Mutasd

>> Egyéb2014-03-07

Itt van újra...
vagyis remélem, mert nem bírtam ki, és felraktam a nyári kerekeket. Mivel a MOMO szett elég rossz állapotban volt ezért elhatároztam hogy felújíttatom, de amikor láttam hogy görgőzni és homok fújni is kellene festés előtt, eltántorodtam kicsit, és számolgatni kezdtem. Jobban jöttem ki a dologból egy új szettel. Rá is találtam nagyon jó áron hozzájutottam ezért le is csaptam rá. A gumisnál csak ámultak bámultak hogy milyen jó állapotban vannak, és tényleg. :) a legnagyobb súly amit rá kellett rakni az 5 gramm volt. Pedig használtan vettem.
Hátra vettem két darab Goodyear Eagle F1-es gumikat 195/50 R15 ös méretben. Elöl maradtak a Vredestein Sportrac 3 mivel szinte újak :)
Nekem nagyon bejön ez a gyári szett rajta.

Egy kis számvetés:
Felni : 32 000 Ft + Posta 4000 Ft
Gumi : 15 000 Ft
Felrakás + Centírozás : 5000 Ft

Km: 129 720

 
>> Tuning és extra2014-02-22

Ma lefóliáztam a ködlámpákat szép sárga színűre. Több oka is volt ennek,szerintem tök jól néz ki plusz még a ködlámpát is óvja a kisebb kövektől, és elvileg ködben jobban is látni vele. Majd meglátjuk :)
De többnyire azért mert kaptam Giotti155 2.5V6 cartárstól. Innen is köszönet érte ;) Közben megcsodálhattam Rossi&Zsu kocsiját is, ami szintén szép darab csak úgy mint a 155 :) és az a hangorkán ami belőle jön... :)

Ime a végeredmény ! nekem tetszik :)

 
>> Szerviz2014-02-15

Ma végre megérkezett a várva várt gyertya szett amit innen is köszönök uaz146ti Cartásrsnak. Gyorsan be is pattintottam őket a helyére. Mikor vezmód cserén volt a kocsi Laci barátomnál felhívta a figyelmemet hogy a gyertyáim már nem a legjobbal. Reggelente már volt kicsit fulladozott is indításnál.
Mikor kiszedtem láttam hogy nem hogy nem a jók, de egyenesen szar állapotban vannak. Kicsit elszomorított a látvány, mert a kisebb gyertyák elektródái szinte elfogytak már ... mivel 130 felé közelítünk szerintem ezek még a gyári gyertyák voltak benne.
Most kapott Champion Copper Plus gyertyákat. Igaz csak egy pólusú de annál biztos hogy jobb mint ami benne volt és jó árba hozzájutottam.
a képek magukért beszélnek...

Még annyit hozzátennék így utólag, miután mentem a kocsival hogy valami eszméletlen a változás !! visszatértek a lovak a kocsiba. Brutális! alig bírom visszafogni:) Sokkal vidámabban pörög a motor és csendesebb is lett szóval mindenképpen megérte sőt !! :)

Km: 129 021

 
>> Szerviz2014-02-13

Egy ideje hallom már hogy sikít valami a szíjak felől, és nemigazán tudtam mire vélni a dolgot, ezért nem is foglalkoztam vele. Gondoltam ez ilyen. De ültem Dzsozy kocsijába, nála semmi ilyen hang nincs... Utána egyre jobban halottam és nagyon zavar. Bár szerintem rajtam kívül más nem nagyon foglalkozna vele, de én már eljutottam arra a szintre hogy sírógörcsöt kapok tőle.
Na ezért első körbe vettem új szíjat és feszítőgörgőt is.
Miután levettem a kereket és a takaró műanyag borítást elém tárultak a szíjtárcsák. Innentől kezdve mondhatni gyerekjáték. feszítőt meglazít és már lent is van a szíj.
Mindent végigforgattam kézzel hogy mi adhatja a hangot. a Generátornak elég furcsa hangja van, kicsit súgó csikorgó... szerintem az lesz a ludas. Elindítottam a kocsit a szíj nélkül és olyan csend volt a kocsiban hogy huuu... majdnem ráindítottam mégegyszer .... :)
Szóval szerintem Generátorfelújítás lesz a következő a listán ;)
Miután kicseréltem a feszítőgörgőt ( ha jól emlékszem egy 13 fejű csavar fogja a blokkhoz,) vissza fűztem az új szíjat.
A hang megmaradt.... ami nem újdonság mivel a generátor lesz csapágyas. :) , de legalább tudom hogy új szíj van rajta.
folyt köv...

Km: 129 000

 
>> Szerviz2014-02-08

Ma megejtettem a szervó és a váltóolaj cserét. Mióta nálam van az autó nem volt kicserélve, és nem is tudom hogy volt e már valaha, mivel erről nem kaptam szervíz számlát, így gondoltam ártani nem árt. A váltóba könnyebb mint gondoltam HA van hozzá megfelelő imbuszkulcs, ugyanis a sima imbusz nem fér el a lengőkartól. NOS akkor:

- vegyél egy sima 12-es imbuszkulcsot
- vasfűrésszel, vagy amivel akarod vágjál le belőle annyit hogy odaférjen a lengőkartól
- csavar kienged
- olaj leereszt
- feltöltő csavar kienged ( jól hozzáférhető )
- Friss olaj betöltése egy szilikon csövön keresztül felülről .
- csavar vissza és kész !

Na a szervó olaj már nem ilyen egyszerű mivel alig lehet hozzáférni a kormányműhöz. Nagy nehezen sikerült , de két ember kellett hozzá egy fent egy lent :) nagy nehezen leeresztettem az olajat ( elég dzsuvás volt már). visszatekertük a csavart mert hogy ehhez is két ember kell, és beletöltöttük a friss Tutela olajat. A kormányt ide ide mozgatva kinyomja a maradék levegőt is . Hát mit mondjak... nagyon durván érződik hogy friss bennük az olaj a szervó annyira könnyű lett mint ha nem is állna a kocsi teljesen a földön... a váltó meg olyan könnyedén siklik a helyére mint egy új autónál. :) Nagyon jó lett. Öröm és Boldogság :)
Ismét köszi a segítségért Dzsozy !!

Váltó olaj : Tutela W90M-DA 2L ---188 800km - nél kell
Szervó olaj : Tutela GI/A 1 L --- 168 800km - nél kell

Km : 128 800.

 
>> Tuning és extra2014-02-03

Mivel fent van a led szalag a kocsin eléggé furán nézett ki hogy minden más sárga... és amúgy meg reggel kiégett az egyik tompítottam. Na Bumm... kell másik de akkor már legyen kicsit kékes így vettem egy pár Valeo Blue effect H1 izzót. Egyébként is szarul világított a sima halogén, ez azért sokkal jobb, de ez is mint minden más a Xenon-on kívül nem nyújt igazán jó fényt sötétben. Xenont akarok !! :) Na mivel minden kékesedik akkor már ne hagyjuk a helyzet jelzőt sárgán... így oda is került kék Led.
Nekem tetszik az összbenyomás :)
a képek minőségéért bocs... csak telefonnal készítettem

Km: 128 102

 
>> Esemény2014-02-02

Pénteken este érkezett a telefon hogy nemigazán akar elindulni a " Plutó " mert hogy így hívják nővéremék a kis narancssárga Puntót amit most vett a barátja. Az nem éppen jó mert szombaton azzal akartunk menni kirándulni Budapestre. Hmm najó 10 perc és ott vagyok. Be is értem hamar próbálom indítani alig akar tekerni. A kollégái az önindítóra tippeltek, de mondom azért próbáljuk meg bebikázni... hátha csak az akku szar. Alig ráraktuk a kábelt már indult is... Alfa a megmentő ;) úgy döntöttünk hogy azért elmegyünk azzal mert még jó volt a pálya matrica. raktunk bele másik aksit semmi probléma nem volt vele. Ami viszont feltűnt, hogy 130-as tempónál szinte semmi zaj nem szűrődik be az utastérbe Jó kis kocsi, de hát OLASZ ! :) okés csak 1.2 -es és 4 személyel jövő keddre gyorsul fel 130-ra de tényleg jó kis kocsi.Pesten kellemes napot töltöttünk el az idő is kegyes volt hozzánk. Sok mindent megnéztünk, sokfelé jártunk. Este érkezett a telefon miközben az Aréna plázában nézegettünk hogy itt Győrbe szakad az ónos eső... az F*a ... kicsit azért tartottam a hazaúttól mert mégsem az én autóm... de szerencsére semmi baj nem volt :) Jó kis nap volt !

 
>> Tuning és extra2014-01-19

Tettem a kocsiba pár " kényelmi" extrát, amivel nem az volt a cél hogy a kocsinak az értékét növeljem ( mivel semmivel sem növelné amúgy sem ) hanem hogy én jobban érezzem magam benne :) Szerettem volna rá ülésvédőt mert mostanában sokat van használva és nem szeretném ha kikopna az ülés... sajnos már kezd, de még nemvészes ezért vettem rá ülésvédőt. De akkor már miért ne legyen fűthető?? gondoltam :) Hidegek a reggelek.
Ezen kívül lett bele rakva egy Porral oltó is mivel sajnos az előző kocsim úgy gondolta hogy füstjeleket küld felém hogy valami nincsen rendben... akkor nagyon megijedtem hála istennek abból nem lett nagyobb baj.
Karácsonyra kaptam tesóimtól egy autós kompresszort , szivargyújtós jó kis cumó amivel fel lehet fújni a kerekeket ha esetleg valahol leeresztene.
A közeljövőben még szeretnék bele egy kartámaszt is mert az nagyon hiányzik. Csak nem tudom hogy 145 be van e gyári.
Tertmészetesen már egy ideje fent van a " hovatartozás" matrica is amit GT-től szereztem be még Alfacity-n.
Egyenlőre ennyi :D Jah és miközben mostuk az olaszokat hülyültünk kicsit a Sógor jelöltel és az új verdájával ;)

Km: 127 325

 
>> Tuning és extra2014-01-12

Már korábban felkerült az autóra, a led-es nappali menetfény. Úgy kaptam. Nem volt nehéz felrakni, gyors kötözővel rögzítettem az alsó rácshoz. Így olyan mint ha folyton mosolyogna :D. Már este is megismertek, tessék integetni :P :D. összeségében nekem tetszik :)

km: 127 045

 
>> Szerviz2013-12-29

Már egy ideje írogatok ide-oda hogy mit kezdjek azzal hogy alacsonyabb fordulatszámról való gyorsításnál csörög az autó... kaptam pár infót hogy a kopogásérzékelő lehet a ludas. Milyen szerencse van az udvaron egy 156 ts ...egyik barátomé... motorfelújításra vár. Megbeszéltem vele hogy had próbáljam ki az övével. Okés! Kivenni nem nagy kunszt berakni sem úgy hogy megvoltam vele 10 perc alatt. Elmentem egyet kerülni és nemhalottam a csörgést :):) Még nem kiabálok el semmit, majd meglátjuk. De azért biztató jelek :)Ha beválik akkor veszek bele egy újat. Plusz kapott egy külső belső mosást is az autó :) már ideje volt :) Tisztán sokkal szebb.

km: 126 010

ui: Sajnos megmaradt a csörgès.nyomozunk tovább... talán trafo... vagy gyertya... nemtudom. remèlem hamar kiderül.