Mutasd

>> Szerviz2017-09-24

A sztori előzménye,hogy 5 hete, szabadságomról jövet Salzburg előtt 80 km-el kifogyott alólam az áram. Ömtc segítségével haza értem ,de világos volt ,hogy baj van ,vagy a még gyári 7.5 éves akksi a kukás ,vagy a generátor is rossz. Akksim volt itthon új,még tavaly ,mikor az injektor csatlakozók vacakoltak ,vettem az Auchanban egy saját márkás ,de Jászakku által gyártott energiaforrást. Berlingómban is Jászakku van ,már 5 éve.
Generátort végül Erhard papától rendeltem ,plusz hosszbordás szíjat ,és szíjfeszítőt is.Ki is postázta ,hamar ide ért.
Múlt hétvégén akartam a cserét megejteni ,de nem volt Torx E kulcsom,mégpedig olyanok tartják a generátort a helyén. Rendeltem Amazonról gyorsban fasza Proxxon Indrustrial szettet.
Ma jött el a nap ,hogy neki essek a verdának . A szerelés menete egyszerü,nem kell akna sem ,kereket sem kell levenni. Felülről kivitelezhető. A gázolaj szűrő tartókonzolját le kell szerelni ,különben nem fér ki a generátor a motortérből. 3 csavar tartja ,nem nagy ügy. A feszítőt sajnos nem bírtam kiszedni ,majd olajcserekor megpróbálom mégegyszer. De nem régi ,úgyhogy nem gáz. A szíjra viszont ráfért a csere.Felkerült az új áramfejlesztő,csavarok lehúzva a megadott nyomatékra( köszi Droberto a nyomatéktáblázatért!😃)
Összeszereléskor pont jött egy szomszédom ,segítségével lelégtelenítettem a gázolaj rendszert. Aztán mentem egy próba kört. 5 hete nem vezettem az autót ,el is szoktam tőle ,kurva jól megy😃😃
Km állás: 255478