Mutasd

>> Szerviz2018-06-23

Március 15-én az M3-mason Mezőkövesd magasságában (nem én vezettem, nem voltam ott) a barátunk elmondása szerint elment az erő az autóból, majd egy benzinkúton félre állva már csak nehezen indult be, és irdatlan csörömpölés kíséretében kiírta a hibakódot az aszfaltra, az összes olaj elfolyt... Tréler Zé-hez.

A trélerről levéve annyit láttunk, hogy a karter hosszában végig van repedve. Sajnos mivel váratlan vendégek voltunk, az autó két hétig állt.

Március 31-én lett szétszedve. A hármas hajtókar csapágy megégve, a hajtókar keresztbe tört, hosszában megrepedt, a dugattyú kb. 5 forintos méretű darabokra tört és szétverte a hengerfalat is: Motorcsere.

A megfelelő donor beszerzése azonban nem volt egyszerű feladat. Zé is keresgélt, ígértek neki egy blokkot, ami nagy nehezen május elején odakerült, de valami probléma volt vele. Mi is keresgéltünk a különböző apróhirdetések között, de nem találtunk megfelelőt. Végül május közepén meglett a megfelelő donor blokk! 13-án úgy volt, hogy el tudjuk hozni, de sajnos kiderült, hogy a szelepvezetők is repedtek, cserélni kell. Május 18--án volt a következő időpont, este mi indíthattuk először az új szívvel az autót. Szép, egyenletesen járt, kipufogó nélkül még kicsit hangosan. Összeszerelték a maradékot, majd újra beindítottuk... és néhány perc után elment a kompresszió a 3. hengerben. Feltételeztük, hogy még van olyan szelep, ami nem zár rendesen bemelegedés után. Hengerfej újra le..

További egy hét telt el, mire sikerült megoldani a problémát, és el is hoztuk az autót, egy tökéletes, bejáratós motorral :)

1000 km-nél olajcsere.