Mutasd

>> Szerviz2017-04-04

Kicsit régebbi a dolog, de most érett meg egy írásra. Képek sajnos most sem készültek...

Tehát, már vétel után nem sokkal feltűnt az olajfogyás. Később az eredmény olyan 1000km-enként 8 deci- 1 liter körüli étvágy lett, ami nem nagyon változott a használat függvényében. Éppen azon a határon van talán, ahol elgondolkodik az ember a javításon - egyébként is úgy hallottam-olvastam, hogy a facelift-es, jobb euro besorolású motorok jobban hajlamosak az olajfogyasztásra. Végül azért zavart annyira a dolog, hogy nekiugorjunk.

A motor szerencsére jó állapotban volt, nem ért semmi váratlan meglepetés, a gyári hónolás is még látszik. Kapott új gyűrűszettet. Ha már le volt véve, akkor a hengerfejet is felújíttattuk: síkolás, új szelepszárszimmering, szelepvezető, teljes tisztítás, szelepek becsiszolva (egyik sem volt meghajolva vagy megégve szerencsére). A régi hajtókarcsapágyak még nem voltak kopottak, egyik-másiknál volt a szélén egy kis elszíneződés, de a gyári réteg nem tűnt el még sehol róla. Lemértünk mindent. Semmi rendellenes kopás nincs sehol. Azért kicseréltük a hajtókarcsapágyat is, biztos ami biztos. Ezeken kívül a kötelező dolgok is mind cserélve lettek, pl. hengerfejtömítés, szívó-, kipufogósor tömítés, stb. Igyekeztünk mindenből jó minőségű alkatrészt használni (Goetze, Elring, Glyco stb.).

Az elmúlt év tapasztalata alapján megérte a művelet: ha akarnám menne rátöltés nélkül a 10000km csereperiódus. Végül töltöttem rá kb. fél litert a ciklus közben, így nem ment fél töltés alá a nívó. Plusz egy tapasztalat: óriási szerencséje a motornak, hogy az előző tulaj (bár eladásnál nem említette, csak utána ...) tudott az olajfogyasztásról és oda is figyelt a dologra.