- főkép
>> EgyébAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2015-01-24

Sok patentot be lehet szerezni a patent centrumnál, és gyorsan postázzák. Annyit érdemes megtenni, hogy a rendelés feladás előtt érdeklődni, hogy az adott patentból tényleg van-e, mert nekem nem jelezét először így az kimaradt a poatázásból, és emiatt a helyettesítő patentokat külön csomaggal kellette rendelnem, amire megint rájött a postktg.
Lehet gyári cikkszám alapján is keresni és találni patentokat.
155 utastéri kábel gyorskötözők 15-005
155 küszöbborítás rögzítő szőrős patentok 23-001
155 küszöbborítás csavarjainak furat patentok 08-044

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-07-12

Végre elhatároztam magam, hogy teszek egy próbát az immo kikötésére, ami az utóbbi időben elég gyakran okozott problémát, mivel vmi kontakthiba miatt nem akart kioldani. Kis gondolkodás és kábelkövetés után végül nem is volt bonyolult, sikerült kikötnünk. :)

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-04-05

A jobb hátsó sárvédőnél is hagytak utómunkának valót a szakik, de mondjuk ott árnyaltabb a helyzet. Amikor elvittem hozzájuk, akkor mutattam, hogy az ajtó által takart élnél belül levált a védőréteg és rozsdás, ezért kezeljék le. Meg is tették, de ugyanolyan minőségben, mint a bal oldalt. Igaz, felcsiszolás után látszott csak, hogy itt nagyobb a baj, mivel itt két lemez van egymáson és a belső belülről rohad, ezt ki kell vágni és cserélni kell. Ezt nyilván nem oldja meg a felületi kezelés, amit csináltak, csak azt nem értem, hogy miért nem lehetett szólni, hogy figyu, az ott nagyon oda van... No, mindegy..
Találtam a környéken még pár helyet, ami aggasztó (ez nem a szakik hibája) és, amire sajnos ez a kezelés nem fog tudni tartós megoldást nyújtani, de legalább láttam mi a helyzet és, hogy ezen a részen mekkora a probléma, amit orvosolni kell.
A bal oldal pedig megkapta a 2. réteg alvázvédőt.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-03-29

Feltűnt a bal hátsó kerékdobon, ahol novemberben karosszériázás történt, hogy néhány apró barna folt képződött. Először gondoltam és bíztam benne, hogy csak valami barna kosz rakódott oda, de természetesen nem az volt.
Hát.. nem tudom mit mondjak, tényleg nincs új a nap alatt. A behegesztett fémlemezt természetesen semmivel nem kezelték le mielőtt a védőréteget felvitték, aminek köszönhetően főként a varrat elkezdett korrodálni. Nem értem, komolyan,. Meddig tart letisztítani és pl. cinkromátossal (vagy akámri más ennek megfelelő alapozóval) lekenni? Tudom, hogy ha lekezeli, akkor is csak töredéke lesz az élettartama a gyári, eredeti megoldásnak, de miért jó, hogy 4 hónap után a javított területen átüt a rozsda? Gondolja, hogy majd visszaviszem megcsináltalni? Meg a tököm... Max hegesztésre. De a kezelést, azt tuti, hogy többet nem bízom karosszériásra. Bár már beszerződött egy CO hegesztő, egyenes csiszoló valamint van kompresszor is, amivel az alvázvédőt fel lehet vinni, szóval a jövőben inkább rászánjuk otthon az időt és normálisan megcsináljuk magunknak, akármelyik családbeli autót, mert ez így csak pénzkidobás, rajtam ne gazdagodjonak a kóklerek.
Leszedtem a védőréteget, letisztítottam a felületet (csiszoló, CR majd nitro), majd kapott cinkromátos alapozót, majd kompresszorral felhordtam az alvázvédőt (kap majd még egy réteget).
S a helyzet ugyanez a másik oldalon a kerékdobban... és gondolom, hogy a sárvédő javított része is ilyen, szóval lesz még nagyobb utómunka, de abban azért bízom, hogy a fényezett részeket lealapozták...

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-11-24

Miután kiderült milyen ramaty állapotban van a jobb hátsó traktus, gondoltam, körül kellene még nézni a hátsó részen. Találtam is még pár javítani valót. :) Úgy gondoltam nem kellene tovább halogatni a dolgot, ezért elvittem karosszériáztatni.
Csináltak üregvédelmet is a hátsó részen. Az eredmény tetszik, remélem tartós is lesz. :)
Következő lépés tavasszal az alváz kezelés ill. utastér padlórész átnézése és javítása, ha kell.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-10-26

Elég régen cseréltem már.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-10-25

Kicsit több, mint fél éve jelent meg a pörsenés a jobb hátsó sárvédőn. Kis idő múlva a balon is. Már halogattam egy ideje, hogy megnézzem mennyire rossz a helyzet. Nem számítottam csodára, nem is volt.
Mindkét részt 4 éve kezeltem le. Érdemes összehasonlítani a képeket. Az 1. kép a bal hátsó, a többi a jobb hátsó sárvédőnél látható.
Meg is nézettem karosszériással. Elvállalják, remélhetőleg 1-2 héten belül neki tudnak kezdeni.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-10-13

Ilyen sem fordult még elő velem. Az olajcserét nem az eltelt kilométerek indokolták, hanem az eltelt idő. :) Kb. 9000 volt az olajban, de már egy éves volt, ezért cseréltem.
Selenia 20K for Alfa.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-08-28

Nosztalgikus érzés fogott el, miközben cseréltem, mert ez volt az első sajátkezű szervízem az autón, aminek már 7 éve. :)
A saruk már akkor is viseltesek voltak, mostmár cseréltem azért az előtét ellenállást valamint a megkeményedett csatlakozó kábeleket lecsaptam és az ehhez való, műanyag biztosítós sarukkal ellátott kábeleket forrasztottam vissza a helyükre. Valamint pótoltam a viseltes és hiányzó kábel védőburkolatokat is.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-08-28

A meglévőben el volt már szakadva a gumigyűrű, ezért egy ép bontottra lett cserélve.