Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Kicsit utána olvasgattam a neten. Néhány külföldi fórumban találtam is bejegyzéseket a témában. Azt mondják, hogy bizonyos ECU esetén a FES nem ismeri az odometer korrekciós tényezőt, ezért egy számot olvas ki belőle, nem a km értéket. Ezt a számot meg kell szorozni az odometer korrekciós tényezővel és úgy kapunk km értéket. Azt is írják, hogy ezt a számot meg is lehet határozni. Ki kell olvasni az ECU-t és felírni a hozzá tartozó km-t. Menni minél többet és megismételni a kiolvasását. Az ECU és a km-óra szerint megtett értékekből számolható a faktor.
(ECU[nagyobb]-ECU[kisebb]) / (Km[nagyobb]-km[kisebb]) = szorzó
Innen az óra által mutatott érték * szorzó = ECU
Ma mentünk 44 km-t. A motorvezérlőnek ez 64 km-t jelentett, tehát többet számol.
Km óra: 143.771 - 143.727
ECU: 206.893,3 - 206.829,3
Az arány 1,45. A kiolvasott és az óra által mutatott érték 1,44, tehát stimmel.
A kocsi ténylegesen csak annyit futott, mint amennyi az órában van!