Mutasd

>> Szerviz2013-05-11

Már egy ideje figyelgettem, hogy 1950 és 2050 rpm között beremeg az Arkangyal. Nem tippelek féltengelycsuklóra, mert nem csak akkor remeg, mikor terhelést kap (gázadás), hanem akkor is mikor nagyobb fordulatról lassítás közben a fenti tartományba kerülünk.
Mivel napok óta a 159-topikban megint a pörög az EGR-téma, amúgy meg a fű hátul elültetve, locsolva, a kert mindenütt kidudvázva, rendbe téve, a tó kitakarítva, a teknősök kint a helyükön, palánták elültetve, a terasz projekt meg még ráér...ergo nincs sürgős dolgom...hát nekifogtam EGYEDÜL az EGR-kiszerelésének és kitakarításának.
Hamar elakadtam, mert nincs racsnis kulcsom krovára pattintható imbuszkészlettel, a fekete hobby imbusz kulcsom pedig elcsavarodott az EGR csavarjaitól, úgyhogy először is normális szerszám kellett. Szombat délben!
A szembe szomszédomnak barkácsboltja van. Be is jött velem a boltba, de csak délután 2-kor ért rá -> 2 óra kényszerpihenő a félig lebontott EGR-el.
Közben elszaladtam bringával a szerelő haveromhoz egy krovára pattintható 6-os imbuszfejért. Igenám, de az én krovakulcsom a nagyméretű, hosszú nyéllel, és nem racsnis. A szomszédom boltjában sem volt kisebb, de legalább racsnis nyelet vettem, meg egy normális minőségű, nagyobb méretű 6-os imbuszkulcsot. Ez utóbbit, még jó, hogy megvettem, mert a nagy krovára való imbuszvég olyan bumszli vastag, hogy az egyik csavarhoz nem lehet vele hozzáférni.
Szóval végre kibűvészkedtem. Iszonyat kokszos volt, pedig másfél éve már ki volt szedve és kipucolva - akkor ugyanis nyitott állapotban megrekedt és lefojtotta a kocsit.
Hideg zsíroldóval kitakarítottam, a motor kis pöcökjét pedig befújtam WD40-el.
Közben elmentünk a családdal a főtéren egy rendezvényre. Hagyományőrzők imitáltak egy 1848-as ütközetet. A gyerkőcöknek nagyon tetszett.
Viszatérve, délután 6 körül folytattam az összerakást. Az első mozdulatnál sikerült is az egyik tömítést beejtenem a motortérbe. De szépen csilingelt, ahogy lepottyant.
Lámpával próbátam megkeresni, de nem láttam. Gondoltam a motor alsó burkolatára esett. Próbáltam a kocsi alá befeküdve a kis nyíláson át betapogatni, de semmi. Itthon, se aknám, se emelőm. Hívtam hát a szerelőmet, hogy jöjjön megmenteni az életem egy krokodillal. Jött is...kb. 2 óra múlva. Persze, neki is van dolga, nem is róhatom fel neki a dolgot.

Amíg rá vártam, leszedtem a króm kipufugóvéget, amit még Pityukomától kaptam januárban. Sajnos akkor a dob felőli vége szétnyílóan be volt vagdosva és egy csőbilinccsel felerősítve. Most lefűrészeltem a bevagdalt részeket, és csak annyi peremet hagytam, hogy a csőbilincs épp, hogy megfogja. Így raktam vissza. Most sokkal kultúráltabban néz ki, és jobban fel is ment. Igaz, még mindig csőbilinccsel van rögzítve, de idővel majd fel lesz hegesztve.

Megérkezett a haver. Megemeltük a kocsit, de a tömítés sehol. Fél óra keresgélés után azt mondta rakjam össze úgy, hogy a szívósor felőli csövön hagyjam ki a tömítést átmenetileg, aztán majd pótolva lesz.
Így is tettem. Összeraktam este 9-re. Beindítottam. Nagyon kiegyenlített az alapjárat, szépen duruzsol. Egyáltalán nem dízeles.
Visszamentem megnézni, hogy a tömítés nélkül milyen, erre nem ott van a keresett tömítés az alsó motorvédőn!
Ahogy beindítottam, leeshetett. Egy jó hosszú dróttal kipecáztam, újra szétszedtem, és immár a tömítéssel raktam össze.
Reggel megyünk lovagolni a gyerekekkel, jó 40 km, majd kitapasztalom beremeg-e megint. Most nem mentem el próbakörre, mert a szerelés közben ledöntöttem egy sört.
Gondolkodtam rajta, hogy megcsináljam-e amit Shadin159, de olyan szépen kitakarítottam, hogy nem akartam egyenlőre a gyáritől eltérő megoldásokat alkalmazni.
A szerelés közben telefonon beszéltünk Pityukomával, és kiderült, hogy a 16V és a 8V EGR-megoldása teljesen más.
Eddig azt hittem, a 8V jobban szerelhető. Hát az EGR nem. Itt van a szívósor felől egy darabka derékszögben hajlított cső, ami csak akkor illeszkedik a szelepházhoz, ha annak a csavarjai még nincsenek meghúzva. A kipufogógázt a szelepházba bevezető cső csavarjait pedig alulról lehet kitekerni = halál!