Mutasd

>> Szerviz2023-11-15

A motor már alapjáraton szépen egyenletesen járt, de hideg állapotban gázadásra fulladt. Ahogy bemelegedett ez nem múlt el teljesen, de jelentősen javult. Mivel sajnos ehhez a tipushoz még nem csináltam diagnosztikai kábelt, ezért sok információm nem volt. Annyi látszott, hogy a kipufogóból relatív nagy füst jött, de ez is kezdett elmúlni. Feltehetőleg az utolsó útjánál is fennállt már a probléma és a kipufogórendszer sem tiszta.
A jelek alapján arra gondoltam hogy valamelyik hőjeladó nem működik megfelelően, de a motort még nem nagyon ismerem, ezért rendeltem víz- és olajhőfokjeladót is. A következő tippem a gázadás miatt a fojtószelepállás érzékelő volt.
Próbáltam szépen sorban haladni, hogy a végén tudjam mi oldja meg a hibát. Először az összes csatlakozót széthúztam és megvizsgáltam, kontaktspray-el befújtam, majd kicseréltem a vízhőfokjeladót, de hol jobb volt hol rosszabb. Szerencsére már sötétedett és eszrevettem, hogy áthúz valamelyik gyertyakábel a szelepfedélhez ott ahol az egyes és kettes henger 4 kábelét összefogja egy gumi távtartó. Jelen pillanatban a kábeleket kissé távolabb tolva a szelepfedél széleitől egyenletesen jár a motor és a gázreakció is helyreállt.
A kicserélt vízhőfok jeladót és a többi szenzort elrakom, úgyis egyre kevesebb alkatrész van a típushoz, nem árt a tartalék.