Mutasd

>> Szerviz2014-06-17

Bekerült az EGR kilépő oldalára egy szűkítő lemezke, 8mm átmérőjű áteresztő furattal. A lemezke 0,8mm vastag hőálló rozsdamentes anyagból készült.

A szűkítés oka, hogy a tavaszi első meleg napok hatására elkezdődött a rángatás.
Kb 5-600 km-ig nem is volt semmi gond, a rángatásnak nyoma sem volt, és a motorlámpa sem jött elő.
Azonban az egyik reggel munkába menet regenerálásba kezdett az autó, ami normál körülmények között végbe is ment, ám hazafelé indulván azonban indítás után (külső levegő hőm.: ~20°C) felgyulladt a motorlámpa, illetve a "Have engine checked" figyelmeztető üzenet.

Pár napos tesztüzem következik. Amennyiben a motorlámpa kintmarad, úgy az áteresztő furatot 9mm-re növelem és újabb próba következik.

2 nap után magától eltűnt a motorlámpa, majd újabb 2 nap után vissza is jött.
9-es lemezke gyártás alatt...
Ezidő alatt azt vettem észre, hogy gázadásra lassan reagál, gondolkodik pár pillanatig mielőtt megindul.

9-es lemezke kész, azonban még nem került beszerelésre, mert lassan 2 hete nincs újabb motorlámpa, igaz a napi csúcshőmérséklet sem nagyon éri el a 15°C-t. Úgy vagyok vele, hogy amíg tartósan vissza nem jön a hibalámpa, addig nem piszkálom.

Egy újabb regen után újra kijött a motorlámpa, és egy teljes héten át kint is maradt, ezért kiszedtem a szűkítést. A gázadásra történő lassú reagálás eltűnt, ellenben a rángatózási hajlam visszajött.
Kiszereléskor sajnos az EGR tömítő réz lemezkéje beesett a motortérbe, alul ezúttal nem esett ki. Új tömítőlemezke beszerzése folyamatban, gyári megrendelve az Unixtól.

Gyári 3 lyúkú szűkítő tömítés megérkezett (2. képen), beszerelve.
Rángatás és motorlámpa nincs, viszon még mindig van némi kis gondolkozás az autó részéről egy-egy gázadásnál. Mivel ez annyira nem vész probléma, ezért nem tökölök vele tovább.

Végül egy tízesért ultrahangos fürdővel kitakaríttattam az EGR-t egy szervizben, azóta az új 3 lyukú szűkítővel sincs semmi baj. Az autó több mint fél éve tünetmentes, azóta az EGR szelepet nem is láttam... :)