gyml - főkép
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-29

"Valaki" járt a motortérben és megrágott 3 gyújtáskábelt. Szerencsére különböző hengerekét, ezért nem tökéletesen de jár a motor így is.
Rendeltem egy szett új kábelt és egy nyestriasztó sprayt. Remélem "ő" is tudja hogy ettől félni kell.
Az eredeti kábelek nem voltak tökéletesek, egyébként is idővel cseréltem volna, de nem azonnal terveztem.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-22

Az első olajcserénél mindig picit félek elhanyagolt állapotú autóknál mert láttam már fura dolgokat (kiszakított menet, tömítőpasztával felrakott szűrő...).
Ebben az esetben is volt néhány "érdekes" dolog. A leeresztő csavar fejéből hiányzott egy darab, az alátét be volt kenve tömítő pasztával, az olajszűrő fele akkora volt mint amit alvázszám alapján rendeltem.
Az olajat, szűrőt, csavart már korábban megvettem de most volt időm a cserére. 305 ezer km-t mutat az óra.

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-21

A későbbi autóhifi építéshez megjöttek az akkumulátor saruk.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-17

A kalaptartóban levő hangszórók nem működtek. Vagyis a bal oldalon a magassugárzó ment, de a többi nem. Rendeltem amazonról postával együtt 50 EUR-ért egy alap Pioneer szettet. A cél annyi hogy ha már van működjön. Normál esetben úgyis le lesz kapcsolva, mert az alap autohifi felállás egy első komponens szett és egy mélyláda, de ha valaki ül hátul és igényli akkor be tudom majd kapcsolni.
Ekkora hangszórót ilyen kicsi mágnessel még nem láttam. A kiépített MNC gyártmányú oválok kb dupla akkor mágnessel rendelkeznek. Kár hogy nem tudtam összehasonlítani. Egyébként a Pioneer nem szól rosszul, némi mély is akad, egy alap gyári rendszer feljavítására elég is lehetne.
A 2 hangszóró 8 csavarja 4 különbözőből volt "összeválogatva". Az előző tulaj(ok) nem sokat adtak a részletekre. Most kapott 8db egyforma csavart.

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-16

Rendeltem amazonról egy szélvédőre, cockpitra, szellőzőre is szerelhető tartót. Mágneses, tökéletesen tartja az iphone-t és még tölti is közben. Bár kínai de a relatív jó minőségűek közül való. 34 EUR plusz szállításba került.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2024-02-16

Az olajhűtő hatékonyságának javítására rendeltem egy légterelőt hozzá. Mivel a jobb oldali kerékjárat előtt lesz (ahol a GTA-n), ezért szükséges a levegő odajuttatása és megfelelő sebességre lassítása.

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-12

Vettem egy Hifonics ZXI1501 monoblockot, ami majd a mélynyomót fogja hajtani. Ez egy régebbi darab, de működik. Valamikor a múltban már belenyúltak, de nem találtam benne kontár munkára utaló nyomot. Elképzelhető hogy csak újra lett pasztázva az IGBT-k hőátadó felülete. Ez egyébként tudomásom szerint elég ritka megoldás az autós erősítőkben.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-04

Sikerült megjavítani az olajnyomásmérőt is. A váltó tetején találtam még egy kábelt, ami kimérve a motortér köteg körcsatlakozójának 15-ös lábához már "sípol" , és miután rácsatlakoztattam a nyomásmérőre az óra mutatja az olajnyomást. Azt nem tudom megmondani mennyire valós hideg állapotban az 5 bar érték és azt sem tudom milyen olaj van benne, de már látom hogy működik az olajpumpa.
Az LCD a valóságban mutatja a km állást, csak itt rásüt a nap és nem látszik. Sikerült minden problémát kijavítani a műszeregységen és elkezdhetem összerakni.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-03

Rendeltem egy Alfás 3 az 1-ben elsősegélycsomagot. Benne van az eü felszerelés, az elakadásjelző háromszög és a láthatósági mellény. 20 EUR-ba került.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-30

Az ablakemelő kapcsoló kerete törött volt és a kapcsoló is csak be volt ragasztva. A tűkörállítás kapcsolófedele hiányzott. Sajnos csak ezeket a hiányzó részeket nem adja el senki, csak kompletten az alkatrészeket.