlen hajlítást csináltam). Látszik, hogy az új kárpit rideg, hajlításra, kivilágosul reped. 3-4 behajlítás-kihajlítás után teljesen elszakad. A facelift előtti kárpitot nem hatja meg a hajlítás, nem színeződik el, nem indul hasadásnak. Kézzel nem tudom elszakítani, akárhogy hajtom, gyűröm.

A tapintásról sajnos nem tudok képet csinálni. A régi kárpit sokkal dúsabb és puhább belső réteggel rendelkezik, az új olyan durva pokróc és vékony a szőrös rétege.

Ezek alapján gondolom, hogy megérte kicserélni egy régebbi, de hibátlan kárpitra az újabb, de úgy látszik silány meglévőt.

 
>> Szerviz2016-06-22

A padlókárpit nem volt a helyzet magaslatán az autóban és ez kezdett egyre inkább zavarni.
A vezető és utas oldalon is kikopott-szakadt volt. A pedálok alatt érdekes módon nem is igazán, hanem inkább a pedál alatti gumis rész és az ülés között. Így nem igazán tölti be a párazáró, vízzáró szerepét sem. Nyugtalanított az is, hogy ha az előző tulaj nem vigyázott rá, akkor juthatott alá víz bőven.
Ismét egy olyan dolog, amit nem értettem, mert a teljes belső tér ápolt és megvigyázott.

Tehát jött az elhatározás, hogy cserélem az egészet. Szereztem egy bontott, teljesen szakadás és kopás mentes darabot. Facelift előtti (ennek lesz még szerepe), sötétszürke - ez tetszett. Vettem még hozzá a kárpit alatti gyári hangszigetelő "bitumenes szivacsból". Nem tudom ezt hogy hívják igaziból, de gyanítottam, hogy a szakadás alatt ez sem lesz túl jó állapotban.Továbbá beszereztém még kárpitleszedő készletet. E-bay-ről is lehet rendelni, így sokkal olcsóbb, mint itthoni boltokból. A minőségére nincs panaszom, alaposan kínoztam őket és nem törtek, nem hajoltak meg. Utolsó előkészületként megnéztem egy padlókárpit bontást is, hogy ne itthon lássam először a dolgokat.

Az egyik délután aztán vettem egy mély levegőt és nekiugrottam a dolognak. Gyakorlatilag a műszerfalon és az ajtókon kívűl nem sok dolog marad a helyén... Sokat segített, hogy alaposan felkészültem, de így is több mint 6 órát szenvedtem a dologgal. A vezető oldali kárpit alatti hangszigetelés bitumenes része kiszáradt és megrepedezett, ezért ezt kicseréltem a bontttal. Más sérülés nem látszik a kárpit alatt, ennyi szerencse van a dologban. Ha már így szépen ki volt fordítva a kocsi, akkor átnéztem. Rozsdafoltot nem láttam sehol rajta, ázásnak nyoma sincs. Volt még a dinitrolos üregvédőmből, ezért fújtam belőle azokra a helyekre, ahova nem férhettek hozzá a műhelyben az alvázvédelemnél. További meglepetés, hogy a Bose-os kábelkorbács full extrás, tehát megvan az ülésfűtés, memóriás ülés kábele. Van hely a cd-tárnak és a kihangosítónak is. Elég jól hangszigetelt egyébként az autó, ajtóknál nem tudom mi a helyzet, de itt lenn minden be van vetve: bitumenes tömegnöelés és üregek habbal kifújása rezonancia csillapításra, bitumenes filcen filc és azon a padlókárpit, ha nem esik össze, ez több mint 5 cm.
Miután végeztem a belső üregeléssel, jött a másik kárpit beszerelése. Ez már kicsit gyorsabban ment. Nagyon hasznos a kárpit leszedő készlet, így sikerült véghezvinni a műveletet egyetlen patent, vagy műanyag elem eltörése nélkül!

Az eredmény : tökéletes illeszkedés és további (ezúttal már kellemes) meglepetés. A facelift előtti kárpit sokkal minőségibbnek tűnik. Egyszerre lágyabb, vastagabb, és erősebb a "szőrös rész" hordozórétege. A kárpit felülete pedig "süppedősebb", sokkal dúsabb és puhábbak a "szőrök". A facelift utáni kárpit rendkívűl merev, könnyen törik, hasad. Ezért, már értem hogyan lehetett ilyen gatya állapotban bizonyos pontokon, máshol meg hibátlan. Ahol a felszín hibátlan, ott is alul látszik, hogy hasad alatta a hordozó réteg, még a középső résznél is, ahol láb és semmi egyéb soha nem érte.

Összességében nekem megérte, jobb minőségű és hibátlan kárpit :)

 
>> Egyéb2016-03-01

A tél során több apróság is történt:
Eltörött a kuplung másodlagos rugója, aminek az egyetlen szerepe, hogy a tempomat kapcsolóhoz mindig hozzáréjen a pedál, ha nem nyomjuk. Működik minden e nélkül is egyőlre, a munkahenger is visszanyomja eléggé.
Eltörött a bal első belső kilincs rugója, így nem mindig áll vissza magától szépen nyitás után.A zár működését nem befolyásolja de mégis bosszantó.
Valami elkezdett zörögni a belső visszapillantóban és nem lehet állítani a kis bütykével a sötétített részre.

Elmentem a bontóba, ezeket mind beszereztem a ködlámpával együtt. Egyik se nagy dolog, de a sok kicsi sokra megy, ronjták az összképet. Szeretném, hogy minden rendben legyen. Majd szép sorjában, ahogy időm engedi mindet javítom.

 
>> Autóápolás2015-11-01

Sok olvasgatás után a választásom a Dinitrol-al dolgozó Rusztika bt-re esett. Szerintem ez egy jó hely a hazai lehetőségek között. Rendkívűl alaposak, precízek. A műhely rendezett, látszik a felkészültség. Ez meg is látszik a várakozási időn. gondoltam nyár végén bejelentem és még a tél előtti kényelmesen kész lesz. Most került sorra.... Majdnem nem lett meg. Télen fűtik a műhely termeket, külön plusz pont, így ilyenkor sem dermed az anyag felvitelnél és alaposan ki is szárad mosás után az alváz.
Tényleg leszedték a takaró elemeket alul, kerékjáratí íveknél, minden lényeges helyen. Mosás, csiszolás, minden megvolt. Jó munkához idő kell, nekem négy napig kellett várni rá. Azt mondták ezt rendesen nem is lehet sokkal kevesebb idő alatt megcsinálni és igazuk van. Ez egyébként jó előzetes szűrő is, aki egy nap alatt vállalja ott nem lehet ezt rendesen elkészíteni.
Az alváz és kényes pontjaihoz, védelemmel kapcsolatos dolgokban jó indulási alap volt GTPeti blogja. Elolvastam a sokszor beidézett újságcikket is, ahol sófürdőben tesztelték évekig a különböző anyagokat. Az első helyezett tényleg méreg drága. Az MS zsír jól jött ki, de nincs aki beszerezze nekem, nincs aki felfújja. A cikket megnézve a dinitrol-os dolgok nem jöttek ki olyan rosszul. Ha majd ázik öt évet sós vízben az autóm és lesz rajta egy kis felületi pörsenés akkor újra fújjuk. Több blogot, észrevételt, cikkeket is átnéztem az interneten és a választot műhelyről nem olvastam rosszat. Ráadásul nem is sokkal drágább, mint akárhol, ahol nem 1 napos munkát ígérnek.
Vettem külön egy doboz dinitrol üregvédőt még és körbefújtam a szélvédő felső ívét is, ugyanis szélvédőcserénél könnyen megsérülhetett a festés. Mivel a 156-osok teteje nem galvanizált, ezért nem árt az óvatosság.


Összességében elégedett vagyok az eredménnyel. Alaposnak tűnik.
Télen különösen szédítő élmény egy frissen üreg kezelt autót vezetni :) Szerencsére hamar kipárolgott az oldószer nagy része.