Mutasd

>> Tuning és extra2009-03-19

Mától én is a 17" tábort erősítem. Szó szerint. Olyan kigyúrt alkarom lett a két nap alatt, mint egy kisebb ember lábikrája. Hogy lehet 225-ös gumikon normálisan közlekedni? Többet járok keresztben, mint egyenesen. Elcsámpásodtam. A kanyarokat meg már csak derékszögben veszem be, ahelyett, hogy szépen kanyarodnék az íven, koccanásig hajtok, az utolsó pillanatban fékezek (vagy azt se) és enyhe korrekcióval térek egy nagyot. Hátvakargatáshoz hasonló élvezet :)

Maga a gumi nem csak a Giugiaro design miatt brutális, úgy néz ki az autóm, mint Cathrine Zeta Jones katonabakancsban, aztán mégse, mert az alacsony oldalfal miatt az autóm sokkal kecsesebb. Kecses és ronda. Ronda és finom. Ha eddig kérdéses volt, most eldőlt a 156 neme. Hímnemű ez, durva, kemény, férfias, de gyengéd és szép. Rossz úton a hosszanti, hasított minta hangja irtózatos, de vízben, szárazon hamarabb eresztik el a beleim a bennevalót, mint a gumi az utat. Mintha a minta nem lenne a gumiból kivájva, hanem belenőtt volna az aszfaltba. Nem tudom kihozni a sodrából, mert a tűréshatárom beljebb van, mint az övé. Talán idővel.

A teljes autó megváltozott, mint amikor serdülő koromban felvettem a rendőrbakancsot és jobb embernek képzeltem magam. Vagy másnak. A 156 a várt rázás helyett csillapítottabbnak tűnik, stabilabbnak, csendesebbnek. Mintha a váltó is jobb lenne, mintha a nyekergések is javultak volna. A motor jobban húz, a fékek jobban fognak. Pedig az antituning nyilvánvaló: a téli kerekek 18,8 kg-hoz képest a nyári kombináció 20,8 kg. Vagyis híztunk 8 kilót. Mellette 8 centivel szélesebbek vagyunk. Gyorsulást inkább nem mérek. GPS szerint viszont alig változott a sebesség - mintha egy árnyalattal pontosabb lenne az óra.

Átkozott egy kombináció, egyszerre gyűlölöm és imádom.